2014-02-06, 12:43
Medlem
Superduperfisks avatar
Hej, min kompis går sista året på gymnasiet och är vegetarian. I skolan blir han varje dag serverad vegetarisk mat från ett speciellt bord märkt vegetarisk. Idag så gjorde personalet ett misstag och ställde den laktosfria maten(som alltså inehåller kött) på det vegetariska bordet.
Min kompis tog och åt maten men märkte efter ett tag att han åt samma mat som dom andra.

Kan man stämma dom och få massa deg? Dom sa inte ens förlåt..
Citera
2014-02-06, 12:46
Medlem
Det tror jag inte, misstag händer varför stämma skolan för det? Vi bor inte i usa:P Han borde väll kunna avgöra om han äter kött eller inte? Annars testa stämma skolan, kanske får någon tusing och alla lärare emot han
Citera
2014-02-06, 12:49
Medlem
Superduperfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapt0s
Det tror jag inte, misstag händer varför stämma skolan för det? Vi bor inte i usa:P Han borde väll kunna avgöra om han äter kött eller inte? Annars testa stämma skolan, kanske får någon tusing och alla lärare emot han

Mja, det kan väl va svårt ibland att skilja på typ vegitarisk köttfärslimpa och vanlig ibland kanske..
Skolan är fett elak i övrigt också, skulle va riktigt nice att sätta dom lite på plats
Citera
2014-02-06, 13:13
Medlem
BernardLoutres avatar
Det var ju nån tråd här om nån som lurade muslimer att äta fläsk och då visade det sig att om man inte hade gjort det med flit så var det inte så djävla farligt. Din kompis får försöka leva efter den filosofin.
Citera
2014-02-06, 13:30
Medlem
kinesarsles avatar
Det skulle väl gå om man får i sig något man är allergisk mot, men om det bara handlar om ideologier har jag mycket svårt att se att en stämning skulle fungera.
Citera
2014-02-06, 15:50
Medlem
GrumpyOldMans avatar
20 år gammal och gör inlägg om att stämma en skola.... För vadå? Att de dukat upp maten på fel bord? Det lär ju bli ett civilmål där vardera parterna får stå sina egna kostnader. Att grönsaksnisse fick tugga kött är en rätt dålig grund för en stämningsansökan. Men kör racet och lycka till - kostnaden motsvarar skolmåltider för ett år eller mer.
Citera
2014-02-06, 16:09
Medlem
Superduperfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrumpyOldMan
20 år gammal och gör inlägg om att stämma en skola.... För vadå? Att de dukat upp maten på fel bord? Det lär ju bli ett civilmål där vardera parterna får stå sina egna kostnader. Att grönsaksnisse fick tugga kött är en rätt dålig grund för en stämningsansökan. Men kör racet och lycka till - kostnaden motsvarar skolmåltider för ett år eller mer.
Ja okej, kanske överdrivet att tänka att man ska kunna stämma skolan, jag räknade inte direkt med att bli miljonär, men kanske en ursäkt?
Citera
2014-02-06, 17:38
Medlem
Nej, du har ett eget ansvar för vad du stoppar i dig. Det går att stämma, men du lär inte vinna.
Citera
2014-02-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superduperfisk
Ja okej, kanske överdrivet att tänka att man ska kunna stämma skolan, jag räknade inte direkt med att bli miljonär, men kanske en ursäkt?
En ursäkt kan man definitivt begära, men något skadestånd är bara att glömma eftersom det inte orsakade någon större skada eller olägenhet för din kompis annat än att han som mest mådde fysiskt illa för att han åt kött.

Det går dock som sagt att kräva en ursäkt direkt ifrån skolan.
Citera
Emerains avatar

Moderatormeddelande

Postat av Emerain 2014-02-07, 12:20
Medlem
Att spekulera i TS ålder och vad ni tycker om vegetarianer och att äta vegetariskt är off topic. Att jag säger det är för att ni inte verkade ha räknat ut det själva.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in