2014-02-06, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Alla de fick inte en andra chans i form av en direktplats i programmet igen: Magda var tvungen att gå igenom en omröstning (åkte ur), Mia blev utvald (ej direktplats fast det kanske principiellt var det), Emelie blev inröstad (ej direktplats), Fröidh blev återupplivad (ej direktplats). På så sätt tycker jag lätt att man kan kalla Jeppes första chans att äntra hotellet igen en andra chans och därmed fick han alltså en tredje chans (en väldigt generös chans med immunitet och sin stabile och redan utslagne partner tillbaka).

Du har en poäng, men jag tycker fortfarande att Jeppe är en riktigt värdig vinnare även om han åkte ut en gång. Jag tycker produktionen överlag gjort ett fruktansvärt dåligt jobb. Niklas "mördar" Jeppe och Paow, sedan får dom komma tillbaka och då sitter Niklas i skiten direkt. Men i ett av dom sista avsnitten så skulle Jeppe välja ut någon som skulle åka ut, men då blev han räddad av produktionen... Sådär har det varit hela säsongen, samma sak när Jesper F skulle komma tillbaka, det kändes som produktionen påverkade dom att göra det. Alla som skötta castingen borde få kicken, det var enligt mig bara Jeppe som kändes som PH-material. Jag förstår att folk inte tycker om honom, men han var den enda som passade där.
Citera
2014-02-06, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
De som säger att Jeppe är en värdig vinnare, ja till viss del kan jag hålla med, men glöm ändå inte bort vissa aspekter som kanske inte gör honom så perfekt ändå.

1. Jag vill minnas att han faktiskt hotade Thobias om han tänkte slå ut honom under en parceremoni relativt tidigt i säsongen. Märkligt att detta inte beivrades kan man tycka men produktionen värderade väl underhållningsaspekten. Men att faktiskt använda regelrätta hot, då borde man faktiskt ha passerat en gräns utanför spelets ramar.
2. Jeppe åkte faktiskt regelrätt ut en gång ur spelet. Han fick en andra chans att komma tillbaka men skickades bort igen då.
3. Han fick en tredje chans att komma tillbaka med immunitet väldigt nära finalen. Dessutom kom hans stabila partner tillbaka i samma veva.

För mig är det väldigt lätt att tycka att produktionen till stor del krattade Jeppes väg till finalen och det var absolut inte bara hans förtjänst att han kom så långt. Med sitt "spel" lyckades han faktiskt spela ut sig själv ur spelet men hade tur och fick komma tillbaka. I mina ögon kommer han aldrig vara i närheten av en så värdig vinnare som Niklas potentiellt hade kunnat vara.
Jag förstår vad du menar, men du har missförstått det. Anledningen till att Jeppe fick både en och två chanser att komma tillbaka var pga spelet som han spelade. Han förstod att produktionen ville ha drama, svek och allt det där. Det var han själv som skapade dessa möjligheter.
Citera
2014-02-06, 01:56
Medlem
swimmingpools avatar
Att vad Jeppe är kung på Flashback alltså! Den ultimata flashbackaren.
Citera
2014-02-06, 01:56
Medlem
Jag kan hålla med om att producenterna något gav Jeppe segern. Men då får man också fundera på vad Paradise Hotel faktiskt går ut på. Producenterna kan helt fritt skicka ut eller ta in vem dom vill när dom vill. I slutändan är det ingen annan än högsta hönset bland teamet bakom paradise som bestämmer vem som vinner, och givetvis kommer dom som lockar flest tittare vara kvar längst.

Nu var det här givetvis drömscenario för producenterna och sedan Jeppe fick komma in igen har det känts ganska givet att han skulle komma till final.
Citera
2014-02-06, 02:00
Medlem
Jag kollade på Paradise Hotel för att bli underhållen och det var just det som Jeppe bjöd på mer än någon annan deltagare. Jag höll tidigare Niklas som den mest värdiga vinnaren, men har nu ändrat min åsikt och tycker att Jeppe är en välförtjänt segrare. En rolig karaktär som förvisso struntade i alla andra - men var också tydlig med detta och spelade därav med raka kort.

Aina får skylla sig själv som av någon outgrundlig anledning valde att lita på honom. Det vore mycket ologiskt av Jeppe att först köra ut Paow - som han hade en god relation med - för att sedan var snäll mot Aina som han inte hade någon egentligen relation med. Det var sannolikt också därför Jeppe kastade bollen så tidigt - han var säker på att Aina inte litade på honom och var till varje pris tvungen att bli först med att kasta.
Citera
2014-02-06, 02:03
Medlem
Ferry31s avatar
För många har fått komma tillbaka. Egentligen är jag emot att en utslagen spelare kan komma in igen eftersom det tar ifrån mycket i spelet. Det blir dessutom bara extra löjligt när produktionen godtyckligt väljer ut vilka som ska få komma tillbaka, dvs de som har ett underhållningsvärde. Ska någon få chansen att komma tillbaka borde personen egentligen förtjäna det på något sätt, men svårt att komma på något sätt.

Var i alla fall bättre 2009 när Andreas och Francesca var de enda som fick komma in igen. I den här upplagan har jag tappat räkningen, men sen var det visserligen vissa som egentligen aldrig kom tillbaka, som exempelvis Magda. Vissa fick komma in genom att några spelare i huset fick ta tillbaka dem, exempelvis Fröidh och Mia, men även det känns tveksamt.

Kul för Niklas att få värsta tänkbara uppdrag, dvs vara mördare och ta sjukt svåra beslut. Visst blir det någon slags belöning om makten ger något, men nu fick ju bägge personens han skickade ut komma tillbaka ändå. Var valdes han egentligen ut? Skitproduktion.
Citera
2014-02-06, 02:06
Avslutad
Jeppe måste ju vara helt tappad, nu säger jag inte att man inte såg detta komma. Men istället för att dela på 500 000:- och då få 250 000:- så kastar han bollen i backen och får 200 000 istället... Men iofs så är man väl inte med i PH om man inte är helt tappad heller xD

Ovärdig vinnare för övrigt, nog för att han spelade men producenterna gav ju honom finalplatsen i princip. Näe tycker nog Tobias, Samir, Aina och Anja skulle varit i final istället, för ingen av dom har åkt ut och ingen av dom har betett sig som totala fittor där inne (vilket jeppe gjort sen dag 1).
Citera
2014-02-06, 02:08
Medlem
Psykopatvarning på jeppe. Att vinna genom att spela är en sak, att hånskratta efteråt och visa noll medkänsla är en annan. Det är ju för fan bara 200k kr, räcker ju inte direkt långt.
Citera
2014-02-06, 02:10
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Du har en poäng, men jag tycker fortfarande att Jeppe är en riktigt värdig vinnare även om han åkte ut en gång. Jag tycker produktionen överlag gjort ett fruktansvärt dåligt jobb. Niklas "mördar" Jeppe och Paow, sedan får dom komma tillbaka och då sitter Niklas i skiten direkt. Men i ett av dom sista avsnitten så skulle Jeppe välja ut någon som skulle åka ut, men då blev han räddad av produktionen... Sådär har det varit hela säsongen, samma sak när Jesper F skulle komma tillbaka, det kändes som produktionen påverkade dom att göra det. Alla som skötta castingen borde få kicken, det var enligt mig bara Jeppe som kändes som PH-material. Jag förstår att folk inte tycker om honom, men han var den enda som passade där.
Håller helt med till fullo att produktionen har gjort ett uruselt jobb och det är anledningarna till att det har sett ut som det har gjort. Skyller inte på Jeppe heller, utefter förutsättningarna som skapats har han förtjänat vinsten (även om jag anser att han kom billigt undan med sitt hot). Min största kritik går som sagt till produktionen som har skapat ett spel utan några tydliga ramar och slagit knut på sig själva med sina twister.

Missförstå mig inte nu, ett helt linjärt Paradise Hotel utan twister är inget jag efterlyser, men som det har sett ut under den här säsongen är under all kritik. Med tanke på att programmet är överproducerat och allt blir som produktionen vill tappar man på något sätt bort det dynamiska tävlingsmomentet och det glider nästan över till att bli en scriptad TV-serie. Situationen med mördaren Niklas och efterspelet efteråt är det absoluta bottennappet den här säsongen och visar i allra högsta grad på det jag vill visa.

Dessutom, är det inte lite kul att produktionen i princip varenda vecka har gått in för att Aina inte ska få behålla sin nuvarande partner och till slut tilllåta henne fixa en stabil partner? Allt medan par som Mia och Thobias stått ohotade vecka ut och vecka in, samtidigt som man kan fundera på vad Mia har bidragit med egentligen?

Till sist håller jag inte riktikgt med om att det är bara Jeppe som är PH-material. Klart han och Emelie är som klippta och skurna för en sådan produktion i form av de "onda". Men man kan inte bara ha den typen av deltagare utan jag vill ha en mix av olika personligheter. Okej att man inte behöver ta dit helt färgglösa personer som Björn kanske, men du förstår nog min poäng.
Citera
2014-02-06, 02:13
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptewn
Jeppe måste ju vara helt tappad, nu säger jag inte att man inte såg detta komma. Men istället för att dela på 500 000:- och då få 250 000:- så kastar han bollen i backen och får 200 000 istället... Men iofs så är man väl inte med i PH om man inte är helt tappad heller xD

Ovärdig vinnare för övrigt, nog för att han spelade men producenterna gav ju honom finalplatsen i princip. Näe tycker nog Tobias, Samir, Aina och Anja skulle varit i final istället, för ingen av dom har åkt ut och ingen av dom har betett sig som totala fittor där inne (vilket jeppe gjort sen dag 1).

Moralfag. Kolla upp något gulligull program istället om detta är för hardcore för dig.

Fattar inte heller hur alla kan vara så övertygande om att Aina aldrig släppt heller. Och hur ska Jeppe veta det som i det läget inte har tillgång till backstage information vi tittare får se? Sen tror jag som sagt att det som Aina sa inte spelade så stor roll. Räcker med att hon får panik så kan hon helt plötsligt få impulsen att släppa.
Citera
2014-02-06, 02:15
Medlem
Nån som vet när tv3 kommer lägga upp Studio Paradise på tv3play? Börjar bli så jävla förbannad just nu.
Måste tillägga att det är gulligt att se er diskutera som om det vore ett presidentval här i Paradise Hotel tråden...Haha, skärp er...
Citera
2014-02-06, 02:18
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suxess
Nån som vet när tv3 kommer lägga upp Studio Paradise på tv3play? Börjar bli så jävla förbannad just nu.
Måste tillägga att det är gulligt att se er diskutera som om det vore ett presidentval här i Paradise Hotel tråden...Haha, skärp er...
Tja, forumet byggs upp av att folk diskuterar saker och ting, oavsett om det handlar om matematiska problem, fotboll eller Paradise Hotel. Vore en ganska tråkig tråd att följa om det inte innehöll något mer än frågor om när Studio Paradise läggs upp på TV3 Play...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in