2014-02-07, 18:36
Medlem
saggesalivs avatar
Hejsan!

Jag har fått som uppgift att skriva en månadslång kost och träningsdagbok med fullständig kost, sömn och all träning av alla slag.

Då denna ska lämnas in som en skoluppgift till en herre som är väldigt strikt om allting så känner jag att jag inte gärna vill skriva ca 1h sex uppdelat på tre.

Vad skulle då vara det bästa att skriva istället som skulle motsvara just sex i circus en timme?

Visste inte riktigt om jag skulle posta detta i ett nytt ämne eller en befintlig tråd. Men eftersom jag inte hittade en tråd som frågan riktigt skulle passa in i startar jag en ny. Ursäktar om jag postat fel.
Citera
2014-02-07, 18:45
Medlem
Enligt ett dietprogram som jag hittade på internet bränner sex 220 kcal/h och joggning 250 kcal/h, så det kanske vore ett alternativ förutsatt att det är kaloriförbränningen som det fokuseras på?
Citera
2014-02-07, 18:49
Medlem
DrPretentiouss avatar
Det beror ju helt på vilken grad av intensitet sexet innefattar. Sex är ju i mångt och mycket en uthållighetsövning men kan även innehålla en del element som kräver styrka (om någon ska lyftas, slängas/kastas t.ex.). Det kan jämföras med 1h yoga lika mycket som 1h brottning.

Vill du att vi ska utgå från något slags "normalscenario" med några få basövningar (missionär, doggy, etc)?

Tycker rentav att du får nämna vilka positioner du räknar till genomsnittssexet, då vissa av dessa inte kräver någonting alls av den ena partnern.

Också: Är denna träningsplan riktad mot män eller kvinnor?
Citera
2014-02-07, 18:49
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aastsvet
Enligt ett dietprogram som jag hittade på internet bränner sex 220 kcal/h och joggning 250 kcal/h, så det kanske vore ett alternativ förutsatt att det är kaloriförbränningen som det fokuseras på?
Det låter som ett bra mått att gå via! Tack för snabbt svar!

Den ska inte enbart fokusera på kcalförbränning utan alla övningar av alla slag så detaljerat det går. Men en timmes joggning låter rimligt och bra!
Citera
2014-02-07, 18:50
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Vilken ställning gäller det då? För jag undrar samma sak om 1h doggystyle-sex (kille här då) med mycket pumpande och belastande av lårmuskler.
Citera
2014-02-07, 18:53
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrPretentious
Det beror ju helt på vilken grad av intensitet sexet innefattar. Sex är ju i mångt och mycket en uthållighetsövning men kan även innehålla en del element som kräver styrka (om någon ska lyftas, slängas/kastas t.ex.). Det kan jämföras med 1h yoga lika mycket som 1h brottning.

Vill du att vi ska utgå från något slags "normalscenario" med några få basövningar (missionär, doggy, etc)?

Tycker rentav att du får nämna vilka positioner du räknar till genomsnittssexet, då vissa av dessa inte kräver någonting alls av den ena partnern.

Också: Är denna träningsplan riktad mot män eller kvinnor?
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Vilken ställning gäller det då? För jag undrar samma sak om 1h doggystyle-sex (kille här då) med mycket pumpande och belastande av lårmuskler.

Något slängande och kastande var det inte direkt.

Skulle säga 40/40 missionär och doggy, samt de övriga 20 som experimentella mellangångs positioner i lite mer "mjuksex".

Det är ett manligt schema, så det träningsmässiga jobbet stod mest för mig.
Citera
2014-02-07, 18:58
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Något slängande och kastande var det inte direkt.

Skulle säga 40/40 missionär och doggy, samt de övriga 20 som experimentella mellangångs positioner i lite mer "mjuksex".

Det är ett manligt schema, så det träningsmässiga jobbet stod mest för mig.
Jag menade alltså vad 1h doggystyle, där jag står på mina knän och pumpar en tjej i doggy i 1 h, mostsvarar i träning. Med betoning på att mina lårmuskler belastas hårt då jag har en tendens att sjunka ner lite så att kroppensvikt hålls uppe av lårmusklerna. Vilket är en rejäl påfrestning.
Citera
2014-02-07, 18:58
Bannlyst
Citat:

Då måste jag fråga vad som räknas som joggning? För löpning motsvarande 12 km/h motsvarar en energiförbrukning runt 700kcal/h plus/minus en del beroende på kroppsvikt.

Edit. och "löpning" i 8 km/h motsvarar en energiförbrukning på ca 400kcal/h med kroppsvikten 50kg...
Senast redigerad av jaggillarmat 2014-02-07 kl. 19:02.
Citera
2014-02-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser

Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Då måste jag fråga vad som räknas som joggning? För löpning motsvarande 12 km/h motsvarar en energiförbrukning runt 700kcal/h plus/minus en del beroende på kroppsvikt.

Angående typen av sex så framgår det inte, men självklart måste det bränna bra mycket mer kalorier om man har frenesisex än myssex. Antar att det är något genomsnitt, så man får väl chansa på hur ett normalt samlag ser ut och sedan lägga till eller dra ifrån lite kalorier.

Enligt detta program är jogging 7km/h och löpning motsvarande 11km/h bränner 370 kcal/h. Detta uträknat för en man som väger 75kg.

Edit: Såg ovanstående inläggs edit nu. Har ingen aning om varför det skiljer så mycket, och jag kan inte ta programmet i försvar, det är mycket möjligt att det är ett skitprogram.
Senast redigerad av Aastsvet 2014-02-07 kl. 19:11.
Citera
2014-02-07, 19:11
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Angående typen av sex så framgår det inte, men självklart måste det bränna bra mycket mer kalorier om man har frenesisex än myssex. Antar att det är något genomsnitt, så man får väl chansa på hur ett normalt samlag ser ut och sedan lägga till eller dra ifrån lite kalorier.

Ok, hur mycket väger du ungefär?
Enligt detta program är jogging 7km/h och löpning motsvarande 11km/h bränner 370 kcal/h. Detta uträknat för en man som väger 75kg.
Jag ligger på ca 73 kilo, så 75kg ligger inte så långt ifrån!
Citera
2014-02-07, 19:14
Bannlyst
Citat:

Edit: Såg ovanstående inläggs edit nu. Har ingen aning om varför det skiljer så mycket, och jag kan inte ta programmet i försvar, det är mycket möjligt att det är ett skitprogram.

Runt 70 beroende på vätskebalans.

Enligt de flesta kaloritabeller för aktiviteter jag hittar så är det en betydligt högre energiförbrukning än det du får och det stämmer mer överrens på det jag angett.

http://www.dinbmi.se/aktivitet/?id=6
http://springer.nu/traning/verktyg/rakna-ut-kaloriforbrukning/
http://www.kaloritabell.com/kaloriforbrukning.html
Citera
2014-02-07, 20:36
Medlem
ImCertins avatar
Sex är väl cardio?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera