Citat:
Ursprungligen postat av
anonym747
Du har en poäng, men jag tycker fortfarande att Jeppe är en riktigt värdig vinnare även om han åkte ut en gång. Jag tycker produktionen överlag gjort ett fruktansvärt dåligt jobb. Niklas "mördar" Jeppe och Paow, sedan får dom komma tillbaka och då sitter Niklas i skiten direkt. Men i ett av dom sista avsnitten så skulle Jeppe välja ut någon som skulle åka ut, men då blev han räddad av produktionen... Sådär har det varit hela säsongen, samma sak när Jesper F skulle komma tillbaka, det kändes som produktionen påverkade dom att göra det. Alla som skötta castingen borde få kicken, det var enligt mig bara Jeppe som kändes som PH-material. Jag förstår att folk inte tycker om honom, men han var den enda som passade där.
Håller helt med till fullo att produktionen har gjort ett uruselt jobb och det är anledningarna till att det har sett ut som det har gjort. Skyller inte på Jeppe heller, utefter förutsättningarna som skapats har han förtjänat vinsten (även om jag anser att han kom billigt undan med sitt hot). Min största kritik går som sagt till produktionen som har skapat ett spel utan några tydliga ramar och slagit knut på sig själva med sina twister.
Missförstå mig inte nu, ett helt linjärt Paradise Hotel utan twister är inget jag efterlyser, men som det har sett ut under den här säsongen är under all kritik. Med tanke på att programmet är överproducerat och allt blir som produktionen vill tappar man på något sätt bort det dynamiska tävlingsmomentet och det glider nästan över till att bli en scriptad TV-serie. Situationen med mördaren Niklas och efterspelet efteråt är det absoluta bottennappet den här säsongen och visar i allra högsta grad på det jag vill visa.
Dessutom, är det inte lite kul att produktionen i princip varenda vecka har gått in för att Aina inte ska få behålla sin nuvarande partner och till slut tilllåta henne fixa en stabil partner?

Allt medan par som Mia och Thobias stått ohotade vecka ut och vecka in, samtidigt som man kan fundera på vad Mia har bidragit med egentligen?
Till sist håller jag inte riktikgt med om att det är bara Jeppe som är PH-material. Klart han och Emelie är som klippta och skurna för en sådan produktion i form av de "onda". Men man kan inte bara ha den typen av deltagare utan jag vill ha en mix av olika personligheter. Okej att man inte behöver ta dit helt färgglösa personer som Björn kanske, men du förstår nog min poäng.