Resultat: .
0%
röster
2014-02-08, 23:50
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dino127
Såg någon Milan-Napoli matchen?? Ganska bra spelat, backlinjen höll sig fint fast det finns något annat som jag har svårt och undvika. Såg någon Balotelli gråta under matchen, på bänken?

Jävla napoli fans asså.. folk förstår fortfarande inte ännu idag. Say no to racism

Jag tror dock inte att det hade med det att göra. Jag tror att det brast för honom då han tappat tron på sig själv & laget han spelar i. Kan själv bli trött på allt när inget fungerar. När allting går emot.

Sedan uppfattade jag inte riktigt att publiken skulle varit mot honom specifikt även om jag hörde kommentatorn nämna något.
2014-02-08, 23:55
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dino127
Såg någon Milan-Napoli matchen?? Ganska bra spelat, backlinjen höll sig fint fast det finns något annat som jag har svårt och undvika. Såg någon Balotelli gråta under matchen, på bänken?

Jävla napoli fans asså.. folk förstår fortfarande inte ännu idag. Say no to racism

Ja, Balotelli grät på bänken. Men det berodde knappast på Napolis supportrar.

Är du helt hundra på att det var "apljud" du hörde och inte helt vanliga burop? Gränsen mellan just ett "apljud" och ett burop kan vara ytterst hårfint. Men både du och Hussfelt verkar vara helt på det klara med att det var just "apljud" verkar det som?!?

Jag säger inte att det inte var så. Men jag tycker man ska ordentligt med fakta på fötterna först innan man börjar döma en hel jävla arena...

Från Football-italia.net;s twitter:

"Mario Balotelli cried after he was substituted . Milan, Seedorf and media made no mention of racist insults."

Som sagt, jag ställer mig högst tveksam till att det var någon rasism från Napolis curva.
Senast redigerad av qhz. 2014-02-09 kl. 00:04.
2014-02-09, 00:17
Medlem
Pixelknights avatar
I Sverige had jag nog blivit kallad rasist eftersom att jag tycker att Svarta människor är mindre värda som ras (om man ser vad de åstadkommit). Individed skall dock alltid bedömas som en individ oavsett hudfärg. Fyfan för napoli fansen...
2014-02-09, 01:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelknight
I Sverige had jag nog blivit kallad rasist eftersom att jag tycker att Svarta människor är mindre värda som ras (om man ser vad de åstadkommit). Individed skall dock alltid bedömas som en individ oavsett hudfärg. Fyfan för napoli fansen...

Det rapporteras att det var inga rasistiska sånger från Curva A eller B, utan att han grät av vad man tror att hans barns mamma är från Neapel och att han ska ha träffat dottern samt olika anledningar. Är dock något jag läste på Facebook..
2014-02-09, 02:20
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
I Sverige hade du blivit kallad en dumskalle precis som du hade blivit i Italien, England ,,,,, finns inte mycket mer att säga. Utan håll bara käften, rasistsvin finns det tillräckligt av.
2014-02-09, 12:31
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vill ta tillfället i akt och hylla Cuadrado. Vilken jävla klass han utstrålar. Blir fan glad då jag ser honom spela.

Fotbollsresan som jag och min son gjorde förra året gick till Florens. En vecka under våren. Konst och kultur. Fiorentina mot Roma. Fantastiskt. Regeln är att han bara köper tröjor som han sett live. Det blev Cuadrado och Totti.

Han ville ha en riktigt bra spelare som skulle stanna kvar i klubben. Han funderade ett tag på Luca Toni, men…

Den gode 4522 har hyllat Colombia långt före det blev populärt. Falcao. Trist. Men Cuadrado och kanske, kanske Ibarbo… Snabbhet och teknik.

Udinese hade koll på dem, men vågade/ville inte riktigt fullfölja. Cuadrado hade man i sitt lag, medan Ibarbo ”lurades” man av att Cellino faktiskt åkte hem till honom i Colombia med ett kontrakt personligen.

Cuadrado osar klass!

Bra att Fiorentina utmanar om CL-kvalplats. Viktigt att ta Serie A på allvar.

Problemet var formationen, skulle man satsa på Cuadrado så hade man fått ändra uppställning efter hans behov. För all offensiv kraft och briljans till trots så kan han inte säkra upp en helt kant i båda riktningarna. Där och då fanns det väldigt få motiv till att göra det, utan istället satsade klubben så småningom vidare med Isla och Basta, som på inget sätt var/är dåliga kantspringare. Ibarbo däremot... han har jag velat ha i Udinese i några säsonger nu. Helt övertygad om att han hade passat perfekt in i klubbens kontringsspel.
2014-02-09, 19:55
Medlem
Fula Gubbens avatar
Förbluffande svag insats av Torino idag. Utan att vara melodramatisk så tror jag Europa-drömmen försvann här. Serien är ruskigt jämn i mitten och vinner man inte hemma mot Bologna har man knappast utomlands att göra. Varför detta bottennapp när laget gått så stabilt hittills?

Rom-derbyt bjöd på hets, intensitet, efterslängar, spända spelare, spänstiga negrer och ruttna avslut. Och slutresultatet som vi calcio-vänner gillar allra mest: 0-0.

Ikväll ställs Inter äntligen mot en värdig motståndare: Sassuolo.
2014-02-09, 20:23
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Tror Sassuolo vinner med 7-0
2014-02-10, 15:27
Medlem
Stivalis avatar
Angående att jag i matchtråden i skämtsam ton kritiserade Martin Åslunds språkbruk lite.

Jag tyckte att det bör lyftas fram att det finns en fara i att TV-folket i studion kanske får en felaktig bild av vilka som är tittarna. Dom har säkert mycket kontakt med tittare via sociala medier & får kanske därmed en bild av att man gör ett program för tittare som växt upp med Ronaldo, kallar sig fans & är engagerade i fotbollsdebatter. Grejen är dock att tittarna förmodligen likaväl kan vara pensionärer som investerat i kanalpaket med sportkanaler för att titta på just sport.

Man kan kolla på en gammal publikbild....

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c4/Nacka_Skoglund_sparkar_fotboll.jpg

....och fråga sig vad dessa gör nuförtiden en söndagkväll. Okej, nu var detta Nacka Skoglund på Stockholms Stadion 1966, så många där gör säkert ingenting mer än att vara avlidna. Men några stycken kan mycket väl kolla Club Calcio en söndagkväll.

Kommer ihåg när jag någon gång hängde med en polare till hans gamle morfar. Plötsligt började gamlingen snacka Udinese som han nyss sett på TV. Det rör sig då knappast om ett specifikt intresse för just Udinese utan snarare att man slukar det som bjuds i fotbollsväg. En gubbe som glor på fotboll helt enkelt.

I Euro Talk får man gärna tuta & köra med modesnacket eftersom man där troligen har den sortens tittare som själva säger "cutta" istället för "skära ner på". I TV bör man kanske dock tänka på att man själv vill kunna hänga med när man är 80.

Annars är ju gänget i studion helsköna & det nördiga snacket är såklart bra. Man kollar på Antikrundan för att se kunniga nördar även om man själv inte är insatt i antikviteter. Själva språkbruket är dock viktigt att det inte ballar ur i interna modeord om tittarskaran är bred.

Det var mest det jag ville få fram.
Senast redigerad av Stivali 2014-02-10 kl. 15:31.
2014-02-10, 15:38
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Du ger dig alltså i kast med att värdera människoraser men antyder ändå att du inte bör kallas rasist? Det är nog inte bara i Sverige du skulle blivit kallad rasist.

Du behöver inte svara. Har svårt att se hur detta inte skulle bli grovt OT.
2014-02-10, 17:45
Medlem
Spinnacers avatar
Synd att Balotelli har så dåligt psyke, nu syftar jag inte på tårarna på bänken utan i allmänhet.

När han har en "off" day så tar frustrationen över och han börjar hänga med huvudet. En toppspelare hade skakat av sig detta och bara fortsatt även fast han haft en dålig match, men Mario slutar bara försöka.

Sen tycker jag inte heller han passar som ensam forward alls, han är nästan alltid ur position och han gillar inte att ta löpningar. Om Seedorf ska köra med 4-2-3-1 så hade jag hellre sett honom som släpande:

----------Pazzini
Shaarawy-Balotelli-Taarabt
2014-02-10, 17:55
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Och slutresultatet som vi calcio-vänner gillar allra mest: 0-0.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in