Citat:
Ursprungligen postat av
Krasigt
Jag har ingen aning när PL har använts på det sättet, eller om det bara var något du bara sade. Jag har inte sagt att det inte förekommer i DotA. Däremot är det garanterat mycket mer framgångrikt och vanligt i LoL, framförallt då deras huvudserie består av en massa dumma Bo1's.
Jaha? Du kan picka Heimerdinger mot Kassadin och delvis stoppa honom i 15 minuter, men det är inte hållbart. Galio och Cassiopeia lineupen kanske spelas ut på ett annat sätt, men det slutar på samma sätt ändå. Shutdown-potentialen i LoL är betydligt mycket lägre i LoL än i DotA, vilket kan vara bra för spelare i början. Hans ulti är ju inte särskilt bra när det finns så oändligt många champions som kan avbryta den. Här hade de mycket väl kunnat adaptera DotA's system och ge honom magic immunity, men tillåta vissa spells att avbryta det, inte varenda förbannade CC i hela spelet. Då hade spelet även lagt in något mer nyskapande och unikt, eller är detta toxic?
Jag har aldrig någonsin sagt att Xerath är dålig, eller särskilt bra mot AD. Jag har alltid sagt att range är ett av de viktigaste elementen hos så väl AP, som AD carries. Ändå har Riot planer på att reworka en fullt fungerande och unik hjälte, antagligen för det sämre, så han blir mer generic och tråkig. Det problem jag kan se med honom är att han låser ner sig själv, vilket är dåligt i LoL, då extremt mycket handlar om mobility.
Nej, men det är ju fortfarande precis som jag säger. Man kan se ganska tydligt när en champion är en bra counterpick, eller inte. Urgot lider av väldigt stora problem i det att han suger efter en viss punkt i gamen, och eftersom man inte kan stänga ner champions tillräckligt hårt, så är han inte värd det.
Visst, men hur ofta skulle detta ske? Vad exakt skulle vara en counter-counterpick?
Det var ett exempel, för att du ska förstå att en melee carry inte fungerade så bra som roamer/ganker i Dota 2 då det finns mycket bättre champs att spela som roamer & ganker, det kanske fungerar men det är absolut ingenting som är speciellt bra. Återigen, nu börjar du lägga till lite andra saker. Spelar väll ingen roll om det är så bo5 när jag försöker förklara för dig att en carry i dota 2 inte är jätte bra i varenda roll heller.
Varför skulle det inte vara hållbart för? Jag har spelat Twitch emot Kassadin och vunnit den matchen på ~20 minuter just för att jag möter en just en Kassadin. Det går, tro mig. Ja, självklart skulle dem kunna göra så "shutdown" potential blev mycket högre, men å andra sidan så är inte spelet byggt så och det fungerar ju onekligen väldigt bra just nu. Att hamna efter i XP är oftast väldigt underskattat så. Men jag syftade inte honom som counter pga hans ultimate, utan för hans passiv fungerar väldigt bra emot AP teams & för att han har helt okej wave clear. Jag tror personligen att spelet hade blivit väldigt tråkigt om dem skull gett han "magic immunity" när han ultade och då skulle dem antagligen behöva göra det för andra champions också.
Jag grundade det på sättet du skrev om Galio, bara för att man har X skills så måste man inte promt använda just den skillen för att countra en annan champion utan det finns ju faktiskt flera andra saker som kan countra andra champions. Åter igen tycker du att han kommer bli "generic" och tråkig. Dem som spelar Xerath mest tycker hans rework är "okej", kanske inte bäst men han fungerar uppenbarligen inte just nu så någonting måste ju hända. Jag håller med att han måste designas om lite grann just nu för det är verkligen jätte, jätte svårt att spela honom just nu.
Nja, suger & suger är väldigt överdrivet sagt. Han är kanske inte den bästa lategame champen, men det går absolut att ha en comp med honom fungera bra lategame utan större problem. Har man fem stycken hyffsat tanky medlemmar i laget så blir det väldigt jobbigt att möta en för man har ingen riktigt target för burst.
Till exempel så kan du picka Sivir, jag pickar vayne som små-counter & så pickar motståndare x Caitlynn eller Draven och så går x botlane medans du går midlane. Fullt fungerade.
Mycket utav det du skriver verkar vara utav personliga åsikter och det är väll inget fel med det men just det går det ju inte ens argumentera om för det är så personligt baserat.
Citat:
Ursprungligen postat av
ProDeo
Finns det något ställe man kolla på uppdateringar som kommer att komma i framtiden?
Sett på forum där de pratar om vilka champs som kommer att ändras i framtiden. Är det bara hittepå eller finns det någon sådan lista?
Undrar även om det finns något ställe man kan läsa ändringarna de gör på PBE?
Då jag ej fick svar förut så kollar jag igen :P
Hur är xerath ?
Inte sett någon spela honom men efter kollat lite snabbt på wiki tycker jag han verkar ok.
Han har okej ap ratio kan stunna dock saknar han en escape
Det finns Riot medlemmar som skriver om olika reworks, bland annat både Xerath & Sion vet vi är på "gång". Så, nej det är inte hittepå oftast i varje fall.
Du kan läsa ändringarna dem gör på PBE genom helt enkelt googla på det.
Xerath är väll okej, han är väldigt svår tyvärr & väldigt immobil. Han fungerar i specifika comps som siege/waveclear men annars så finns det bättre mids.