Citat:
Ursprungligen postat av
Krasigt
Har blivit ombedd att lägga ner DotA 2 jämförelsen, så jag gör helt enkelt det.
Dömande av hur lätt det är att turtla i League, så är det oftast baserat på att ens motståndare antingen ger upp, eller att de spelar förhållandevis dåligt och har ett allmänt dåligt lag. Varför skulle inte spelet vara byggt så? Ska man tillåtas att feeda hur mycket man vill och fortfarande vara i någorlunda fas? Du bara slår ner mitt argument som att det skulle vara tråkigt att folk faktiskt behövde tänka för att avbryta hans ulti, usch vad hemskt. Ser inte varför de skulle behöva göra det till andra champions för det? Det kan ju fortfarande vara många grejer som avbryter den. Man får helt enkelt möjligheten att använda sin hjärna och inte bara wasta sina abilities på allting annat, och dessutom counterpicka honom.
Om jag inte missminner mig ska de ge honom channeltimes på sina spells, vilket är i min mening jättedumt. Förvisso vet jag inte om det går att avbryta hans saker, vilket majoriteten av spellsen i spelet inte går, av helt okända anledningar (Ez ultin, Lux ultin).
Okej, vad roligt. Du vägrar att acceptera att vissa champions har en early phase som går över till att bli väldigt dålig. När du säger detta, så får du det att framstå som att alla champions är nästan lika bra genom hela spelet. Skillnaden är helt enkelt att fiendelaget har en ordentlig carry, medan man själv inte har det. Jag har spelat matchups utan AD carry och fullständigt ödelagt deras botlane, men i slutändan spelar det oftast ingen roll. Om inte Urgot i dina ögon är dålig lategame, då kan helt enkelt ingen hjälte i detta spelet var underpowered eller dålig, enligt dig.
Det funkar, men hur ofta skulle detta ske? En överlägsen majoritet av gångerna är det bara smartare och enklare att antingen dodga matchupen, eller bara ta den och förlita sig på andra lanes.
Hur genomsyras inte din text av personligt tycke? Jag försöker mitt bästa för att förstå hur du tänker, men du bara vägrar att acceptera att vissa champions är överlägset sämre än vissa andra, i olika stadier av spelet. Ska du försöka övertyga mig att Sion också funkar i vissa matchups?
Season tre så var nästan inga matcher över 40 minuter så lätt att turtla då vet jag inte, i soloq är oftast folk väldigt dåliga på att ta vara på chanser att enda, speciellt i lägre elo, utan gör heller andra saker så.. Ja?
Spelet är uppbyggt på att man inte förlorar guld när man dör och visst är det kanske dåligt så men å andra sidan så öppnar det ju också upp spelet mycket mera. Man vågar göra saker man annars kanske inte skulla göra det, till exempel divea lite mera än annars. Feedar man så är man inte i någolunda fas, går du 0-3 i lane så är du enormt efter redan då och det är inte en auto-win bara för du har en champion som har lite bättre lategame än mig. Men varför ska dem göra det för? Det är redan en game-changing ultimate och att göra den ännu mera game-changing vore ju bara korkat, ska dem göra precis samma sak på Katarina också bara för hennes kan bli avbryten också..?
Nej, jag vägrar inte att acceptera det, men han blir inte totalt värdelös. Han gör fortfarande helt okej damage, kanske inte lika mycket damage som en sex item cait men han gör fortfarande damage. Vad roligt att du har spelat utan en AD Carry! Nu ska jag inte basha dig, men det går att spela en kill-lane botlane och vinna utan problem, det handlar bara om hur bra man kan utnyttja att det andra laget har en väldigt svag medlem. Nej, man ska kanske inte dra ut matchen till femtiofem minuter, men det går att vinna. Och nu tog du en sak ur det jag skrev och gjorde om det. Jag skrev att det går att ha honom fungerade lategame med en bra comp och att på så sätt göra honom helt okej. Ska man spela 1v1 så är han kanske ingen höjdare men det här är ett lagspel där man är fem stycken som möter fem andra och det går att använda honom lategame.
Men det går, det var det som var idén. Det går att counter-counterpicka folk och man behöver inte dodgea.
Du verkar inte inse att det blir det man gör det till, Urgot spelades i LCS förra veckan till exempel, Galio också för den delen. Nä, det är kanske inte den bästa champen om man ska spela 1v1 men i specifika comps så fungerar alla champions. Sion spelades ifjol rätt mycket utav Team WE och väldigt framgångsrikt också så, ja det kan jag göra om du vill?