2014-02-05, 18:58
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Herregud vad suits har förstört era unga hjärnor.

Ni alla som pluggar jurist utbildning tror ni är någon jävla Harvey Specter.

För det första så kommer advokatlivet inte vara i närheten av vad som visas i den serien, ni kommer sitta i en sunkig fängelsecell och försvara en jävla knarkare.

Ni leker tuffa och dryga för ni tror ni har "karaktär" som Harvey Specter men uppfattas bara som introspektiva kostymnissar.

Om det är något ni kommer sluta upp som så är det som den larviga "Harold" i serien. För det är så ni rädda svenskar är, ni tar inte för er något.

Jävlar vad bitter. Kom du inte in på juristprogrammet eller?
Citera
2014-02-05, 19:03
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Fördomar om folk som läser kulturgeografi?
Citera
2014-02-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum

Riktiga vänsterflummare. På kvällarna går de på seminarier hos genusföreningen och liknande. Fritidsintressen inkluderar teater, svår musik och svartvita rumänska stumfilmer. Vegetarianer, fast äter fisk (fisk är ju inte djur, duuh). Går rakt ut i arbetslösheten och börjar då gnälla på att mer skattepengar ska gå till deras obskyra kulturprojekt av typen "impressionistisk barnteater i Rinkeby".
Citera
2014-02-05, 19:12
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Riktiga vänsterflummare. På kvällarna går de på seminarier hos genusföreningen och liknande. Fritidsintressen inkluderar teater, svår musik och svartvita rumänska stumfilmer. Vegetarianer, fast äter fisk (fisk är ju inte djur, duuh). Går rakt ut i arbetslösheten och börjar då gnälla på att mer skattepengar ska gå till deras obskyra kulturprojekt av typen "impressionistisk barnteater i Rinkeby".
Nu handlar visserligen inte kulturgeografi om teater eller liknade. Men kul att veta vad folk tror
Citera
2014-02-05, 20:06
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Jävlar vad bitter. Kom du inte in på juristprogrammet eller?

Skulle aldrig vilja bli advokat, de är inte så glamouröst som folk tror.

Bara kolla på alla korvryttare på Flashback, jag tror jag vet 4 personer som har harvey specter som profilbild
Citera
2014-02-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Skulle aldrig vilja bli advokat, de är inte så glamouröst som folk tror.

Bara kolla på alla korvryttare på Flashback, jag tror jag vet 4 personer som har harvey specter som profilbild

Är det av samma anledning som alla har Tony Montana, Don Corleone eller Megan Fox som profilbild? Bara för att man har en film/tv ikon som avatar betyder det verkligen inte att man tror sig ha samma personlighet som denne.

Haha fick mig ett gott skratt åt ditt tidigare inlägg: "Försvara någon knarkare"? För det första är Harvey en affärsjurist, han fokuserar på business. Du tror verkligen på allvar att man inte upplever prestige i en firma som Mannheimer Swartling? Sluta klanka ner på folks drömmar när du själv säkert inte har uppfyllt dina egna. Känner du dig verkligen tillfredsställd genom att håna folk som vill komma någonvart i livet?

OnT: Vad har ni för fördomar om Handelsstudenter?
Citera
2014-02-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumobr
Orkar parallellt med HHS läsa juridik och indek... Men orkar inte bädda sin säng.
Citera
2014-02-05, 23:40
Medlem
Asturiass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idaistheshit
Anledningen till varför jag skrev hur jag kom kanske är för internt för att se den underliggande ironin. Men alla som går den utbildningen vet att folk börjar fråga endast efter ett par dagar "hur man kom in".

Haha, men lite rätt hade du allt. Jag var en slacker i gymnasiet. Jag pluggar på LiU eftersom jag bor 20 min ifrån universitet.

Menar du att programmets elever börjar fråga efter ett par dagar, eller folk i allmänhet?
Citera
2014-02-07, 10:07
Medlem
Idaistheshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asturias
Menar du att programmets elever börjar fråga efter ett par dagar, eller folk i allmänhet?
Programmets elever såklart verkar ligga någon form av prestige i att man kommit in med sina betyg (vilket jag på långa vägar inte skulle ha gjort).
Citera
2014-02-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Att döma av ordets etymologi handlar ämnet 'kulturgeografi' om hur kulturer påverkas av geografi. Det är givetvis flummigt, som mycket annat inom humaniora. De som studerar kulturgeografi är såna som gick samhälle eller humanistisk linje på gymnasiet, varav en majoritet är vänsterorienterade hipsters/neo-hippies/veganer. Problemställningarna förklaras allt som oftast med intetsägande buzzwords som ligger i tiden, så som "globalisering", "socioekonomisk gruppdynamik" eller "komplext samspel".

Citat:
Ursprungligen postat av sumobr
Pappa betalar. Stekare, överklass, snobbar och wannabe-snobbar. Folk från landet som kommer till Hufvudstaden och leker världsvana. Folk från Stockholm som pluggat ihjäl sig på gymnasiet och inte haft något liv. Adel, direktimporterad från Sigtuna eller Öfvre. Mängden vax i deras hår är en direkt brandfara. Alla utomsocknes anammar Stockholmsdialekten inom en månad från starten. Om de inte var elitistiska innan lär de definitivt vara det efter tre år på Handels. Stor ambition och tvivelaktig moral kombineras i jakten på högsta betyg. Utgång minst 3 ggr i veckan, givetvis till Stureplan. Annars är man "fattig" eller - än värre - en "sosse".
Citera
2014-02-07, 16:09
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhdent
Pappa betalar. Stekare, överklass, snobbar och wannabe-snobbar. Folk från landet som kommer till Hufvudstaden och leker världsvana. Folk från Stockholm som pluggat ihjäl sig på gymnasiet och inte haft något liv. Adel, direktimporterad från Sigtuna eller Öfvre. Mängden vax i deras hår är en direkt brandfara. Alla utomsocknes anammar Stockholmsdialekten inom en månad från starten. Om de inte var elitistiska innan lär de definitivt vara det efter tre år på Handels. Stor ambition och tvivelaktig moral kombineras i jakten på högsta betyg. Utgång minst 3 ggr i veckan, givetvis till Stureplan. Annars är man "fattig" eller - än värre - en "sosse".

Hur kan det ses som positivt? Slappar man hela dagarna?
Citera
2014-02-10, 20:33
Medlem
Vore kul om någon hade några fördomar om de i Luleå som pluggar "Industriell miljö- och processteknik"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in