2014-02-06, 16:16
Medlem
Hur ska man hantera en "partner" som missbrukar lyrica? Inget om hur han ska sluta för det är inget jag eftersträvar!
Citera
2014-02-06, 16:29
Medlem
dyslexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9006
Hur ska man hantera en "partner" som missbrukar lyrica? Inget om hur han ska sluta för det är inget jag eftersträvar!

Tror inte jag riktigt förstår din fråga, men jag hjälper gärna till om du utvecklar lite. Vad är det du behöver hantera med hans missbruk utav Lyrica? Sålänge han inte behöver vara utan bör väl att vara frid och fröjd?

Mvh
Citera
2014-02-06, 16:34
Medlem
Ja jag borde kanske utvecklat mer. Han är kär när han är hög. Misstänker att han mer eller mindre älskar hela världen under rus. När han inte är så jävla hög som han kan bli så skiter han i vilket. Bryr sig inte om något som har med mig att göra. Jag blir irriterad och en ond cirkel startar utan slut.
Citera
2014-02-06, 16:43
Medlem
dyslexias avatar
Citat:
Ja jag borde kanske utvecklat mer. Han är kär när han är hög. Misstänker att han mer eller mindre älskar hela världen under rus. När han inte är så jävla hög som han kan bli så skiter han i vilket. Bryr sig inte om något som har med mig att göra. Jag blir irriterad och en ond cirkel startar utan slut.

Det var tråkigt att höra! Jag själv har brukat och missbrukat lyrica under en 2års period, och har även haft partner under denna tiden. När man ligger på en relativt hög dos mår man ju givetvis såpass bra att man även kan bli lite extra kärleksfull.

Att han inte bryr sig när han är utan kan ju vara för att allt känns hopplöst utan, då inget är kul eller kärleksfullt längre. Mitt tips är ju att han lägger sig på en dos som passar honom bra och håller sig sedan där, stabil dos = stabilt humör. Använder han det inte i medicinskt syfte utan enbart för russyfte så kommer han desvärre behöva fortsätta pendla ner och upp i dos hela tiden för att kunna få rus, då toleransen ökar väldigt fort och då kommer det nog desvärre inte heller finnas några alternativ för att ordna upp hur han känner.

Detta är vad jag tror, dock kan jag givetvis ha fel.
Mvh!
Citera
2014-02-06, 16:44
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Det blir svårt att hantera din partner om du inte eftersträvar ett slut på knarkandet. Så länge han missbrukar kommer känslorna fortsätta att vara som en berg- och dalbana. När han är hög är han lycklig och när han sen är nykter för stunden vill han vara hög och inget annat duger. Så fungerar det när man är kär i en känsla, om den inte infinner sig duger inget annat i livet.
Citera
2014-02-06, 16:55
Medlem
Nä han måste ta i medicinskt syfte men svårt att hålla sig till rätt dos om man kan flyga när man överdoserar. Jag stör mig inte, väldigt orolig för hans hälsa men det kan jag inte ta upp, han skulle inte bry sig. :/ men tack för svar! Får hoppas han kan ta någorlunda normalt
Citera
2014-02-06, 20:10
Medlem
Efter att ha sökt runt på nätet så ska en lösning ge snabbare effekt med minst samma biotillgänglighet som oralt alltså mer än 90% men jag verkar inte få bra effekt av det. Löste upp 450mg i 10 ml för runt 40 minuter sedan men känner ej något. Vad är problemet?

OnTopic: Lyrica älskar jag i rätt mängder. För mycket Lyrica blandat med alkohol och benso kan lätt bli fr mycket när man fibblar med doserna. Men klart man är ett stort fanskap av Lyrica.
Citera
2014-02-06, 20:54
Medlem
trueforgoods avatar
Ätit Lyrica nu ett par tag nu mot GAD av den grövre sorten. Har aldrig mått så här bra vad jag kan minnas och inser nu hur mycket helvete min ångest ställer till det med hjärnspöken, tvångstankar och fan och hans moster. Allt detta har försvunnit och all ssri och skit jag provat innan har inte hjälpt ens en bråkdel. Men, det finns ett uppenbart problem och det är beroendet och den eventuella (mest troliga) ATn jag har att vänta om jag fortsätter och sen slutar. Har även förstått att toleransökning är ett faktum och att jag mest troligt kommer behöva öka dosen så småningom, och vissa skriver även att det till slut inte hjälper.

Min fråga är om det är värt att fortsätta? Psykiatern insisterar men verkar inte vara medveten om baksidan. Fan, det är ju så här man ska må. Har fått massa gjort, inga grubblerier, inget undvikande osv. Fasar att komma tillbaka till ångesttillståndet om jag slutar
Citera
2014-02-06, 21:40
Medlem
PlanetCaravans avatar
Är det farligt att ta 1500 mg tillsammans med vin'?
Citera
2014-02-06, 22:15
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Är det farligt att ta 1500 mg tillsammans med vin'?

Inte generellt, men är så otroligt personligt.

Större Risk för olyckor än krampanfall..., väldigt personligt igen.

Vilka erfarenheter sen tidigare har du t ex, saker kan hända men det är inte särskilt troligt.

Drick inget mer förutom vatten eller juice typ.
Senast redigerad av bdbdbdbd 2014-02-06 kl. 22:44.
Citera
2014-02-06, 22:25
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Inte generellt, men är så otroligt personligt.

Större Risk för olyckor än krampanfall..., väldigt personligt igen.

Vilka erfarenheter sen tidigare har du t ex, saker kan hända men inte det är inte särskilt troligt.

Drick inget mer förutom vatten eller juice typ.

Vatten och snus blir det hädanefter. Tack Firefox så att jag kan skriva .
Citera
2014-02-07, 18:33
Medlem
Kingandaces avatar
Vad kostar Lyrica 150mg-kapslar på gatan idag?
Samt ett helt paket med 56st 150mg-kapslar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in