2014-02-04, 20:56
Medlem
Madagascars avatar
Putin är känd för sina mediafriande shower där han visar ryssarna och världen att han klarar av absolut allt. Några videoklipp länkas som exempel nedan.

Här släcker han bränder som andrepilot:
http://en.ria.ru/video/20100811/160154371.html

Här fjärlissimmar han, rider med bar överkropp etc:
https://www.youtube.com/watch?v=mmQbZP9xwPI

Här spelar han piano och sjunger Blueberry Hill på besök i USA. Han får stående ovationer av bl a Kevin Costner:
https://www.youtube.com/watch?v=IV4IjHz2yIo

Frågan är: går ryssar och andra verkligen på det här? Är det en framgångsrik politisk ledarstil? Jag tycker mest han är löjlig och han får mig att tänka på MacGyver och "hole-in-one" Kim Jong-il. (Fast lite coolt är det att han sjunger Blueberry Hill på engelska i USA)
Senast redigerad av bernad_law 2014-04-21 kl. 21:33.
Citera
2014-02-04, 20:58
Medlem
Uran233s avatar
Nej, men svenskar. Folk är inte så rädda för att Ryssen skulle invadera nu, det skulle snarare ses som en befrielse.
Citera
2014-02-04, 21:49
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Frågan är: går ryssar och andra verkligen på det här? Är det en framgångsrik politisk ledarstil? Jag tycker mest han är löjlig och han får mig att tänka på MacGyver och "hole-in-one" Kim Jong-il. (Fast lite coolt är det att han sjunger Blueberry Hill på engelska i USA)

Nja, de flesta jag talat med tycker det är fruktansvärt löjligt. Däremot så ser det väl bra ut med aktiviteter och (åtminstone ytligt) engagemang i största allmänhet kan jag tro, så man behöver inte vara så pass förståndshandikappad att man tolkar det som bevis för någon Kim Jong-Il-aktig halvgud för att ändå se jippona som åtminstone lite positiva rent generellt. Men med det sagt så driver folk ändå med det väldigt mycket överallt och tycker att en del saker är vansinnigt komiska.

Några ryssar jag känner nämnde för några månader sedan att medan Putin såg rätt lost ut i skidbackarna för några år sedan under ett dylikt jippo, så skidade han med betydligt större finess nu senast när han hängde i de Kaukasiska bergen. Ergo hade han uppenbarligen satsat seriöst på skidlektioner under tiden, så alla karlns jippoframträdanden är nog inte helt "uppdiktade" s.a.s.

Däremot verkar han ha en del kvar att lära sig på ishockeyfronten:
http://nhl.si.com/2014/01/15/russian-president-has-trouble-putin-on-his-hockey-helmet/

Fast skridskoåkandet är det inget större fel på.
Senast redigerad av ceph 2014-02-04 kl. 21:53.
Citera
2014-02-04, 21:59
Medlem
bernad_laws avatar
Kommer ni ihåg den där österrikaren som gjorde det högsta fallskärmshoppet någonsin härom året? Gissa vem som redan var där uppe:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=387523381318306&set=a.2348340365872 42.53678.232639880139991&type=1&theater

Det är naturligtvis lite larvigt med dessa bilder i bar överkropp, men egentligen tycker jag detta är tramserier. Putin blir varken bättre eller sämre för att han gillar att se ut GI Joe, det finns betydligt allvarligare saker att diskutera när det gäller Ryssland.

Vidare: alla som säger något i stil med att "Ryssland borde invadera oss" är fosterlandsförrädare.
Citera
2014-02-04, 22:25
Medlem
Zeunerts avatar
Ja fybubblan det är homoerotik som Putin sysslar med.
Citera
2014-02-04, 22:31
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Kommer ni ihåg den där österrikaren som gjorde det högsta fallskärmshoppet någonsin härom året? Gissa vem som redan var där uppe:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=387523381318306&set=a.2348340365872 42.53678.232639880139991&type=1&theater

Det är naturligtvis lite larvigt med dessa bilder i bar överkropp, men egentligen tycker jag detta är tramserier. Putin blir varken bättre eller sämre för att han gillar att se ut GI Joe, det finns betydligt allvarligare saker att diskutera när det gäller Ryssland.

Vidare: alla som säger något i stil med att "Ryssland borde invadera oss" är fosterlandsförrädare.

Haha, han är rolig den där Putin. Visst blir det överdrivet när det blir mycket "macho" om det hela, blir tillslut en uppenbar propaganda. Jag tror dock han hade sänkt Obama vid en eventuell boxningsmatch.

Håller med om det sistnämnda. En skam.
Senast redigerad av ZuparN 2014-02-04 kl. 22:34.
Citera
2014-02-04, 22:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Nja, de flesta jag talat med tycker det är fruktansvärt löjligt. Däremot så ser det väl bra ut med aktiviteter och (åtminstone ytligt) engagemang i största allmänhet kan jag tro, så man behöver inte vara så pass förståndshandikappad att man tolkar det som bevis för någon Kim Jong-Il-aktig halvgud för att ändå se jippona som åtminstone lite positiva rent generellt. Men med det sagt så driver folk ändå med det väldigt mycket överallt och tycker att en del saker är vansinnigt komiska.

Några ryssar jag känner nämnde för några månader sedan att medan Putin såg rätt lost ut i skidbackarna för några år sedan under ett dylikt jippo, så skidade han med betydligt större finess nu senast när han hängde i de Kaukasiska bergen. Ergo hade han uppenbarligen satsat seriöst på skidlektioner under tiden, så alla karlns jippoframträdanden är nog inte helt "uppdiktade" s.a.s.

Däremot verkar han ha en del kvar att lära sig på ishockeyfronten:
http://nhl.si.com/2014/01/15/russian-president-has-trouble-putin-on-his-hockey-helmet/

Fast skridskoåkandet är det inget större fel på.
Det låter sunt om även ryssar tycker det här är löjligt. Om det verkligen skulle gå hem bland många ryssar så torde förklaringen ligga i ofri media och en dos hjärntvätt.

Intressant också att KGB-överstens stil är ett brott mot hur det var på Sovjettiden. Jag minns i alla fall ingen sovjetledare som körde macholassepropaganda gentemot folket. Putins gunst har ju annars delvis förklarats med folkets önskan tillbaka till en stark stat från oligarkernas makt under Jeltsin.
Senast redigerad av Madagascar 2014-02-04 kl. 22:57.
Citera
2014-02-04, 23:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det låter sunt om även ryssar tycker det här är löjligt. Om det verkligen skulle gå hem bland många ryssar så skulle väl förklaringen ligga i ofri media och en dos hjärntvätt.

Intressant också att KGB-överstens stil är ett brott mot hur det var på Sovjettiden. Jag minns i alla fall ingen sovjetledare som körde macholassepropaganda gentemot folket. Putins gunst har ju annars delvis förklarats med folkets önskan tillbaka till en stark stat från oligarkernas makt under Jeltsin.

Jeltsin var iofs urtypen för en stark ledare. Du minns väl den klassiska bilden när han klättrade upp på en stridsvagn och höjde knytnäven mot himlen under kommunisternas kuppförsök?

Att han saknade några fingrar på ena handen berodde på att han jonglerade med en handgranat som pojke under kriget. Så en viss machofaktor hade han också.

Jeltsins självbiografi - som han skrev redan innan han blev rysk president, när han blivit sparkad från politbyrån och trodde att hans karriär var över - är för övrigt en intressant läsning.

Tyvärr söp Jeltsin ner sig så kraftigt att han inte kunde sköta jobbet under de sista åren som president. Oligarkerna och nyliberala rådgivare, bland annat från Sverige, fick därför härja fritt med den ryska ekonomin, med förödande resultat.
Citera
2014-02-04, 23:17
Medlem
Putin är en av de absolut bästa politikerna som existerar idag, han är en stark man med karaktär som står upp för sann demokrati samt emot västerländsk imperalism.

Go Putin!
Citera
2014-02-04, 23:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Haha, han är rolig den där Putin. Visst blir det överdrivet när det blir mycket "macho" om det hela, blir tillslut en uppenbar propaganda. Jag tror dock han hade sänkt Obama vid en eventuell boxningsmatch.

Putin har svarta bältet i judo, så Obama skulle han nog brotta ner utan problem. Han borde dock hålla sig till sådant han redan är bra på.
Citera
2014-04-20, 21:24
Medlem
Madagascars avatar
Putin ställde för några dagar sedan upp på frågestund i TV häromdagen. Han hade tydligen krav på storleken på möblemanget i studion. Kolla 5:58

https://www.youtube.com/watch?v=xEa31Ol7440

Om folk i Ryssland går på såna här enkla makttricks så är det ofattbart. Flertalet borde bara asgarva åt alltihop. Men att han ägnar sig åt sådan här charader är troligen tecken på att det är framgångsrikt.

Putin i studion framför det gigantiska skrivbordet får mig att tänka på scenen i Diktatorn av Chaplin där Hitler försöker få den voluminöse Mussolini att sitta på en liten pall.
Senast redigerad av Madagascar 2014-04-20 kl. 21:41.
Citera
2014-04-20, 22:12
Medlem
Har fått för mig att Putin är ganska småväxt gentemot andra manliga politiker av rang. Platåskor är ju inte inne men det skulle onekligen få upp karlen några centimeter. Men visst är han lite av en linslus den käre Putin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in