Citat:
Ursprungligen postat av
BadWerdz
Riktigt så enkelt är det ju knappast.
Olika AFA-grupper kan säga helt olika saker. Det innebär inte att nätverket står bakom det. Jag tror inte du riktigt förstår hur kaotisk platta organisationer kan bli. Sedan om inte det räckte för att komplicera saken så finns det och har funnits åtminstone ett tio-tal grupper som kallat sig AFA utan att ingå i AFA nätverket. Den mest kända är antagligen Malmös ögonsten AFA-Julia.
Men sedan tycker jag många kamrater i tråden hycklar lite. Visst fan har olika AFA-grupper gjort analysen att SD driver en fascistisk politik genom åren. Jag har inget skäl att tro att den analysen ändrats. Att de slutade angripa dem kan ju handla om taktiska val med? Att angripa kostymnissar har aldrig och kommer aldrig ge bra effekt, AFA greppade det skulle jag tro och slutade helt enkelt.
Shit vad folk hetsar upp sig över AFA dock, det kan fan inte vara många nassar som blir knackade av AFA lirare 2014 utanför sthlm?
Jo om vi antar att AFA kan företräda sig själva så har vi fått svart på vitt.
Sedan är ju påståendet om att AFA skulle se SD som något annat än "fascister" urlöjligt. Men anledningen till att AFA:iten ".buenaventura. måste ljuga om detta är för att annars får han erkänna att AFA:s 20 år varit ett enda långt fiasko.
Han tycks inte riktigt förstå att han framstår som en lika meningslös förlorare oavsett vilka lögner han väljer.
Alla partier utvecklas, SD har framför allt blivit mer och mer framgångsrika. Inte trots AFA , idiotattacker mot SD har givetvis gett trovärdighet och sympati. Journalister och politiker i etablissemanget vill helst inte associeras med sånt.
Hade AFA:s verksamhet varit framgångsrikt hade SD aldrig fått mer än 10 000 röster utan gått samma möte som ND. Eller som BNP i England, eller NPD i Tyskland eller andra exempel där vänsterextremister faktiskt har lyckats.