Citat:
Ursprungligen postat av
Daudodidi
Va?
Det du sitter och säger är i princip "De som vill dö vill inte dö, för de har orsaker till att de vill dö".
Självklart ska man få dö om man vill, och du har ingen äganderätt till någon annan människas kropp.
Människans fria vilja är okränkbar, och bör inte stoppas av någon maktgalen person som tror sig ha rätten att bestämma över andra människors kroppar. Det är vidrigt att du hellre ser någon plågas till döds än att låta personen bestämma över sitt egna liv.
Nej inte alls , däremot är det hur du tolkar det jag skriver ,antagligen baserat på okunskap.
Vad jag beskrev var precis motsatsen till vad du skriver.
Eftersom det idag ges smärtlindring som även om de förkortar livet med timmar eller dagar, ändå ges, eftersom alla idag har rätt att bestämma över sin kropp i så måtto att de när som helst kan välja att avsluta vilken medicinsk behandling det vara månde anser jag att någon lag om eutanasi inte behövs.
Nej de vill ofta inte dö, de vill slippa lida och väldigt ofta kommer åsikter som detta ur ett hypotetisk sammanhang och inte ett verkligt eller självupplevt.
Min erfarenhet at svårt sjuka och döende patienter är en helt annan, de är ofta mer levande än någon annan, den sista tiden så¨länge de inte behöver vara rädda och har svåra smärtor..