2014-02-07, 00:55
  #15637
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
6/10 matcher spelade jag tillsammans en IRL-vän som ligger plat 2 för tillfället (dia 3 förra säsongen) så känns väldigt väldigt konstigt.

Förhoppningsvis går det fort iaf! Känns lite surt nu dock.


Haha wierd, jag åkte ner 1 division trots 8-2

Har velat nu i några timmar om jag ska köra min 3e och avgörande promotionmatch ikväll eller inte, men det får det bli! Önska mig lycka till, kan ju inte gå fel med Draven
Citera
2014-02-07, 01:19
  #15638
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
6/10 matcher spelade jag tillsammans en IRL-vän som ligger plat 2 för tillfället (dia 3 förra säsongen) så känns väldigt väldigt konstigt.

Förhoppningsvis går det fort iaf! Känns lite surt nu dock.

Ja, jag gick 3-7 och föll från D1 till P4. Fick därefter för mig att byta till ADC av nån dum anledning, och föll till P5. Har sedan suttit fast i plat träsket under 100 games, och vet inte vad fan jag håller på med. P1 nu, kanske dags att skärpa sig?
Citera
2014-02-07, 08:58
  #15639
Medlem
klisssters avatar
Ja jag e noob, så hjälp mig!
Precis kommit till lvl 30 och äger just nu bara runes till ADC.
Så vill ha tips om vilka jag ska köpa för att göra mig bäst som AP eller tank, ska inte vara runes som bara är bra till just den heron. Tacksam för tips!
Citera
2014-02-07, 10:05
  #15640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klissster
Ja jag e noob, så hjälp mig!
Precis kommit till lvl 30 och äger just nu bara runes till ADC.
Så vill ha tips om vilka jag ska köpa för att göra mig bäst som AP eller tank, ska inte vara runes som bara är bra till just den heron. Tacksam för tips!
Armor gula, MR/level blåa, resten kompletterar du med AP eller AD
Citera
2014-02-07, 10:44
  #15641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Haha wierd, jag åkte ner 1 division trots 8-2

Har velat nu i några timmar om jag ska köra min 3e och avgörande promotionmatch ikväll eller inte, men det får det bli! Önska mig lycka till, kan ju inte gå fel med Draven


Det är ju trots allt en reset så du bör du falla ner ifall du ligger över silvertier. Det enda promotions gör att att mildra fallet något.
Citera
2014-02-07, 12:07
  #15642
Medlem
ProDeos avatar
Finns det något ställe man kolla på uppdateringar som kommer att komma i framtiden?

Sett på forum där de pratar om vilka champs som kommer att ändras i framtiden. Är det bara hittepå eller finns det någon sådan lista?

Undrar även om det finns något ställe man kan läsa ändringarna de gör på PBE?


Då jag ej fick svar förut så kollar jag igen :P

Hur är xerath ?
Inte sett någon spela honom men efter kollat lite snabbt på wiki tycker jag han verkar ok.
Han har okej ap ratio kan stunna dock saknar han en escape
Citera
2014-02-07, 12:52
  #15643
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Finns det något ställe man kolla på uppdateringar som kommer att komma i framtiden?

Sett på forum där de pratar om vilka champs som kommer att ändras i framtiden. Är det bara hittepå eller finns det någon sådan lista?

Undrar även om det finns något ställe man kan läsa ändringarna de gör på PBE?


Då jag ej fick svar förut så kollar jag igen :P

Hur är xerath ?
Inte sett någon spela honom men efter kollat lite snabbt på wiki tycker jag han verkar ok.
Han har okej ap ratio kan stunna dock saknar han en escape
Du kan läsa om ändringar på PBE här:
http://www.reignofgaming.net/

Han är svag mot en stor del av nukersen, då de oftast kan undvika hans spells ganska enkelt också.
Citera
2014-02-07, 13:04
  #15644
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Jag har ingen aning när PL har använts på det sättet, eller om det bara var något du bara sade. Jag har inte sagt att det inte förekommer i DotA. Däremot är det garanterat mycket mer framgångrikt och vanligt i LoL, framförallt då deras huvudserie består av en massa dumma Bo1's.

Jaha? Du kan picka Heimerdinger mot Kassadin och delvis stoppa honom i 15 minuter, men det är inte hållbart. Galio och Cassiopeia lineupen kanske spelas ut på ett annat sätt, men det slutar på samma sätt ändå. Shutdown-potentialen i LoL är betydligt mycket lägre i LoL än i DotA, vilket kan vara bra för spelare i början. Hans ulti är ju inte särskilt bra när det finns så oändligt många champions som kan avbryta den. Här hade de mycket väl kunnat adaptera DotA's system och ge honom magic immunity, men tillåta vissa spells att avbryta det, inte varenda förbannade CC i hela spelet. Då hade spelet även lagt in något mer nyskapande och unikt, eller är detta toxic?

Jag har aldrig någonsin sagt att Xerath är dålig, eller särskilt bra mot AD. Jag har alltid sagt att range är ett av de viktigaste elementen hos så väl AP, som AD carries. Ändå har Riot planer på att reworka en fullt fungerande och unik hjälte, antagligen för det sämre, så han blir mer generic och tråkig. Det problem jag kan se med honom är att han låser ner sig själv, vilket är dåligt i LoL, då extremt mycket handlar om mobility.

Nej, men det är ju fortfarande precis som jag säger. Man kan se ganska tydligt när en champion är en bra counterpick, eller inte. Urgot lider av väldigt stora problem i det att han suger efter en viss punkt i gamen, och eftersom man inte kan stänga ner champions tillräckligt hårt, så är han inte värd det.

Visst, men hur ofta skulle detta ske? Vad exakt skulle vara en counter-counterpick?
Det var ett exempel, för att du ska förstå att en melee carry inte fungerade så bra som roamer/ganker i Dota 2 då det finns mycket bättre champs att spela som roamer & ganker, det kanske fungerar men det är absolut ingenting som är speciellt bra. Återigen, nu börjar du lägga till lite andra saker. Spelar väll ingen roll om det är så bo5 när jag försöker förklara för dig att en carry i dota 2 inte är jätte bra i varenda roll heller.

Varför skulle det inte vara hållbart för? Jag har spelat Twitch emot Kassadin och vunnit den matchen på ~20 minuter just för att jag möter en just en Kassadin. Det går, tro mig. Ja, självklart skulle dem kunna göra så "shutdown" potential blev mycket högre, men å andra sidan så är inte spelet byggt så och det fungerar ju onekligen väldigt bra just nu. Att hamna efter i XP är oftast väldigt underskattat så. Men jag syftade inte honom som counter pga hans ultimate, utan för hans passiv fungerar väldigt bra emot AP teams & för att han har helt okej wave clear. Jag tror personligen att spelet hade blivit väldigt tråkigt om dem skull gett han "magic immunity" när han ultade och då skulle dem antagligen behöva göra det för andra champions också.

Jag grundade det på sättet du skrev om Galio, bara för att man har X skills så måste man inte promt använda just den skillen för att countra en annan champion utan det finns ju faktiskt flera andra saker som kan countra andra champions. Åter igen tycker du att han kommer bli "generic" och tråkig. Dem som spelar Xerath mest tycker hans rework är "okej", kanske inte bäst men han fungerar uppenbarligen inte just nu så någonting måste ju hända. Jag håller med att han måste designas om lite grann just nu för det är verkligen jätte, jätte svårt att spela honom just nu.

Nja, suger & suger är väldigt överdrivet sagt. Han är kanske inte den bästa lategame champen, men det går absolut att ha en comp med honom fungera bra lategame utan större problem. Har man fem stycken hyffsat tanky medlemmar i laget så blir det väldigt jobbigt att möta en för man har ingen riktigt target för burst.

Till exempel så kan du picka Sivir, jag pickar vayne som små-counter & så pickar motståndare x Caitlynn eller Draven och så går x botlane medans du går midlane. Fullt fungerade.


Mycket utav det du skriver verkar vara utav personliga åsikter och det är väll inget fel med det men just det går det ju inte ens argumentera om för det är så personligt baserat.

Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Finns det något ställe man kolla på uppdateringar som kommer att komma i framtiden?

Sett på forum där de pratar om vilka champs som kommer att ändras i framtiden. Är det bara hittepå eller finns det någon sådan lista?

Undrar även om det finns något ställe man kan läsa ändringarna de gör på PBE?


Då jag ej fick svar förut så kollar jag igen :P

Hur är xerath ?
Inte sett någon spela honom men efter kollat lite snabbt på wiki tycker jag han verkar ok.
Han har okej ap ratio kan stunna dock saknar han en escape
Det finns Riot medlemmar som skriver om olika reworks, bland annat både Xerath & Sion vet vi är på "gång". Så, nej det är inte hittepå oftast i varje fall.

Du kan läsa ändringarna dem gör på PBE genom helt enkelt googla på det.


Xerath är väll okej, han är väldigt svår tyvärr & väldigt immobil. Han fungerar i specifika comps som siege/waveclear men annars så finns det bättre mids.
__________________
Senast redigerad av irken 2014-02-07 kl. 13:07.
Citera
2014-02-07, 13:13
  #15645
Medlem
Fråga gällande Elise i jungeln..
Kör henne just nu med hybrid röda, armor gula och MR röda och AP quints...
Dock har ja sett att en hel del professionella spelare kör med hybrid pen quints och CDR blåa tillsammans med MR..funderingar?
Man tappar således 14,85 AP till fördel för 5,37 ArmPen och 4,2 Mpen..
Citera
2014-02-07, 13:20
  #15646
Medlem
klisssters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raz0r
Armor gula, MR/level blåa, resten kompletterar du med AP eller AD

Vad ska jag ha på mina 3 quintens?
Citera
2014-02-07, 13:26
  #15647
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det var ett exempel, för att du ska förstå att en melee carry inte fungerade så bra som roamer/ganker i Dota 2 då det finns mycket bättre champs att spela som roamer & ganker, det kanske fungerar men det är absolut ingenting som är speciellt bra. Återigen, nu börjar du lägga till lite andra saker. Spelar väll ingen roll om det är så bo5 när jag försöker förklara för dig att en carry i dota 2 inte är jätte bra i varenda roll heller.

Varför skulle det inte vara hållbart för? Jag har spelat Twitch emot Kassadin och vunnit den matchen på ~20 minuter just för att jag möter en just en Kassadin. Det går, tro mig. Ja, självklart skulle dem kunna göra så "shutdown" potential blev mycket högre, men å andra sidan så är inte spelet byggt så och det fungerar ju onekligen väldigt bra just nu. Att hamna efter i XP är oftast väldigt underskattat så. Men jag syftade inte honom som counter pga hans ultimate, utan för hans passiv fungerar väldigt bra emot AP teams & för att han har helt okej wave clear. Jag tror personligen att spelet hade blivit väldigt tråkigt om dem skull gett han "magic immunity" när han ultade och då skulle dem antagligen behöva göra det för andra champions också.

Jag grundade det på sättet du skrev om Galio, bara för att man har X skills så måste man inte promt använda just den skillen för att countra en annan champion utan det finns ju faktiskt flera andra saker som kan countra andra champions. Åter igen tycker du att han kommer bli "generic" och tråkig. Dem som spelar Xerath mest tycker hans rework är "okej", kanske inte bäst men han fungerar uppenbarligen inte just nu så någonting måste ju hända. Jag håller med att han måste designas om lite grann just nu för det är verkligen jätte, jätte svårt att spela honom just nu.

Nja, suger & suger är väldigt överdrivet sagt. Han är kanske inte den bästa lategame champen, men det går absolut att ha en comp med honom fungera bra lategame utan större problem. Har man fem stycken hyffsat tanky medlemmar i laget så blir det väldigt jobbigt att möta en för man har ingen riktigt target för burst.

Till exempel så kan du picka Sivir, jag pickar vayne som små-counter & så pickar motståndare x Caitlynn eller Draven och så går x botlane medans du går midlane. Fullt fungerade.
Har blivit ombedd att lägga ner DotA 2 jämförelsen, så jag gör helt enkelt det.

Dömande av hur lätt det är att turtla i League, så är det oftast baserat på att ens motståndare antingen ger upp, eller att de spelar förhållandevis dåligt och har ett allmänt dåligt lag. Varför skulle inte spelet vara byggt så? Ska man tillåtas att feeda hur mycket man vill och fortfarande vara i någorlunda fas? Du bara slår ner mitt argument som att det skulle vara tråkigt att folk faktiskt behövde tänka för att avbryta hans ulti, usch vad hemskt. Ser inte varför de skulle behöva göra det till andra champions för det? Det kan ju fortfarande vara många grejer som avbryter den. Man får helt enkelt möjligheten att använda sin hjärna och inte bara wasta sina abilities på allting annat, och dessutom counterpicka honom.

Om jag inte missminner mig ska de ge honom channeltimes på sina spells, vilket är i min mening jättedumt. Förvisso vet jag inte om det går att avbryta hans saker, vilket majoriteten av spellsen i spelet inte går, av helt okända anledningar (Ez ultin, Lux ultin).

Okej, vad roligt. Du vägrar att acceptera att vissa champions har en early phase som går över till att bli väldigt dålig. När du säger detta, så får du det att framstå som att alla champions är nästan lika bra genom hela spelet. Skillnaden är helt enkelt att fiendelaget har en ordentlig carry, medan man själv inte har det. Jag har spelat matchups utan AD carry och fullständigt ödelagt deras botlane, men i slutändan spelar det oftast ingen roll. Om inte Urgot i dina ögon är dålig lategame, då kan helt enkelt ingen hjälte i detta spelet var underpowered eller dålig, enligt dig.

Det funkar, men hur ofta skulle detta ske? En överlägsen majoritet av gångerna är det bara smartare och enklare att antingen dodga matchupen, eller bara ta den och förlita sig på andra lanes.

Hur genomsyras inte din text av personligt tycke? Jag försöker mitt bästa för att förstå hur du tänker, men du bara vägrar att acceptera att vissa champions är överlägset sämre än vissa andra, i olika stadier av spelet. Ska du försöka övertyga mig att Sion också funkar i vissa matchups?
Citera
2014-02-07, 13:34
  #15648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klissster
Vad ska jag ha på mina 3 quintens?
vågar nog påstå att AD eller AP går i 90% av fallen, det är absolut inte alltid det är så, men om du ska komma undan så billigt som möjligt utan speciella nischar tills du kommit underfund med ungefär vad och var du helst vill spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in