2014-02-06, 07:41
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Källa på vad?
På att Imamen skulle vilja samarbeta med Sd.
Citera
2014-02-06, 08:34
Bannlyst
Finns bara ett parti i riksdagen som inte stödjer stor invandring. Alla andra partier är oväsentliga för er rednecks.

Citera
2014-02-06, 08:43
Medlem
Det snabbaste sättet för Sverige att komma på fötter igen är om alla Sverigedemokrater röstade på MP. MP får 30% av rösterna och blir Sveriges största parti. Gustav Fridolin blir Statsminister (den yngsta någonsin), Maria Ferm blir Finansminister, Åsa Romson blir Migrationsminister och Fredrik Reinfeldt blir utrikesminister.

Den här regeringen kommer att totalförstöra hela Sverige på bara en enda mandatperiod, istället för som nu under flera.

Det låter grymt men det är det snabbaste sättet för att få till en förändring. Jag råder alla Sverigedemokrater att rösta på MP. Ja, jag är seriös!
Citera
2014-02-06, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Tanken är inte ny. Under tidig medeltid fanns Hansan, en handelsunion med centrum i norra Tyskland (hamburg, Bremen och Lubeck) och utlöpare mot Stockholm, visby, Finland, Baltikum och Danmark. Komplettera med Norge så har vi en finansiellt, socialt, kulturellt homogen geopolitisk bas för en bra framtid. Då kan vi skita i Reinfelt, Ullenhammar, syltryggen Bildström och andra landsförrädare.

Tyskland blir för mäktiga i en sådan union. Faktum är att Norden inte behöver Tyskland, eller något annat land heller för den delen. Tyskland å sin sida är beroende av andra länder.

I Norden finns skog, olja, mineraler, fisk, innovation, malm, företagskultur, militärt kunnande etc etc. Norden skulle bli Europas största land (bortsett från Ryssland), ha Europas största flygvapen och världens 10-12 största ekonomi. Det bör räcka?
Citera
2014-02-06, 11:06
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPresa
Det snabbaste sättet för Sverige att komma på fötter igen är om alla Sverigedemokrater röstade på MP. MP får 30% av rösterna och blir Sveriges största parti. Gustav Fridolin blir Statsminister (den yngsta någonsin), Maria Ferm blir Finansminister, Åsa Romson blir Migrationsminister och Fredrik Reinfeldt blir utrikesminister.

Den här regeringen kommer att totalförstöra hela Sverige på bara en enda mandatperiod, istället för som nu under flera.

Det låter grymt men det är det snabbaste sättet för att få till en förändring. Jag råder alla Sverigedemokrater att rösta på MP. Ja, jag är seriös!

Du har nog rätt. Det är som med berättelsen om grodan som bara hoppar ur grytan om man stoppar i den i varmt vatten:

"Tänk dig att du vill koka en groda. Om du kastar i grodan i det kokande vattnet så kommer den direkt att hoppa ur grytan. Om du istället sätter ner grodan i ljummet vatten och gradvis höjer temperaturen så kommer den lugnt att stanna kvar i grytan. Innan grodan vet ordet av så är det för sent att hoppa ur och du står där med din nykokta grodsoppa.

Vårt nervsystem fungera på ungefär samma sätt. När du införa alltför radikala förändringar för snabbt så reagerar ditt nervsystem genom att slå tillbaka på ett liknade sätt som när grodan hoppar ur det kokande vattnet."
http://www.universeimagine.com/koka-en-groda-sa-skapar-du-forandringar-som-bestar/

(Grodhistorien används mest som liknelse, dvs behöver inte stämma vetenskapligt.)
Citera
2014-02-06, 11:30
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkapulka
Du har nog rätt. Det är som med berättelsen om grodan som bara hoppar ur grytan om man stoppar i den i varmt vatten:

"Tänk dig att du vill koka en groda. Om du kastar i grodan i det kokande vattnet så kommer den direkt att hoppa ur grytan. Om du istället sätter ner grodan i ljummet vatten och gradvis höjer temperaturen så kommer den lugnt att stanna kvar i grytan. Innan grodan vet ordet av så är det för sent att hoppa ur och du står där med din nykokta grodsoppa.

Vårt nervsystem fungera på ungefär samma sätt. När du införa alltför radikala förändringar för snabbt så reagerar ditt nervsystem genom att slå tillbaka på ett liknade sätt som när grodan hoppar ur det kokande vattnet."
http://www.universeimagine.com/koka-en-groda-sa-skapar-du-forandringar-som-bestar/

(Grodhistorien används mest som liknelse, dvs behöver inte stämma vetenskapligt.)
Isåfall är det nog redan färdigkokt för svenska folkets del - grodkokningen har ju pågått i flera år nu och inte mycket har hänt.. Att försöka väcka folket genom att rösta MP tror jag inte på. SD är enda vägen. Vi får väl hoppas att all skit som gick av stapeln i storstädernas förorter ifjol får grodan att hoppa ur grytan i höst..
Citera
2014-02-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Det är tydligt att Nya SocialModeraterna har gett sig f-n på att köra vårt lands välfärd i botten!

Blir mörkrädd när jag tänker på att jag gav dom min röst så sent som 2006...

Hur tänkte du då?
Citera
2014-02-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPresa

Skall MP strypa invandringen?!

Alliansen med MP genomförde att illegala människor som uppehåller sig i Sverige har större rättigheter än skattebetalande svenskar.
Citera
2014-02-06, 12:38
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thealleycat
Lurad? Jag är inte lurad. Du kan ju med fördel läsa källorna i diverse medier ifall du tror att dom har vinklat något. Eller är statistiska undersökningar, forskarrapporter mm. också styrt av några högre makter?

Om ditt argument bara handlar om att källkritik och mediavinkling så håller jag med dig. Men att någon högre makt skulle diktera över valen är nog nonsens.
1. Mainstream media brukar inte länka till källor. Ofta är det mediautnämnda "experter" som uttalar sig om diverse saker.

2. Ja forskning kan vara politiserad och vinklad. Seriös forskning är för det mesta inte till mångkulturvurmarnas favör. Sådan forskning avslöjar deras agendas destruktiva natur.

3. Du har inte förstått vidden av hur vinklad och förljugen media är och har varit. Ett tydligt exempel är "förintelsen". När du inser att de har ljugit om "förintelsen" så inser du hur grundligt lurade vi blivit.
Citera
2014-02-06, 16:47
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Moderaterna styr Täby och därifrån kommer Imamen Reinfeldt. Var på besök där i dag och någon vitare kommun finns inte. Invandrarna var sällsynta och en eller annan pittoresk neger skymtade förbi.

Förstår att moderaterna skiter i andra kommuners problem men invandringen, bara de kan hålla sin egen hemmaplan fri från slödder.
Citera
2014-02-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
Skall MP strypa invandringen?!
Nä, hans poäng var att de skulle massimportera enormt mycket fler bidragsparasiter än vi gör nu, vilket skulle få till följd att välfärdssystemet helt skulle kollapsa med indragna bidrag som följd. Utan inkomstkälla skulle majoriteten av "flyktingarna" samt deras likaledes bidragsparasiterande anhöriga ta sitt pick och pack och flyga hem till de länder som de "flydde" ifrån och bosätta sig i de hus som de redan har byggt för svenska skattepengar.
Fan, det skulle nog funka... Fast jag skulle nog inte vilja bo kvar i det havererade Sverige som hade blivit resultatet, oavsett om det var fritt från multikulturella problem.
Citera
2014-02-06, 17:24
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puangsawan
Nä, hans poäng var att de skulle massimportera enormt mycket fler bidragsparasiter än vi gör nu, vilket skulle få till följd att välfärdssystemet helt skulle kollapsa med indragna bidrag som följd. Utan inkomstkälla skulle majoriteten av "flyktingarna" samt deras likaledes bidragsparasiterande anhöriga ta sitt pick och pack och flyga hem till de länder som de "flydde" ifrån och bosätta sig i de hus som de redan har byggt för svenska skattepengar.
Fan, det skulle nog funka... Fast jag skulle nog inte vilja bo kvar i det havererade Sverige som hade blivit resultatet, oavsett om det var fritt från multikulturella problem.

Det där om att de skulle försvinna om välfärdssystemen försvann är en teori som inte stöds av empiriska fakta. Zigenarna som bor i primitiva läger här och var i landet har inte tillgång till bidragssystemen men de kommer iallafall.

I Ryssland har de miljontals invandrare av turkstam från kaukasus trots att de inte har något välfärdssystem. De kommer i stora lass helt enkelt för att det går mycket lättare att göra sig pengar i europeiska Ryssland än hemma i Armenien eller Khazakstan. Ett liknande resonemang går att applicera på Sverige och genom zigenarplågan så kan man anse resonemanget empiriskt bevisat.

Rumänien är ett rikt land i jämförelse med Somalien eller Syrien, så det finns ännu större anledningar för en somalier eller en syrier att komma hit än för en rumänsk zigenare, även om vi inte har något välfärdssystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in