2014-02-04, 23:18
Medlem
Hadolfitlers avatar
Kanske konstig frågeställning, men jag ska på krogen på fredag. Tycker det är rätt kul men jag tröttnar ganska snabbt när jag väl kommit dit. Har inte den bästa självkänslan så jag känner mig alltid osynlig i såna situationer. Jag är definitivt inte den sociala typen som tar kontakt med främmande människor. Har aldrig något att säga. Därför känns det som att jag blir osynlig för alla, vilket förmodligen är sant, och att tjejerna ändå bara är intresserade av alla "macho" killar som får tjejerna att skratta.

Jag försöker skärpa mig lite och bli mer som en man. Kunna slappna av och bara se "cool" ut liksom. Känns som att man betraktas som tråkig om man bara sitter vid ett bord men vill heller inte vara på dansgolvet eftersom 80% är killar som dansar runt någon stackars tjej. Känns meningslöst. Funderar på att hänga en del i baren men jag vet inte om det ser så kul ut heller.

Att få ragg är inte så viktigt för mig men jag vill kunna se cool och avslappnad ut och få blickar av tjejer. Jag ser rätt bra ut och är noga med klädval och utseende men det känns som att min osäkerhet förstör allt det. Skulle vilja kunna gå runt och mingla och bara få en snabb kontakt med tjejerna så dom vet att jag finns liksom.

Lite rörigt kanske, men hur beter man sig coolt och "manligt" på krogen när man inte är den mest pratsamma typen?
Citera
2014-02-04, 23:23
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Grejen är att det är svårt att spela något du inte är. Om jag ska generalisera känner man sig antingen avslappnad i andra människors närhet eller så gör man det inte. Här blir det dock lite knepigt eftersom många av de så kallade alfahannarna har mycket låg självkänsla med högt självförtroende och det ser därför ut som att de är säkra på sig själva när de i själva verket är väldigt oroliga för hur de ska betraktas.
Citera
2014-02-04, 23:24
Avslutad
Det som hjälpt mig med tjejerna är faktiskt gymmet. Inte bara kommer du se bättre ut, utan det som är riktigt bra är att man får bättre självförtroende! Har aldrig i hela mitt liv fått så mycket uppmärksamhet av tjejer sen jag började lyfta! Känner att jag kan gå med huvudet högt, se folk i ögonen samt har bra hållning i vardagen. Stort lyft för mig psykiskt & fysiskt.

Och med bättre självförtroende blir det givetvis enklare att starta / underhålla konversationer med tjejer och dyl. Har dock massa plugg hela tiden så har inte hunnit tillämpa detta på krogen och fester än men det kommer väll snart antar jag!

Hoppas det hjälpte!

Lycka till!
Citera
2014-02-04, 23:31
Medlem
Hadolfitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Grejen är att det är svårt att spela något du inte är. Om jag ska generalisera känner man sig antingen avslappnad i andra människors närhet eller så gör man det inte. Här blir det dock lite knepigt eftersom många av de så kallade alfahannarna har mycket låg självkänsla med högt självförtroende och det ser därför ut som att de är säkra på sig själva när de i själva verket är väldigt oroliga för hur de ska betraktas.

Har funderat på det och tänkte att det kanske är bättre att bara acceptera att man inte är den mest pratsamma typen och försöker göra det bästa av det? Man vill ju ändå kunna vara mer utåtriktad.

Citat:
Ursprungligen postat av naitzabez
Det som hjälpt mig med tjejerna är faktiskt gymmet. Inte bara kommer du se bättre ut, utan det som är riktigt bra är att man får bättre självförtroende! Har aldrig i hela mitt liv fått så mycket uppmärksamhet av tjejer sen jag började lyfta! Känner att jag kan gå med huvudet högt, se folk i ögonen samt har bra hållning i vardagen. Stort lyft för mig psykiskt & fysiskt.

Och med bättre självförtroende blir det givetvis enklare att starta / underhålla konversationer med tjejer och dyl. Har dock massa plugg hela tiden så har inte hunnit tillämpa detta på krogen och fester än men det kommer väll snart antar jag!

Hoppas det hjälpte!

Lycka till!

Jag tränar mycket, mitt största intresse. Har inte fått det resultatet jag vill än men det känns som att det kommer hjälpa mig lite på traven.
Citera
2014-02-04, 23:38
Medlem
frihetskrigares avatar
Det viktigaste är väl att tro på sig själv, alltså ha lite självförtroende och våga ta för sig. För att synas så måste man sticka ut i mängden. Det går alltså inte att bete sig och vara exakt som alla andra. Men jag rekommenderar att du är dig själv istället. Det blir mer avslappnat då än att låtsas vara någon man inte är.
Citera
2014-02-04, 23:44
Medlem
Gentlemahns avatar
För mig handlar allt om att hamna i "state". När jag är i state tänker jag inte en sekund för vad jag säger, gör och får grymt mycket uppmärksamhet från alla håll. När du är i det stadiumet känner du hur all undanryckt testo och pratglädje kommer fram, och du kan vara den du vill vara. Oftast känner man sig väldigt bekväm också. Hur man uppnår detta finns det många tillvägagångssätt, amfetamin är en personlig favorit för att kicka igång det bara. Finns mycket info att läsa kring detta, annars sitter jag på en hel del om du behöver råd. Blev flummigt och osammanhängande men det får du leva med!

Får tillägga att folk tror att man har ett enormt självförtroende när man är i state, och tjejer dras automatiskt till dig för att de vill känna samma sak och dras till alla kvalitéer man uppvisar. Dock har alla olika förutsättningar för detta skulle jag tro. Det låser upp potentialen.

Edit2: Är tjackad.
Senast redigerad av Gentlemahn 2014-02-04 kl. 23:49.
Citera
2014-02-04, 23:53
Medlem
Hadolfitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Det viktigaste är väl att tro på sig själv, alltså ha lite självförtroende och våga ta för sig. För att synas så måste man sticka ut i mängden. Det går alltså inte att bete sig och vara exakt som alla andra. Men jag rekommenderar att du är dig själv istället. Det blir mer avslappnat då än att låtsas vara någon man inte är.

Jo, men jag vill ändå vara en social typ och när jag vet att det går att träna upp så känns det jobbigt att vara mitt samma jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Gentlemahn
För mig handlar allt om att hamna i "state". När jag är i state tänker jag inte en sekund för vad jag säger, gör och får grymt mycket uppmärksamhet från alla håll. När du är i det stadiumet känner du hur all undanryckt testo och pratglädje kommer fram, och du kan vara den du vill vara. Oftast känner man sig väldigt bekväm också. Hur man uppnår detta finns det många tillvägagångssätt, amfetamin är en personlig favorit för att kicka igång det bara. Finns mycket info att läsa kring detta, annars sitter jag på en hel del om du behöver råd. Blev flummigt och osammanhängande men det får du leva med!

Jag behöver råd, vill också vara i "state". Vill/kan dock inte ta några droger bortsett från alkohol då.
Citera
2014-02-04, 23:56
Medlem
De flesta män är inte väldigt extroverta, syns och står i centrum. Så vill du bete dig som en man på krogen så har du vanliga kläder på dig, dricker dig lagom packad, spanar lite på brudar, pratar med dina kompisar och ungefär vid 01-02 raggar du framfusigt på den absolut minst attraktiva tjejen på hela stället och har en 25%-chans att lyckas.

Misslyckas du är det bra, lyckas du kommer du att ha ångest och må dåligt i en vecka.

Så beter du dig som en man på krogen.
Citera
2014-02-05, 00:17
Bannlyst
drick mkt öl, prata med alla, var otrevlig och kaxig.. det är lätt
Citera
2014-02-05, 00:18
Medlem
asploevets avatar
Ha det trevligt eller som nån tidigare kallade det "state".

Gå ut med en inställning att behandla folk bra så får du allt tillbaka på köpet inled en oväntad konversation med en ensam person och bara var trevlig så brukar de flesta vara det tillbaka.

"Tänk vad många människor och alla är vi ett här tillsammans för att bara ha trevligt" brukar jag ha i bakhuvudet sen flyter kvällen på utav sig självt med en trevlig upplevelse oavsett vad som händer!

Inställningen är allt! ;D
Citera
2014-02-05, 00:19
Medlem
Gentlemahns avatar
För att hamna i state: Prata med allt och alla på väg till festen/krogen. Jag är själv introvert och för mig funkar det bäst om jag förkrökar hemma med polare jag tycker om, kan prata om allt med och är bekväm med. Då får jag igång käften och energinnivån ökar. Behåll det lilla state du har där och så fort ni lämnar huset så ska du prata med alla människor du hamnar i en 2m radie med eller hamnar i kontakt med.

Din state kommer dramatiskt öka om du inleder en konversation med en främling om du är introvert, inte så mycket om det är något om man som tex extrovert vanligen gör eller om man är i peaken av sin state. Ju snyggare tjejer du pratar med innan på väg dit, ju snabbare bygger du upp din state. Värt att påpeka är att du ska prata med alla, det gäller också killar. Sen när du är på tex krogen har du byggt upp en hyfsad state för att känna dig som jag beskrev innan.

En tips är att vara med vänner som är som du vill vara/hamnar i state snabbt och lätt. Med träning hamnar du i state snabbare, och om du lyssnar på en låt när du är i state kan du i det vardagliga livet tex lyssna på samma låt och associera det till de känslor du får när du är i state.

En nackdel med detta är att man blir för "state beroende", att man måste vara i state i det vardagliga livet också för att kunna snacka med en tjej.

Edit: "State" brukar enligt vissa också kallas "god mode"
Senast redigerad av Gentlemahn 2014-02-05 kl. 00:21.
Citera
2014-02-05, 00:40
Medlem
DeLaVegas avatar
Kom ihåg att du inte är där för att imponera på någon eller underhålla någon annan än dig själv. Gör det som du tycker känns bekvämt och roligt. Jag har personligen bara roligt på krogen om:

1. Jag går ut med ett bra sällskap. Folk som vet hur man beter sig med värdighet och är intressanta nog att spendera några timmar med.

2. Vi fixar bord. Jag dansar inte, gillar inte att sitta i baren och dricka för mycket och vill inte heller gå omkring som en idiot hela kvällen. Med ett bord kan man sitta ner, prata och ha roligt. Blir också lättare att få kontakt med andra människor.

3. Inte blir för full. Att vara för full i en sån miljö är väldigt omanligt. Musiken och belysningen gör också sitt och man förvandlas till en zombie. Kvällar som har urartat på det sättet har skadat min självbild och det brukar ta ett litet tag att reparera den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in