2014-02-04, 12:08
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
" Med fler invånare blir vi också fler som kan vara med och bidra till tillväxt och vår gemensamma välfärd."
Då borde ju Liechtenstein vara i totalt kaos och extrem fattigdom och Indien skulle vara det största paradiset på jorden. Förstår moderaterna inte ens betydelsen av "per capita" ? Världens befolkningsökning kommer att avstanna inom detta århundrade och landa på kanske 10 miljarder människor enligt FN-beräkningar, vad gör man sen menar man?
Citera
2014-02-04, 12:10
Medlem
johanjosefssons avatar
Ja, det var väl ingen nyhet direkt. Men sossarna är ännu värre, så om jag måste välja blir det högern alla dagar i veckan. Dock vill jag ha bort centern och miljöpartiet ur riksdagen. Vill man minska invandringen finns det bara ett alternativ i riksdagen, och det alternativet vet ni alla.
Citera
2014-02-04, 12:13
Bannlyst
Oj vad detta måste svida för Billström. Han hade egentligen velat se noll blattar/negrer till Sverige!

Jag råkar känna honom lite...

Det lär bli en stadig 24:a whiskey ikväll.
Citera
2014-02-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OukMougar
När Sd började få framgång var det många som diskuterade om detta skulle innebära en förskjutning där fler partier på högerskalan började röra sig i Sd's riktning. Eventuellt skulle detta kunna visa att det är tvärtom, att Sd-väljaren binder ris åt egen rygg i sina sd sympatier eftersom inga andra partier vill ha med Sd eller deras åsikter att göra utan låter sd själva ta den frågan och istället rör sig åt andra hållet.
Så är det men utifrån hur det ser ut i övriga länder så växer de invandringskritiska oavsett.
Citera
2014-02-04, 12:21
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Ok, lycka till i valet Moderaterna..

Hur många borgerliga väljare är sugna på ännu fler invandrare att försörja? Eller satsar M på att vinna underklassens (d.v.s. blattarnas) röster?
Citera
2014-02-04, 12:24
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Ja, det var väl ingen nyhet direkt. Men sossarna är ännu värre, så om jag måste välja blir det högern alla dagar i veckan. Dock vill jag ha bort centern och miljöpartiet ur riksdagen. Vill man minska invandringen finns det bara ett alternativ i riksdagen, och det alternativet vet ni alla.
Löfven har öppet sagt att vi inte kan ta hand om många fler invandrare..
Citat:
Ursprungligen postat av SkaneMartin79
Oj vad detta måste svida för Billström. Han hade egentligen velat se noll blattar/negrer till Sverige!

Jag råkar känna honom lite...
Varför byter han inte parti? Hur orkar han hyckla på detta sätt?
Citera
2014-02-04, 12:26
Medlem
fuzemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson

Fast sossarna gick ut innan jul och sa att Sverige måste föra en migrationspolitik som tar hänsyn till hur det ser ut på svensk arbetsmarknad.
Moderaterna/Högern har alltid fört en generösare migrationspolitik historiskt och det ligger givetvis i deras intresse. Mycket människor = lågt pris på arbete = mer vinst.
Citera
2014-02-04, 12:27
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Det är väl bra att dom är "ärliga" den här gången. Problemet ligger däremot i det svenska folket som fallit in i någon typ av mångkultur hypnos som det inte går att vakna upp ur.

Men men hoppas att några inser allvaret och röstar rätt
Citera
2014-02-04, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Löfven har öppet sagt att vi inte kan ta hand om många fler invandrare..
Varför byter han inte parti? Hur orkar han hyckla på detta sätt?

Makten och 60.000kr/mån för NOLL prestation smakar hallontårta.

Han lär dock inte må bra "stackaren".
Citera
2014-02-04, 12:40
Medlem
YP4XQs avatar
Jag tror fan inte tillväxt och invandring går hand i hand i riktigt. Det är liksom inte någon lösning utan endast förskjutning så man kan ta del av förbunds/EU pengar ett tag och leva på det. Flytta människor världen över för fixa felen i tillväxt problemet vi skapat är liksom bara onödigt. Bättre och MYCKET billigare att ge skattepengar direkt till företagen och de egna medborgarna i såfall för allt handlar ju om pengar som jag förstår det.
Citera
2014-02-04, 12:45
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaneMartin79
Makten och 60.000kr/mån för NOLL prestation smakar hallontårta.

Han lär dock inte må bra "stackaren".
Men hur mycket "makt" har han egentligen om han tvingas bedriva en politik som är raka motsatsen till den han själv innerst inne tror på.. Dessutom lär alliansen få storstryk i valet och då blir ju vår stackars ryggradslösa invandringsminister t.o.m. ännu mer maktlös än han är idag..

Varför går han inte över till SD?
Citera
2014-02-04, 12:57
Medlem
Det är väl klart att vansinnet tar slut någon dag, men frågan är bara när?
Vi som har varit med ett tag, känner igen hur Ny Demokratis politik i början av 80-talet togs emot. Det var samma PK-tag med drev, med tal om främlingsfientlighet etc då också. Efter sisådär 5-6 år, när ND fallit sönder under inre splittring och utav dreven utifrån, köpte socialdemokraterna rakt av ND:s restriktiva invandringspolitik. Den blev kvar tills folkpartiet vände kakan.
Vi får säkert se samma fenomen inom kort.

Det som skiljer idag från den tiden är den intensiva, eller rättare sagt, hysteriska "antifrämlingsfientlighetskampanjen" som med Goebbelsk intensitet skriks ut dagligen i media.

Ska bli spännande att se vad som sker i media när man vänder kakan nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in