2014-02-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
källa på fetat, eller sitter du bara och hittar på nu?

Psykopater har inte varma känslor för andra. Det är fakta.

Kan man så kallblodigt handla efter att man mördat någon och neka så länge så saknar man varje normal möjlighet att känna varma känslor för andra. De kan spela för att de vill ha någon till något men känslor har de inte på det sättet.
Citera
2014-02-06, 22:02
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Frågan var inte till mig, men en psykopat kan inte känna känslor för någon annan än sig själv. Fredrik är en sådan. Han kan visa "känslor" och många tror att de är äkta, men tyvärr är det inte så.
Citera
2014-02-06, 22:08
Medlem
Finlisas avatar
Citat:

Maskroos, han har inte visat sina mörka sidor för dej än. Dels ser du inte dom för du är förblindad av kärlek och förälskelse. Dels är fs en MÄSTARE på att manipulera alla sorters människor. Sen behövde fs nånstans att bo, så länge hans försörjare fyller någon funktion så är han såååå älskvärd och den personen (du just nu) kan inte ens i sin vildaste fantasi tro på allt som sägs och skrivs (exempelvis här) om personen.

Jag hoppas att du inser vad fs är för person, du måste också förstå, ingen rök utan eld. Du blundar förmodligen för alla som vittnat, helt oberoende av varandra, om fs alla mörka sidor. Jag hoppas för din skull att du får upp ögonen och förstår vad det är för person du tror dej älska. Om inte, är det kanske du som får gå samma väg som Marina fick gå. När det inte passade fs, tog han livet av henne. Dock är detta många år fram i tiden eftersom han kommer att sitta i fängelse pga. att han är en mördare. Du älskar en dömd mördare Förstår du inte allvaret?

Varför skriver du här på flashback? Det är få frågor du besvarar samt att du är onödigt kaxig. Inget av det för tråden framåt på nåt vis.
Citera
2014-02-06, 22:15
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Frågan var inte till mig, men en psykopat kan inte känna känslor för någon annan än sig själv. Fredrik är en sådan. Han kan visa "känslor" och många tror att de är äkta, men tyvärr är det inte så.

Citat:
Ursprungligen postat av granved
Psykopater har inte varma känslor för andra. Det är fakta.

Kan man så kallblodigt handla efter att man mördat någon och neka så länge så saknar man varje normal möjlighet att känna varma känslor för andra. De kan spela för att de vill ha någon till något men känslor har de inte på det sättet.

Som sagt, Ska ni påstå att FS är psykopat får ni hosta upp källa, båda två. Annars kan ni ta era hemgjorda psykoanalyser och stoppa upp någonstans.

*nedtonad kaxighet*
Citera
2014-02-06, 22:36
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Som sagt, Ska ni påstå att FS är psykopat får ni hosta upp källa, båda två. Annars kan ni ta era hemgjorda psykoanalyser och stoppa upp någonstans.

*nedtonad kaxighet*

Jag tycker du borde vara arg på FS istället, som har begått ett så hemskt brott.
Känner inte du så?
Jag önskar, för ditt eget bästa, att du tar ditt förnuft till fånga och lämnar FS.
Han kan vara farlig för dej. Det är bättre med en god och stabil man istället.
Citera
2014-02-06, 22:48
Avslutad
Citat:

*nedtonad kaxighet*

En dag är hans barn vuxna och då kan du fråga dem hur mycket känslor han visat dem. Duger det som källa?

(av nån anledning tror jag att FS skulle återknyta kontakten med barnen snabbare än du hann säga "hundring" om de ärvde nån rik moster...)
Citera
2014-02-06, 23:09
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:

*nedtonad kaxighet*
Du älskar Fredrik, eller hur? Du håller säkert med om att det har de tidigare flickvännerna till Fredrik också gjort, eller?
Vad tror du är skillnaden mellan dig och dem?
Varför tror du att alla hans förhållanden till tjejer slutat med våld, att han stulit pengar, våldtagit, försökt att strypa och nu slutligen mördat?
Vad säger det om honom att han inte vill ha en bra relation till sina barn? Inte ringer dem eller träffar dem ens på deras födelsedagar?
Om du skulle hålla fast vid honom genom hela hans tid i fängelset, skulle du då när han släppts ut kunna somna lugnt efter en dag som ni bråkat häftigt tror du?
Jag skriver inte detta för att göra "ner" Fredrik, utan för att få dig att tänka till lite. Om du skulle bli med barn med honom, är det en sån far du vill ha till dina barn? En som är dömd för mord, och uppenbarligen inte bryr sig ett dugg om de barn han redan har?
Och jag ber dig, tänk inte nu att det är barnens mammas fel... Att hon försvårat umgänget.. En pappa som vill träffa sina barn ser till att ordna det på vilket sätt som helst!
Annars är man varken värd att kallas pappa eller MAN!

Maskros, du verkar vara en smart tjej med visioner för framtiden, ta vara på dem och lägg undan allt som kommer att påverka ditt liv negativt. Dit hör Fredrik tyvärr, och kommer alltid att göra.
Citera
2014-02-07, 00:03
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Fredrik räknade upp en hel del, men det stämmer ju inte och han ljuger så pass att HD ansåg det i sitt resningsbeslut. Det är illa kan jag tala om. OM du tror på honom vad han sett eller vad han säger är det din sak, men påstå inte att det är vederlagd skit. Det här är diskussion om ett av tiden vidrigaste mord, så du dikterar icke innehållet. Vi har fått dras med dessa lögnerna i 3 år i ämnet, och hur Fredrik säger och vad Fredrik menar. Det handlar om Marina och hur hon naken, skyddslös mördades i sin säng inte om vad Fredrik tycker eller tänker eller säger.

Klokt talat. Bara för att figurerar en person på tråden som valt att fortsätta att vara förlovad med en mördare ger inga speciella rättigheter på denna tråd. Jag tycker inte heller att man ska behöva tassa på tå för denna tråddeltagare. Denna tråd handlar som sagt om Marina och inte någon asfaltblomma. Så flika gärna in ett inlägg med substans i övrigt...

Fredrik är prövad och "dömd" för mord och bevisat lögnare och en parasit och att han äntligen hamnar bakom galler är så skönt, så alla hundar och människor får en paus från honom.
Citera
2014-02-07, 00:09
Bannlyst
Citat:

*nedtonad kaxighet*
I stället för att bli arg på alla som ifrågasätter din känslokallande, mördande pojkvän; Nämn de egenskaper du uppskattar hos honom!
Citera
2014-02-07, 00:21
Medlem
Titianas avatar
Citat:

*nedtonad kaxighet*

Psykoanalyser hör Freud till, Psykopati är ett personlighetsstörning inte en psykisk störning...men onekligen skulle jag nog ha velat höra vad Freud skulle ha sagt om Freddes påstådda fysiska umgänge med hundar.
Citera
2014-02-07, 00:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

*nedtonad kaxighet*

Allt tyder på att han är avsaknad av empati. Han är så pass kall att han inte "bara" dödade Marina utan dumpade henne som sopor under gran för att ingen skulle finna henne. Han stal från henne dessutom. Han ljuger, och manipulerar sin omgivning. Han vet bäst och alla andra är puckon och rättshaverister. Dom ljuger också påstår han. Säg mig vem som är kapabel så pass iskallt ljuga i flera år och påstå att han är oskyldig? Vem har den sinnesnärvaron och den förmågan att dumpa en fd flickvän på det sättet han gjort. Han tittar sig i spegeln varje dag och är medveten om vad han gjort, och hur han skändligen behandlat liket av Marina. Och han har tydliga psykopatdrag då det gäller känslor.
Han bryr sig inte om andra mer än sig själv. Och det framgick tydligt då han besökte mormor för att dra av henne pengar. Han va ihop med Marina och skröt om allt hon hade, som han aldrig haft.
Hennes brev är också ett underlag på vilken stor egoist det här är och hur han ljugit om sitt knarkande för henne och hur han tryckte ner henne. Han och han och vad han känner och vad han säger, gör och vad som gynnar honom. Ingenting annat. Förmodligen tycker han synd om sig själv nu och skiter fullständigt hur du mår tex. Hans egotripp är så uppenbar att det inte går att missa.

Hans fullständiga kränkningar och misshandel på sina tidigare x och hans kriminella register med stölder från sina x, kamrater osv indikerar på att han skiter i andra och roffar åt sig det han vill och anser sig ha rätt till. Så visst är han ett ämne för att utredas som en med psykopatdrag. Hans storhetsvansinne är också en oroväckande egenskap, och framför allt hans lögner. Man behöver inga mer källor än levande material och en studie i detta mord och denna tråd för att konstatera att det rör sig om en känslolös psykopat.

Underlag som tyder på empatibristen finns i hans tidigare P7a om det nu ska vara så att du kräver papper på hans känsloliv menar jag.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-07 kl. 00:58.
Citera
2014-02-07, 01:01
Bannlyst
Citat:

*nedtonad kaxighet*
Istället för att fråga tråden kan du väl fråga hans mamma. Det vore intressant att höra vad hon tycker om hans empatiska förmåga och vilja att erkänna fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in