2013-04-26, 20:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
ojojoj vilken kanonaffär att köpa en billig lägenhet med avgift 4000kr för 67m2 .......

fasicken, leta upp en lya med avgift 8000kr så får du de säkert skitbilligt.

Ja fast man vet ju inte varför avgiften är hög. Det kan vara dyrare avgift under begränsad period, sedan kanske avg sjunker. Precis som att en låg avgift kan stiga...

En hög avgift behöver inte vara dåligt om det finns förklaringar till varför den är hög.
Citera
2013-04-26, 20:35
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja fast man vet ju inte varför avgiften är hög. Det kan vara dyrare avgift under begränsad period, sedan kanske avg sjunker. Precis som att en låg avgift kan stiga...

En hög avgift behöver inte vara dåligt om det finns förklaringar till varför den är hög.

okej, tänkte inte på det, det är ju faktiskt rätt vanligt att föreningar sätter avgiften till 4000kr för en ordinär tvåa för att under kommande 3-4 åren gradvis sänka den till 2000kr. Likaså att många föreningar med låga avgifter tvingas dubbla eller tredubbla avgiften. Ganska vanligt, du har rätt sune.
Senast redigerad av tgv23000 2013-04-26 kl. 20:40.
Citera
2013-04-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
ojojoj vilken kanonaffär att köpa en billig lägenhet med avgift 4000kr för 67m2 .......

fasicken, leta upp en lya med avgift 8000kr så får du de säkert skitbilligt.

Såg aldrig nåt krav på nån max avgift?
Citera
2013-08-04, 07:54
Medlem
yoloswagetcs avatar
Du vill flytta till Aspudden eller Midsommarkransen. Lägenhetspriserna skjuter i höjden men kommer förmodligen ha ökat i värde om tio år, då Aspudden och Midsommarkransen räknas till innerstan. Det är trevliga områden. Närhet till natur, nära stan, bra lokalt utbud i form av restauranger (främst i Kransen).
Citera
2013-08-04, 11:26
Medlem
beerklunkers avatar
Hur är det att bo vid gullmarsplan numera? Är mest nyfiken då det förhållandevis är riktigt billigt där.
Men visst, man har ju inte kunnat missa att det hänger mycket alkisar där
Citera
2013-08-04, 13:39
Medlem
hazzos avatar
Det handlar om att välja rätt tunnelbanelinje. Röd linje Fruängen o grön linje Skarpnäck är ok. Inga miljonprogram o låg grad av kulturberikning. Dessutom så måste gängen från miljonprogrammet åka nästan in till stan o byta tunnelbanelinje för att komma till din stadsdel. Vilket betyder att du är relativt skyddad. Relativt lätt för snuten att plocka dom vid Liljeholmen o Gullmars när de ska byta efter rånturnen. Så undvik blå linje, röd linje mot Norsborg o grön linje mot Hagsätra. Blir du tvungen att välja. Ta Hagsätralinjen.
Citera
2013-08-05, 19:16
Medlem
brewslees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Hur är det att bo vid gullmarsplan numera? Är mest nyfiken då det förhållandevis är riktigt billigt där.
Men visst, man har ju inte kunnat missa att det hänger mycket alkisar där

Det är lugnt! Det fåtal alkisar som hänger där gör ingen förnär och håller sig till entrén till bolaget och ibland sitter ett par på muren vid ungdomsmottagningen, annars är det bara vanligt folk. Bra service, oavsett om du behöver alvedon, kemtvätt eller handla livsmedel så funkar det. Flera alternativ för snabbmat och även bättre alternativ på il forno da nova. Förr om åren var det inte lika roligt i krokarna men det är numera väldigt trevliga kvarter. Förutom Grafikvägen såklart, den gatan lär ju inte vara någons förstahandsval när man letar nytt boende.
Citera
2014-02-10, 15:08
Medlem
deffinations avatar
köpa lägenhet i stockholm TIPS?

som rubriken säger, någon som kan tipsa om bra bostadsområden i stockholm? vill gärna köpa en mindre lägenhet eller vila i stockholmsområdet. det är jag, min fru samt två "små" barn som ska flytta. vi trivs inte längre i våran gamla stad.

ta gärna upp för och nackdelar på era tipsade områden tack!
Citera
2014-02-10, 15:17
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Älvjsö är jag uppvuxen i, var fint och relativt bra skolor när jag var liten. 15 år sen så har ju säkert förändras. Men kan vara värt att kolla upp, mycket villor, finns även mycket nybygda lägenheter runt Älvsjö station, dock var det relativt invandrartätt när jag bodde där om det spelar er någon roll. Ett par halvkrimenella gypsys och annat pack.
Citera
2014-02-10, 15:37
Medlem
deffinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob.Mooney
Älvjsö är jag uppvuxen i, var fint och relativt bra skolor när jag var liten. 15 år sen så har ju säkert förändras. Men kan vara värt att kolla upp, mycket villor, finns även mycket nybygda lägenheter runt Älvsjö station, dock var det relativt invandrartätt när jag bodde där om det spelar er någon roll. Ett par halvkrimenella gypsys och annat pack.
beror ju på vilket sätt det är invandrartätt. har inget emot invandrare så länge de är skötsamma sådana.
Citera
2014-02-10, 15:48
Medlem
Det beror på vad ni har för krav, landet eller nära sthlm, var ni har era jobb,
För pendla kommer ni att få göra.

Fruängen är fint. Tunnelbana dit. midsommarkranen, telefonplan helt ok
Solna - som en egen liten stad
Täby - staden som växer.
Älvsjö - fint och bra.
Nacka - växer hela tiden.
Mörby - nära Danderyd + Täby.
Enskede gård.
Saltsjöbaden / solsidan är fint.
Värmdö - mer på landet.
Citera
2014-02-10, 16:03
Medlem
Jokerswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det beror på vad ni har för krav, landet eller nära sthlm, var ni har era jobb,
För pendla kommer ni att få göra.

Fruängen är fint. Tunnelbana dit. midsommarkranen, telefonplan helt ok
Solna - som en egen liten stad
Täby - staden som växer.
Älvsjö - fint och bra.
Nacka - växer hela tiden.
Mörby - nära Danderyd + Täby.
Enskede gård.
Saltsjöbaden / solsidan är fint.
Värmdö - mer på landet.

Skulle även vilja slänga in Täby Kyrkby/Vallentuna (Grannkommun till Täby) som jag själv är uppvuxen i. Härligt klimat, mycket barnfamiljer. Finns en del familjevänliga lägenheter, nära till både skolor, lokaltrafik och mataffärer. Mycket sportaktiviteter, lekparker och annat skoj.
Finns inte mycket att klaga om kommunerna norr om Stockholm. mellan 15-25 minuter till Stan med lokaltrafiken.

Ger en liten "småstadskänsla" men nära till storstan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in