2014-02-08, 03:05
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
ja syltor med billig öl och så? gärna runt odenplan eller i den regionen. Antar att vasastan inte är sunkhakens förlovade land överlag, men nått borde väl finnas?
Citera
2014-02-08, 03:48
Medlem
gato12s avatar
Treat på Roslagsgatan, gott om törstiga ungdomar

Vasa vid Odenplan
Citera
2014-02-08, 10:44
Medlem
Simone21s avatar
retro på sveavägen. Det finns också ett ganska nytt ställe på birger jarlsgatan bakom clas på hörnet som har hyfsat många soltimmar på sommaren med uteservering.

det är ganska dåligt med ställen på just odenplan, du får dra in mot hötorget eller dra till sunkmeckat fridhemsplan.
Citera
2014-02-08, 14:44
Moderator
rotadents avatar
Lion Bar finns på Odenplan och på två ställen på Sveavägen. Det är ett riktigt sunkhak. Sen har du klassikerna Vasa's på Norrtullsgatan. Överlag skulle jag inte säga att sunkhak är någon större bristvara i Vasastan.
Citera
2014-02-09, 22:43
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Lion Bar finns på Odenplan och på två ställen på Sveavägen. Det är ett riktigt sunkhak. Sen har du klassikerna Vasa's på Norrtullsgatan. Överlag skulle jag inte säga att sunkhak är någon större bristvara i Vasastan.

Fast jag vet inte riktigt om jag skulle klassa Vasa's som ett sunkhak i stil med Lion och Dovas.

Sedan har du ju Skvallerhörnan/the Peach Pit i hörnet Upplandsgatan/Frejgatan, och Molly Malone's på Odengatan alldeles intill Intiman
Citera
2014-02-09, 22:56
Medlem
Jag och en kollega på tjänsteresa åt middag på ett ställe på Norrtullsgatan 43. Minns inte om det var så billigt (jo, det var billigare än ställena runt omkring) var bara vi där, innehavaren verkade rätt sur, blev ännu surare när vi beställde mat "Va, ska ni ha mat också?". Detta var en vardag vid 19tiden, fullt normal tid att äta mat. Hur som helst fick vi maten efter ett tag och det var helt okej.

Detta var några år sedan, verkar vara nåt annat nu.
Citera
2014-02-09, 23:12
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
......

Detta var några år sedan, verkar vara nåt annat nu.

Nu är det ett ställe som heter Flamenco, lite spanskt stuk alltså, och hyggligt billig öl.
Citera
2014-02-10, 19:22
Medlem
Simone21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Nu är det ett ställe som heter Flamenco, lite spanskt stuk alltså, och hyggligt billig öl.

Det stängde för några år sen. Antonio, ägarn som jämt stod full i baren, kör numera svarttaxi. Åker med honom ibland, rolig gubbe.
Citera
2014-02-10, 20:45
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Fast jag vet inte riktigt om jag skulle klassa Vasa's som ett sunkhak i stil med Lion och Dovas.

Sedan har du ju Skvallerhörnan/the Peach Pit i hörnet Upplandsgatan/Frejgatan, och Molly Malone's på Odengatan alldeles intill Intiman

Nä, Vasa's är bättre, mer kvarterskrog än sunkhak så. Men ölen är väl rätt billig där också? Jag skulle hellre gå dit än till övriga ställen dessutom. Lagom sunkigt
Citera
2014-02-13, 22:37
Medlem
Citat:

Det var wokställe ett halvår eller så, men är nu någon form av gayställe, med det spretigaste krogkoncept som någonsin skådats. Imorgon, på alla hjärtans dag, har de "singelbög-garanti"
http://byadam.se/index.html
Citera
2014-02-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det var wokställe ett halvår eller så, men är nu någon form av gayställe, med det spretigaste krogkoncept som någonsin skådats. Imorgon, på alla hjärtans dag, har de "singelbög-garanti"
http://byadam.se/index.html

Åter till ämnet: jag skulle vilja lägga fram tre hittills onämnda: 9:an (på Hagagatan, bredvid Haga Video), Tulegården på Tulegatan 22, Dagobert på Roslagsgatan - alla klassiska hak med gedigen skara stammisar.
Citera
2014-02-14, 11:32
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Åter till ämnet: jag skulle vilja lägga fram tre hittills onämnda: 9:an (på Hagagatan, bredvid Haga Video), Tulegården på Tulegatan 22, Dagobert på Roslagsgatan - alla klassiska hak med gedigen skara stammisar.
9:an har jävligt trevlig personal! Dessutom perfekt om man till äventyrs är sugen på en riktig bricklunch. Det enda negativa med dem är väl att de har stängt på helger, vilket jag kan förstå med tanke på området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in