2014-02-10, 13:45
Medlem
buffalos avatar
I vissa artiklar står det att personalansvarsnämnden beslutat att hon ska avskedas om hon döms för misshandel som inte är ringa, medan andra artiklar uppger att hon riskerar att förlora jobbet om hon döms. Är det en öppen fråga fortfarande alltså?

Innebär ett avsked att hon aldrig mer kan jobba som polis?
Senast redigerad av buffalo 2014-02-10 kl. 13:48.
Citera
2014-02-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Jaaaa! Jobbar över idag och tar ledigt imorgon för att fira detta :-D. Underbart. Hänvisar bakåt när jag skrev om alla självutnämnda experter som trodde polisen får agera hur dom vill. Här visar det tydligt att jag med fler hade rätt. Visar vilka jävla idioter ni är, att ni ens försöker snacka juridik med oss. Patetiskt.

fitta också innebär detta att subban får jobba kvar?? mysigt med sån psykon inom polisen fy fan
Citera
2014-02-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
I vissa artiklar står det att personalansvarsnämnden beslutat att hon ska avskedas om hon döms för misshandel som inte är ringa, medan andra skriver att hon riskerar att förlora jobbet om hon döms. Är det en öppen fråga fortfarande alltså?

Innebär ett avsked att hon aldrig mer kan jobba som polis?

Det har hela tiden sagts att om hon döms för misshandel så kommer hon att avskedas. Hoppas dom håller sitt ord och avskedar henne direkt.
Citera
2014-02-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
fitta också innebär detta att subban får jobba kvar?? mysigt med sån psykon inom polisen fy fan

Haha nej, idioten kommer förmodligen att avskedas. Det är det jag ska fira
Citera
2014-02-10, 13:50
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackcreative
Röstläget skall vara högt eftersom du kan dominera människor med rösten. Utbildas på skolan. Funkar inte på alla men skulle säga 9/10 folk reagerar kraftigt på en stark röst.

Helt OT, men jag tror att den du svarar menade "hög röst" i betydelsen pipig/gäll och inte stark i decibel räknat. Så här låter en "låg röst": Jim Reeves. Eller så här Paul Robeson.

Det är klart att det inte hjälper om polisen står och säger lite tyst & försynt: "Men nu får du väl allt vara snäll och lägga dig ner" Men det är inte heller så imponerande när folk skriker gällt, och i ett högt (hysteriskt) tonläge, så att man förstår att de är rädda och osäkra. När rösten nästan går upp i falsett, så anar man rädsla - och det är inte ett bra utgångsläge för att visa dominans mot en buse. Tvärtom kan det nog trigga denne att "försöka något".

Lämpligast är väl (om man klarar av det) "kaserngårds-röst"! Typ USMC Cadence, eller "Viking Police (ungefär 3 minuter in i klippet).
Senast redigerad av theodor.busse 2014-02-10 kl. 14:01.
Citera
2014-02-10, 13:51
Medlem
Citat:
Det har hela tiden sagts att om hon döms för misshandel så kommer hon att avskedas. Hoppas dom håller sitt ord och avskedar henne direkt.

vi från allmänheten måste sätta press nu och visa att vi vill att hon avskedas omdelbart fruktansvärt obehaglig människa som inte ska vara polis
Citera
2014-02-10, 13:53
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Ja, då kan man väl konstatera att alla som var så övertygade om att hon skulle frias för att hon gjort rätt, hade… fel i sitt antagande.

Jag var en av de som utifrån den inspelade filmen ansåg att polisen gjorde sig skyldig till misshandel. När jag sedan läste FUP fick jag uppfattningen att hon skulle frias från den och eventuellt fällas för tjänstefel, men mest troligt bli helt friad. Detta med anledning av de övriga omständigheter som förelegat.

Så jag hade fel så här långt. Samtidigt är tingsrättens dom sannolikt inte det sista ordet i denna historia. Fastställer hovrätten den fällande domen medger jag att jag gissade fel, så jag får återkomma när det blir dags.
Citera
2014-02-10, 13:57
Medlem
E.W.s avatar
Domen kommer garanterat överklagas till Hovrätten.
Citera
2014-02-10, 13:58
Medlem
Domen:
http://minfil.org/85D1ebb9b3/B_10990-13.pdf
Citera
2014-02-10, 14:01
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Jaaaa! Jobbar över idag och tar ledigt imorgon för att fira detta :-D. Underbart. Hänvisar bakåt när jag skrev om alla självutnämnda experter som trodde polisen får agera hur dom vill. Här visar det tydligt att jag med fler hade rätt. Visar vilka jävla idioter ni är, att ni ens försöker snacka juridik med oss. Patetiskt.
Jag är inte jätteförvånad att hon dömdes i tingsrätten, skall bli intressant att läsa domen hur de resonerat. Vad det gäller juridik får vi nog invänta hovrättsdomen då det är jurister som dömer där, till skillnad från tingsrätten där endast domaren är juridiskt bildad.

När jag fick till mig den information som stod i media och även GW´s resonemang kring händelsen kände jag att det uppenbara inte längre var helt uppenbart. Att det kanske fanns omständigheter som kunde förklara polisens agerande.

Nu återstår att se Fup, tingsrättsom och sedan invänta kommande Hovrättsdom innan jag tar ställning till om jag personligen tycker det blev en korrekt dom eller om jag blir förvånad.
Senast redigerad av Optiroc 2014-02-10 kl. 14:46.
Citera
2014-02-10, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
vi från allmänheten måste sätta press nu och visa att vi vill att hon avskedas omdelbart fruktansvärt obehaglig människa som inte ska vara polis

Ja vi måste låta påtända våldsverkare vara ifred så att de kan få slå hederligt folk på käften.
Tjänstefelet i det här fallet var att hon inte satte en kula i nacken på dåren.
Citera
2014-02-10, 14:05
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Ja vi måste låta påtända våldsverkare vara ifred så att de kan få slå hederligt folk på käften.
Tjänstefelet i det här fallet var att hon inte satte en kula i nacken på dåren.

Du är ganska tacksam att göra narr av. Att båda kan vara skyldiga till brott är ingen motsägelse.

Tycker du att polisen ska ha rätt att sätta en kula i pannan på en 15-årig tjej som snattar en Japp? Om inte, varför tycker du det är okej för 15-åriga tjejer att snatta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in