2014-02-07, 09:29
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Det vore ännu bättre om de skaffade en brottmålsadvokat istället för en affärsjurist...inte bara är de billigare utan de vet också vad de talar om i fall som dessa. Eller hade du tänkt att Avpixlat ska köpa Expressen och därför behöver en duktig affärsjurist som kan snickra ihop kontraktet?

Sorry, tog affärsjurist som exempel på vad de debiterar. Tror dock inte det blir mycket billigare med en brottsmålsadvokat.
Citera
2014-02-07, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag fattar inte vad man väntar på! Det behövs väl inga 500 000 för att kunna gå fram med detta i domstol? De pengar man fått in borde vara fullt tillräckligt för att sätta igång processen.

På något sätt bör man få med Kreditupplysnings-gate på tåget också. Som för att påvisa att den här kartläggningen är ordentligt integritetskränkande, olaglig och hotfull mot enskilda.

Håller med. Om de börjar och folk ser att pengarna används till det ändamål de är avsedda för kommer säkert mer pengar in. I detta Limbo-läge så tror jag många avvaktar.
Citera
2014-02-07, 10:30
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Hahaha. Ja, så borde det rent statistiskt bli. Förstå vilket ramaskri det kommer bli från journalister om Mattsson stäms? Glöm inte att dessa politrucker tyckte att straffrihet för journalister var en bra idé när Mattsson bad Diamant att tjacka en gammal juggepicka i Malmö.

Hot mot "demokratin" yada yada. You will never hear the end of it.

Paradoxalt så är det dom anonyma sajterna som valt att gömma sig bakom anonymitet för att undgå förtalsåtal samtidigt driver en process om förtal mot någon som ändå vågar stå upp för det han publicerar.
Citera
2014-02-07, 10:45
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Paradoxalt så är det dom anonyma sajterna som valt att gömma sig bakom anonymitet för att undgå förtalsåtal samtidigt driver en process om förtal mot någon som ändå vågar stå upp för det han publicerar.

Det paradoxala är väl närmast att du försöker belså andra debattörer med "icke fakta" och sen väljer att bunta ihop Fria Tider med "anonyma [hat]sajter". Fria Tider kommer att stå för sitt eventuella förtalsåtal mot Mattsson ska du se. Troligen genom Vidar Nord. Han är ansvarig utgivare för Fria Tider fortfarande väl?

Hur du får en webbplats med ansvarig utgivare till "anonym [hat]sajt" övergår min slutledningsförmåga. Det står dig fritt att förtalsåtala Fria Tider genom att åtala ansvarig utgivare, precis på samma sätt som Fria Tider nu avser att göra mot Expressens ansvarige utgivare Mattsson.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-02-07 kl. 10:51.
Citera
2014-02-07, 11:00
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Det paradoxala är väl närmast att du försöker belså andra debattörer med "icke fakta" och sen väljer att bunta ihop Fria Tider med "anonyma [hat]sajter". Fria Tider kommer att stå för sitt eventuella förtalsåtal mot Mattsson ska du se. Troligen genom Vidar Nord. Han är ansvarig utgivare för Fria Tider fortfarande väl?

Hur du får en webbplats med ansvarig utgivare till "anonym [hat]sajt" övergår min slutledningsförmåga. Det står dig fritt att förtalsåtala Fria Tider genom att åtala ansvarig utgivare, precis på samma sätt som Fria Tider nu avser att göra mot Expressens ansvarige utgivare Mattsson.

Exponerat och avpixlat då? Två av tre, majoriteten av sajterna är anonyma utan ansvarig utgivare.
Citera
2014-02-07, 11:03
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Exponerat och avpixlat då? Två av tre, majoriteten av sajterna är anonyma utan ansvarig utgivare.

Och här sitter jag i min enfald och tror att trådstarten avhandlar Fria Tiders insamling för att väcka enskilt åtal mot Expressen. Dumma mig. För en professionell crybaby som gnäller att många trådar i M&J går offtopic som t.ex. Etiopienjournalisterna, Farsta-hijabben mfl. så väljer du att gå offtopic när det passar dig själv och dina syften?

Jag vet inte vad Avpixlat och Exponerat avser att göra. Jag läser inte dessa. Tråden handlar om Fria Tider, inte sant?

Det kommer vara Fria Tider som väcker eventuellt åtal, vad två andra av Fria Tider helt oberoende sajter har med det faktumet att göra övergår igen min slutledningsförmåga.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-02-07 kl. 11:08.
Citera
2014-02-07, 11:08
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Och här sitter jag i min enfald och tror att trådstarten avhandlar Fria Tiders insamling för att väcka enskilt åtal mot Expressen. Dumma mig. För en professionell crybaby som gnäller att många trådar i M&J går offtopic som t.ex. Etiopienjournalisterna, Farsta-hijabben mfl. så väljer du att gå offtopic när det passar dig själv och dina syften?

Jag vet inte vad Avpixlat och Exponerat avser att göra. Jag läser inte dessa. Tråden handlar om Fria Tider, inte sant?

Det kommer vara Fria Tider som väcker eventuellt åtal, vad två andra helt oberoende sajter har med det faktumet att göra övergår igen min slutledningsförmåga.

Sant, ber om ursäkt. Ska hålla mig till fria tider enligt trådstart.

jag har för övrigt inga problem med att man går ot, det är snare en del av diskussionen. Men jag har svårt för trådar som inte har det med minsta med M&J får ligga kvar och bli större och större. Men det är inte ditt fel det är dålig moderering.

p.s Nu gör dom ju iofs insamlingen tillsammans så det är ju svårt att bara diskutera det utifrån FT. Men det passar kanske bäst?
Senast redigerad av Bullen 2014-02-07 kl. 11:12.
Citera
2014-02-07, 11:17
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Sant, ber om ursäkt. Ska hålla mig till fria tider enligt trådstart.

P.S Nu gör dom ju iofs insamlingen tillsammans så det är ju svårt att bara diskutera det utifrån FT. Men det passar kanske bäst?

Du får vänta tills eventuellt åtal väcks för att se vilken motpart som kommer till Mattsson i åtalet. Min gissning och den mest troliga kandidaten är som sagt Vidar Nord. Hur Fria Tider väljer att finansiera sin verksamhet spelar ingen roll (så länge den inte i sig är olaglig, naturligtvis; men insamlingar från privatpersoner är inte illegalt ännu iallafall oberoende om de drivs av sajter med eller utan ansvarig utgivare) för vilken motpart som kommer att finnas i åtalet och är därför irrelevant.

Men jag förstår din lockelse och varför du väljer att se på dessa insamlingar som någon sorts "terroristpengar" eller iallafall orena "näthatarpengar" och önskar kunna slå sönder den finansieringen. Men om det är så att en del kan tänkas komma från privatpersoner som läser två av Fria Tider oberoende webbsajter så spelar det ingen roll. Det viktiga är åtalsmotparten och vem som väcker det eventuella åtalet.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-02-07 kl. 11:38.
Citera
2014-02-07, 11:30
Medlem
Håller med, kör igång åtalet, Fria Tider. Många väntar nog som sagt på lite action. Resten av pengarna rullar nog in om processen drar igång och får lite mer publicitet.
Citera
2014-02-07, 11:35
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimmer
Håller med, kör igång åtalet, Fria Tider. Många väntar nog som sagt på lite action. Resten av pengarna rullar nog in om processen drar igång och får lite mer publicitet.
Det är lätt för dig att säga som slipper att stå för fiolerna vid en eventuell förlust.
Tycker att det är vettigt att invänta målsumman innan åtalet väcks.

Hur svårt är det att sätta in ett par hundringar?
Citera
2014-02-07, 11:40
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Du får vänta tills eventuellt åtal väcks för att se vilken motpart som kommer till Mattsson i åtalet. Min gissning och den mest troliga kandidaten är som sagt Vidar Nord. Hur Fria Tider väljer att finansiera sin verksamhet spelar ingen roll (så länge den inte i sig är olaglig, naturligtvis; men insamlingar från privatpersoner är inte illegalt ännu iallafall oberoende om de drivs av sajter med eller utan ansvarig utgivare) för vilken motpart som kommer att finnas i åtalet och är därför irrelevant.

Men jag förstår varför du ser på dessa insamlingar som någon sorts "terroristpengar" och önskar kunna slå sönder den finansieringen. Men om det är så att en del kan tänkas komma från privatpersoner som läser två av Fria Tider oberoende webbsajter så spelar det ingen roll. Det viktiga är åtalsmotparten och vem som väcker det eventuella åtalet.

jag har inte det minsta problem med att man prövar detta.
Mattsson undviker ständigt att namnpublicera för att slippa åtal för förtal. Då är det dessa sajter som kritiserar honom för att inte hänga ut. När han väl hänger ut väcker dom enskilt åtal för förtal. På tal om paradox...

Och nej jag ser inte detta som terroristpengar. Men jag finner det jävligt märkligt att sajter som anonymt hänger ut människor oavsett ålder eller kön driver ett sånt här ärende.
Om "fina" Fria Tider står över det hela skulle dom kanske drivit saken själv och inte tillsammans med kriminella element och fegisar.
Citera
2014-02-07, 11:46
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Mattsson undviker ständigt att namnpublicera för att slippa åtal för förtal.

Är invandrarbrottslingar mer benägna att förtalsanmäla också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in