2014-02-04, 15:36
Medlem
MPGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är klart att det säkerligen ramlar in ett par hundringar i månaden på det men det är så lite att det inte är statistiskt relevant.
admin förklarar även detta i det inlägg som (väl?) bannern länkade till.

(FB) Annonsblockeringen skadar Flashback - Admin förklarar

Knappast bedrägeri rent juridiskt.
Citera
2014-02-04, 15:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPGTN
admin förklarar även detta i det inlägg som (väl?) bannern länkade till.

(FB) Annonsblockeringen skadar Flashback - Admin förklarar

Knappast bedrägeri rent juridiskt.
Visst gör han det även om han inte går in på några detaljer.

Verkligen inte. Inte ens bedrägligt beteende.
Senast redigerad av BigFatCone 2014-02-04 kl. 16:00.
Citera
2014-02-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Och den skada du riskerat är...?
bli påverkad av annonser då jag blivit påverkad av deras banner vilket kan leda till ekonomisk skada för mig.
Citera
2014-02-04, 17:38
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoS80V8
bli påverkad av annonser då jag blivit påverkad av deras banner vilket kan leda till ekonomisk skada för mig.

Trollar du med oss eller?

Det där räknas inte som en ekonomisk skada eftersom man får utgå från att du får en skälig ekonomisk vinning av det företaget du väljer att handla från.

Även om så inte skulle vara fallet så har Flashback inte något ansvar för den saken.
Citera
2014-02-04, 18:44
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jo, det gör han - mellan raderna. (Lär dig läsa mellan raderna så blir det enklare.)

Han antyder ju att FB är bedrägliga då de redan har sms-avgiften.

Det innebär ju, rent logiskt, att TS anser annonserna vara onödiga för FB:s ekonomi.

Om du lär dig läsa överhuvudtaget, så förenklar det saken avsevärt. Han anser, felaktigt, att Flashback är bedrägliga när de hävdar att annonser är deras enda intäkter, då de även profiterar på sms-betalningar.
Detta innebär inte på något sätt att TS anser att annonsintäkterna är onödiga. Det innebar endast att han ansåg meddelandet från Flashback felaktigt, vilket det också är.
Hoppas att du kan förstå denna enkla slutsats den här gången.
Citera
2014-02-04, 18:51
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Skojar du med oss eller?

Känner du dig också bedragen när du köper en tidning/nättidning som du betalar för men där det finns annonser?

Du betalar dyra biljetter till en match sen är det reklam högt och lågt?

Naturligtvis varken något brott eller avtalsbrott.

Att man tar ut en avgift för den som vill snabbregistrera sig för att kunna posta förändrar ingenting.

Och så ansluter forumets, med marginal, enfaldigaste användare. Kan du verkligen inte förstå ens de enklaste meningar?
Han ansåg sig inte bedragen för att forumet har annonser, utan för att han får ett meddelande när han kör med AdBlock, som han ansåg felaktigt och undrade om det var bedrägligt.
Citera
2014-02-04, 19:07
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Och så ansluter forumets, med marginal, enfaldigaste användare. Kan du verkligen inte förstå ens de enklaste meningar?
Han ansåg sig inte bedragen för att forumet har annonser, utan för att han får ett meddelande när han kör med AdBlock, som han ansåg felaktigt och undrade om det var bedrägligt.

Han antyder att FB borde tjäna tillräckligt på sina SMS-intäkter.
Om du hade någon som helst slutledningsförmåga skulle t.o.m. du begripa det.
F.ö är annonserna helt nödvändiga för FB.

Du kan även lägga av med att angripa alla som förstår mer än dig.
Citera
2014-02-04, 19:17
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Han antyder att FB borde tjäna tillräckligt på sina SMS-intäkter.
Om du hade någon som helst slutledningsförmåga skulle t.o.m. du begripa det.
F.ö är annonserna helt nödvändiga för FB.

Du kan även lägga av med att angripa alla som förstår mer än dig.

Men snälla människa, han antyder inte på något sätt att FB borde tjäna tillräckligt på sms-betalningar. Vad får du detta ifrån?
Däremot skriver han tydligt att han anser meddelandet felaktigt. Han menar att han påverkas till att inte använda AdBlock av ett meddelande som är felaktigt. Hur är det möjligt att inte förstå detta? Som att prata med en vägg...

Ja, annonserna är nödvändiga för Flashback, hur är detta relevant?
Citera
2014-02-06, 14:56
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:

Snälla lilla byfånen. Du har ju noll läsförståelse och kompetens.

TS text är visserligen inte helt klar men som framgår av trådstarten så frågar TS om det är bedrägligt av FB å ena sidan meddela att annonserna på forumet är den enda intäkten samtidigt och att TS därmed "drabbas" av reklam som man å andra sidan tar 20-30 kr i avgift för att den som registrerar sig kan få börja posta omedelbart.

Sicket jävla självmål du gör samtidigt som du inte bidrar med ett skvatt i sak.
Senast redigerad av Mihailovic 2014-02-06 kl. 15:17.
Citera
2014-02-06, 19:51
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Snälla lilla byfånen. Du har ju noll läsförståelse och kompetens.

TS text är visserligen inte helt klar men som framgår av trådstarten så frågar TS om det är bedrägligt av FB å ena sidan meddela att annonserna på forumet är den enda intäkten samtidigt och att TS därmed "drabbas" av reklam som man å andra sidan tar 20-30 kr i avgift för att den som registrerar sig kan få börja posta omedelbart.

Sicket jävla självmål du gör samtidigt som du inte bidrar med ett skvatt i sak.

Eh ja? Bra att du nu har förstått vad TS undrade, grattis! Det hade du inte i ditt första inlägg.
Sen...om du ska ta till personangrepp så råder jag dig att lära dig skriva en korrekt svenska. En vuxen människa som skriver som en mellanstadieelev är väldigt svår att ta på allvar.
Citera
2014-02-07, 12:07
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Eh ja? Bra att du nu har förstått vad TS undrade, grattis! Det hade du inte i ditt första inlägg.

Det gjorde jag visst. Problemet ligger i att du saknar förmåga att analysera och förstå det jag skrev.

Sen fick TS ett svar på sin fråga som är korrekt.

Citat:
Sen...om du ska ta till personangrepp så råder jag dig att lära dig skriva en korrekt svenska. En vuxen människa som skriver som en mellanstadieelev är väldigt svår att ta på allvar.

Hade du haft högre intellektuell förmåga än en mellanstadielev så hade du sett till att beakta fakta i texten istället för lipa på som en annan förvirrad gnällkärring.
Citera
2014-02-07, 13:05
Bannlyst
tror inte det räknas som bedrägeri, förresten använder jag ADblock. flashback bör tjäna på annonsering även fast man har adblock på. jag köper ändå inget pga reklam, snarare tvärt emot
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in