2014-02-05, 02:38
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Sant, men du har fortfarande möjligheten att ta reda på sanningen. Lättare nu än någonsin tidigare i världshistorien. Dessutom diskuteras ju frågan flitigt i alla möjliga medier.

Tidigare fanns inte alternativet SD, men nu finns det, och alla vet om det. Det är omöjligt att klandra någon annan än de svenska väljarna.

Det är för en normalbegåvad människa omöjligt att inte känna till ungefär var sanningen ligger. Det går inte att skylla ifrån sig utan att omyndigförklara sig själv.
Ja det är lättare nu i och med alternativ information på internet och det är antagligen därför som motståndet mot det folkdestruktiva vansinnet växer nu. Mainstream media är dock extremt vinklat fortfarande och det är inte alla som letar information själva på nätet. Många litar fortfarande till de auktoriteter och "experter" som media presenterar.

Jag kan bara säga att jag själv var indoktrinerad med politisk korrekthet, anti-rasism, nazisthat och förintelsetro med mera en gång i tiden och har "vaknat upp". Vet många som gått igenom samma sak. Jag är inte svag eller dum i huvudet så det går uppenbarligen att dupera även vettiga människor. Särskilt unga människor. Man vet inte bättre än den kunskap man har tillgodogjort sig.
Senast redigerad av SummaSummarum 2014-02-05 kl. 02:47.
Citera
2014-02-05, 03:52
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnencephalicBanana
Arbetskraftsinvandring behövs faktiskt inom vissa områden. Till exempel finns det en stor brist på läkare och sjuksköterskor (speciellt i norra Sverige, det är svårt att få folk att flytta dit). Utan utländska läkare skulle bristen vara ännu större. Däremot håller jag med dig om att arbetskraftsinvandringen bör vara begränsad inom områden där det finns ett överskott av arbetare, eller att jobbet är okvalificerat. Hittade en tabell som visar hur många som sökt arbetstillstånd här inom olika yrken. 2 692 personer inom "storhushåll- och restaurangpersonal", 1348 restaurangbiträden och ... 1348 städare. Nog tror jag någon av de hundratusentals arbetslösa hade kunnat tänka sig moppa golv
En av de mest söndertjatade lögnerna som alla tycks ha gått på är invandrarnas enorma betydelse för vårdsektorn. Det faktum som aldrig nämns är att invandrarna, i synnerhet de som stormat in det senaste decenniet, konsumerar mer sjukvård än dess andel av befolkningen motiverar.
Det är således skit samma om var fjärde sjuksköterska och läkare är immigrant om de 18 procenten av befolkningen som utgörs av invandrare konsumerar över 35% av vårdresurserna.
Citera
2014-02-05, 06:00
Medlem
Det är helt klart att regeringen ljuger helt ohämmat om invandringspolitiken. Man ljuger om varför man gör det, man ljuger om vad det får för konsekvenser och man lyfter inte ett finger för att motverka djupt odemokratiska trakasserier av politikens kritiker. Trakasserier av en art som jag aldrig hade trott vara möjliga för bara en kort tid sedan. Reinfeldt ligger själv lågt trots att det är en oerhörd förändringen av det svenska samhället. Jag har två primära frågor: 1) varför gör de så här? 2) hur får vi stopp på det?
Citera
2014-02-05, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
En av de mest söndertjatade lögnerna som alla tycks ha gått på är invandrarnas enorma betydelse för vårdsektorn. Det faktum som aldrig nämns är att invandrarna, i synnerhet de som stormat in det senaste decenniet, konsumerar mer sjukvård än dess andel av befolkningen motiverar.
Det är således skit samma om var fjärde sjuksköterska och läkare är immigrant om de 18 procenten av befolkningen som utgörs av invandrare konsumerar över 35% av vårdresurserna.

Du har en viktig poäng här. Om det är så att den invandrade gruppen konsumerar mer vård än den producerar så har man alltså belastat sjukvården än mer. Jag har inte sett någon analysera och diskutera den frågan tidigare. Man skriker efter arbetskraft inom vården, saknar kompetens och vi hämtar den kompetensen i Afganistan och Somalia. Vi borde istället importera den från Kuba, som faktiskt utbildar bra läkare.
Citera
2014-02-05, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OukMougar
När Sd började få framgång var det många som diskuterade om detta skulle innebära en förskjutning där fler partier på högerskalan började röra sig i Sd's riktning. Eventuellt skulle detta kunna visa att det är tvärtom, att Sd-väljaren binder ris åt egen rygg i sina sd sympatier eftersom inga andra partier vill ha med Sd eller deras åsikter att göra utan låter sd själva ta den frågan och istället rör sig åt andra hållet.

Förrädarna och deras hussar vill skynda på förstörelsen av Sverige för att göra förändringarna så svåra som möjligt att återta. De vet att en regim med svenskarnas väl för ögonen skulle innebära drakoniska tortyrstraff med påföljande avrättningar för dem själva och sätter sitt största hopp till att föra landet tillbaka till stenåldern och förinta svenskarna. Då blir de naturligtvis nervösa inför varje yttring av kritik och ökar arbetstakten ytterligare.
Citera
2014-02-05, 07:07
Medlem
Förstår inte vad våra politiker håller på med, det saknas bostäder, jobb, det dras ner på vård, skola och omsorg, hur går denna ekvation ihop. Tala om vad alla dessa nyanlända ska göra? vart ska de bo? försörjning?? Ska skattetrycket öka för att få ihop statens finanser??? Hur mycket skatt ska vi betala, tycker det är fullt tillräckligt, de skatter vi betalar borde räcka...men som sagt de gör de inte....vissa områden får kosta....
Citera
2014-02-05, 07:41
Medlem
RolleWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedish08
Förstår inte vad våra politiker håller på med, det saknas bostäder, jobb, det dras ner på vård, skola och omsorg, hur går denna ekvation ihop. Tala om vad alla dessa nyanlända ska göra? vart ska de bo? försörjning?? Ska skattetrycket öka för att få ihop statens finanser??? Hur mycket skatt ska vi betala, tycker det är fullt tillräckligt, de skatter vi betalar borde räcka...men som sagt de gör de inte....vissa områden får kosta....

Det kallas idioti !
Citera
2014-02-05, 07:48
Moderator
v50s avatar
Oavsett vad man tycker om saken så är det bra att M klargör sin ståndpunkt i den här frågan, de har alltså för avsikt att fortsätta med massinvandringen utan några begränsningar. Blir intressant och se hur kommande opinionsmätningar ser ut, jag blir inte förvånad om de får minskat stöd framöver.
Citera
2014-02-05, 08:31
Medlem
Mullrets avatar
Får en känsla att M vill gynna MP med massinvandringen. Samt få till en utökat samarbete. Rhenfäll känner antagligen att C och KD får svårt komma över 4%. Enkelt röstfiske.

Men fan vet om M+MP kan få egen majoritet med kanske C och KD som osäkra kort. Vill sedan svetsare Löfvén regera med MP i stället så ligger Rhenfäll pyrt till.

Troligtvis kommer Jimmie bli Joker i leken - hursomhelst blir ekvationen svår 14 September. Men, enkel argumentation blir det för SD som kan peka på invandringsfrågorna som stjäl resurser från vård, skola, omsorg vilket brukar vara S paradfråga.

Tyvärr ser inte politierna till Sveriges väl och ve utan sätter sin egen prestige först.
Citera
2014-02-05, 08:42
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattekille
Kan säga som så att Moderaternas officiella linje inte har något stöd hos kärnväljarna och vanliga medlemmar (de äldre, främst). Vänta bara tills M torkar valet och Reinfeldt-falangen åker ut, då blir det ordning på partiet igen!
Haha! Självförnekande moderaber är alltid lika roliga.
Nämn gärna några muffare med normala åsikter som kommer att ta över och kasta ut alla i riksdagsgruppen?
Citera
2014-02-05, 09:06
Medlem
Som tidigare sagt så är det väl egentligen väldigt underligt att gå emot svenskarnas åsikter om invandring. 90% Vill minska den och 10% kan tänka sig fortsätta ta in mycket invandrare - regeringen kommer då med förslag att öka den och detta kraftigt?

Finns för övrigt forskning om att majoriteten av judarna har betydligt högre IQ än andra folkslag. Hur den här forskningen har gått till och hur trovärdigt det orkar jag inte gå in på. Visst vore det dock rimligt med tanke på att de kanske finns 14-15 miljoner judar i världen varav 80% av dessa bor i USA och Israel. Bara för ett halvt sekel sedan hade de i princip 0 makt och 0 tillgångar. Efter detta har de fått ett eget land i Israel, krigat och vunnit mot flera olika motståndare och samtidigt byggt upp världens bästa underrättelsetjänst och en proper ekonomi. De kontrollerar Wall Street (pengar), Hollywood (film & påverkan), äger mycket olika tidningar (i lilla Sverige finns Bonnier) och är generellt sätt utbredda där pengar och makt finns (Zurich, London, New York, Hollywood) och inte nog med det så håller det väldigt låg profil. Jag är inte rasistisk för fem öre, snarare jävligt imponerad av detta fenomen. Efter det som hände under andra världskriget kan jag heller inte tänka mig att tidigare starka, mäktiga familjer inte slöt sig samman och både har en plan-B-C-D-E-F om hur de skall försäkra sig i framtiden.

Och nu till konspiratören:
För den personen som ogillar detta folkslag kan jag nämna en ev. konkurrent till dessa; nämligen tyskarna. Ett mer nedtryckt land med Stål & kol-unionen till dagens kassako för EU finns inte. Blir tyska folket plötsligt skeptiska och av någon anledning bojkottar EU kan saker och ting förändras radikalt på några år. North.European Union har jag själv haft i tankarna och där har självklart Sverige en stor roll. Det kanske är detta man vill försäkra sig om.
Citera
2014-02-05, 09:13
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekztugan
Och nu till konspiratören:
För den personen som ogillar detta folkslag kan jag nämna en ev. konkurrent till dessa; nämligen tyskarna. Ett mer nedtryckt land med Stål & kol-unionen till dagens kassako för EU finns inte. Blir tyska folket plötsligt skeptiska och av någon anledning bojkottar EU kan saker och ting förändras radikalt på några år. North.European Union har jag själv haft i tankarna och där har självklart Sverige en stor roll. Det kanske är detta man vill försäkra sig om.

Ha ! En tanke som varit perfekt, Norge har olja, Island har fisk, Sverige stål, skog, energi och Finnarna har Vodka. Danskarna har fläsk, bacon, öl. En Nord-EU pakt hade varit självförsörjande på det mesta. Sedan hade man låtit finnarna sköta invandringspolitiken, utsett en förvaltnings regering till Sverige som inte har en regering med tillräckligt IQ att driva ett land framåt.

Välståndet hade flödat, arbetslösheten, vårdköerna och brottsligheten minskat. win/win i sin prydno.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in