2014-02-04, 11:11
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Det är ingen nyhet och nu får ni det på papper så att ni verkligen förstår eller inte kan förneka det. Moderaterna har bedrivit helt öppen bidragsinvandring i 8 år nu och tror ni att de plötsligt skulle ändra den politiken?

Det kommer inte bli någon skillnad med en röd regering heller och Mp hit eller dit gör spelar ingen roll. De har precis samma agenda som den borgerliga, dvs att skyffla in så många invandrare som möjligt för att destabilisera landet.
Citera
2014-02-04, 11:11
Medlem
pizza-faces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaAgamer
Ja vad ska man säga, moderaterna gräver sin egen grav. Först MAX sedan det där med vård personalen och nu detta. Alliansen försöker väl locka till sig några vänsterfjantar. Alliansen är desperata det är allt man kan säga.
Fast nu har du missat något, det var inte moderatpolitiker som mailade de Max-anställda. Det var VD:n som inte är politisk aktiv.

Däremot håller jag med dig om att desperationen lyser igenom. Däremot undrar jag verkligen hur så många annars riktigt smarta personer inte kan inse vad som händer. Jag börjar undra om det inte finns en kärna inom partiet som vill ha en valförlust och förlorat väljarstöd.
Citera
2014-02-04, 11:14
Medlem
MegaAgamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Utan stöd från Mp kan Alliansen inte bilda regering. Därför går man all-in och satsar allt på massinvandring. De vet att S inte kan bilda regering utan stöd från Mp heller, om S inte är fullt så vansinniga i sin invandringspolitik finns det en chans att Alliansen kan vinna över Mp.
Man får komma ihåg att om MP går över till alliansen så kommer ju MP förlora en STOR del av sin väljarbas. Och "trogna" moderat eller alliansväljare höverhuvetaget kommer att lämna. Alliansen gräver sin grav med MP, moderaterna har ju redan förlorat en stor del av sin trogna väljarbas till SD, pgr av sin uppgörelse med MP.
Senast redigerad av MegaAgamer 2014-02-04 kl. 11:18.
Citera
2014-02-04, 11:16
Medlem
MegaAgamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-face
Fast nu har du missat något, det var inte moderatpolitiker som mailade de Max-anställda. Det var VD:n som inte är politisk aktiv.

Däremot håller jag med dig om att desperationen lyser igenom. Däremot undrar jag verkligen hur så många annars riktigt smarta personer inte kan inse vad som händer. Jag börjar undra om det inte finns en kärna inom partiet som vill ha en valförlust och förlorat väljarstöd.
Det var inte moderaterna som skickade ut brevt, men VD:n är ju förmodligen moderat och det skadar ju partiet.
Senast redigerad av MegaAgamer 2014-02-04 kl. 11:19.
Citera
2014-02-04, 11:20
Medlem
Tyvärr är det ju så att politiskt sett så finns där inga alternativ förutom SD. Alla andra partier är helt och hållet för fri invandring och ett utökat engagemang som fristad för folk som behöver ta sig bort från förtryck / rättvisans makt etc.

Eftersom de tre stora partierna Moderaterna, Socialdemokraterna och Miljöpartiet tillsammans har en helt överväldigande majoritet så finns där inga möjligheter att påverka situationen.

Det är enbart VERKLIGHETEN som kan skapa en förändring. När importen av invandrare är i en sådan omfattning att de i praktiken får leva på gatan, då kommer politiken att rämna samman.

Möjligen skulle det även kunna vara att bidragssystemet brakar ihop av ekonomiska skäl, men jag tror det ligger lite längre fram i tiden ännu och att det först och främst är tillgängliga bostäder som blir det helt oöverstigliga problemet som politikerna inte kommer att klara av att hantera.
Citera
2014-02-04, 11:30
Medlem
Dobrichs avatar
Var det ens någon som trodde att de skulle sänka invandringen?
Senast redigerad av Dobrich 2014-02-04 kl. 11:32.
Citera
2014-02-04, 11:35
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OukMougar
När Sd började få framgång var det många som diskuterade om detta skulle innebära en förskjutning där fler partier på högerskalan började röra sig i Sd's riktning. Eventuellt skulle detta kunna visa att det är tvärtom, att Sd-väljaren binder ris åt egen rygg i sina sd sympatier eftersom inga andra partier vill ha med Sd eller deras åsikter att göra utan låter sd själva ta den frågan och istället rör sig åt andra hållet.
Det är så de resonerar, de i sjuklövern. "Äsch, det blir ju bara fler som kommer till Sverige och lever på bidrag om jag röstar på SD. Jag röstar på MP i stället. Staten kommer bara att straffa oss ännu hårdare om vi röstar på fel parti".
Citera
2014-02-04, 11:36
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Så dumt, så dumt, så dumt.

"Med fler invånare blir vi också fler som kan vara med och bidra till tillväxt och vår gemensamma välfärd."

Som om inte fler invånare också skulle utgöra en belastning på välfärden? Det finns inget samband mellan välfärd och antalet invånare.

Jodå, ta bara en titt på Indiens fantastiska välfärd, eller varför inte Kinas. Det är dessa idioter som styr vårat land. Katastrofen är oundviklig.
Citera
2014-02-04, 11:36
Medlem
pizza-faces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Tyvärr är det ju så att politiskt sett så finns där inga alternativ förutom SD. Alla andra partier är helt och hållet för fri invandring och ett utökat engagemang som fristad för folk som behöver ta sig bort från förtryck / rättvisans makt etc.

Eftersom de tre stora partierna Moderaterna, Socialdemokraterna och Miljöpartiet tillsammans har en helt överväldigande majoritet så finns där inga möjligheter att påverka situationen.

Det är enbart VERKLIGHETEN som kan skapa en förändring. När importen av invandrare är i en sådan omfattning att de i praktiken får leva på gatan, då kommer politiken att rämna samman.

Möjligen skulle det även kunna vara att bidragssystemet brakar ihop av ekonomiska skäl, men jag tror det ligger lite längre fram i tiden ännu och att det först och främst är tillgängliga bostäder som blir det helt oöverstigliga problemet som politikerna inte kommer att klara av att hantera.
Jag tror också det blir bostadsmarknaden som imploderar först. Redan nu är det kaos och fortsätter det i den här takten finns det snart inga lediga hotell kvar heller att stoppa invandrarna på och då kommer regeringen ha två alternativ om de vill fortsätta med invandringen: Rena flyktingläger med tält-/barackboende (vilket de inte kommer tolerera i och med att många kommer hit för att höja livsstandarden) eller börja inhysa invandrare i privatpersoners fastigheter (sommarstugor framförallt) antingen genom att betala otroligt höga summor eller genom tvång. Initialt kan nog folk gå med på att ha invandrare i sin sommarstuga/gästhus om de får säg 10.000 kronor i månaden skattefritt för det, men i takt med att slitaget blir uppenbart kommer folk att tappa intresset.

Att inte välfärdssystemet sätter stopp först beror på att svensken generellt är så naiv och oinsatt att denne kommer att acceptera skattehöjningar framöver om de motiveras med "bättre välfärd" och dessa höjningar räcker temporärt för att klara den ökade invandringen. En intressant paradox där då invandringen leder till försämrad välfärd så då fiskar politikerna efter mer skattepengar för att förbättra välfärden som i sin tur går till mer invandrare.
Citera
2014-02-04, 11:50
Medlem
CannonDorfs avatar
Jag såg detta på nyheterna igår. Man kan ju tro att politiker ibland lever i en parallell verklighet.

"Sverige är ett land byggt på migration". Jaså, sen när då? Jag tror att Billström förväxlar Sverige med USA, för Sverige är på intet sätt "byggt" på migration. Visst, vi hade viss (lyckad ska tilläggas) arbetskraftsinvandring på 50-, 60- och 70-talet, men att Sverige skulle vara byggt på invandring är ju rena skämtet. Det är svenskar som byggt Sverige, inte invandrare, och allra minst den typen av invandrare som nu väller över gränserna.

"Med fler invånare blir vi också fler som kan vara med och bidra till tillväxt och vår gemensamma välfärd"

Jo det är väl en fin tanke kanske, men ska vi titta på hur verkligheten ser ut så finns det i stort sett lika många jobb idag som för 20 år sedan medan befolkningen ökat med runt en miljon. Den officiella arbetslöshetssiffran är väl runt 8% nu har jag för mig, men tar man bort alla låtsasjobb, fas-3 trams, 20% anställningar och dylikt trams så är den reella siffran säkerligen minst det dubbla. Vi behöver absolut inte fler människor i landet av arbetsmarknadsskäl, vi är redan för många. Vi behöver definitivt inte okvalificerad arbetskraft som är vad som väller över gränserna varje år. Vad ska en person få för jobb i Sverige som har gått 3 år i koranskola i Mogadishu och konkurrerar med infödda med gymnasiekompetens?

Bidrar till vår gemensamma välfärd? Jo tjenare. Dagens invandring sänker givetvis välfärden markant i o m att arbetslösheten bland invandrare är skyhög och de lyfter, åtminstone till en början, stora bidrag.

Jag vet inte om moderaterna verkligen är såhär dumma eller om de har en långsiktig plan att nedmontera Sveriges välfärd och markant sänka lönerna för okvalificerade arbeten. Det är åtminstone vad som onekligen kommer att hända om detta fortsätter.
Citera
2014-02-04, 11:56
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo

Håller med.

Citat:

Det är sant men eventuellt kan Socialdemokraterna vara räddningen om Löfvén lyckas sälja in att det är mer solidariskt att exempelvis hjälpa 300.000 syrier i Syrien och Turkiet än 60.000 i Sverige.

Citat:

Ja, känner en man som blev distraherad av en invandrare så att hans invandrarkompis kunde stjäla hans plånbok. Därefter bestämde han sig för SD. Ju fler professionella ficktjuvar som kommer hit från andra länder (läs: Rumänien), och ju fler som drabbas av invandringens bieffekter, desto fler kommer rösta på SD.

Citat:
Möjligen skulle det även kunna vara att bidragssystemet brakar ihop av ekonomiska skäl, men jag tror det ligger lite längre fram i tiden ännu och att det först och främst är tillgängliga bostäder som blir det helt oöverstigliga problemet som politikerna inte kommer att klara av att hantera

Många vänsterfjantar inser inte sambanden utan tror att det finns oändligt mycket pengar om man "tar från de rika". De vill inte inse att ett par hundra tusen somalier (med arbetslöshet kring 80-85%) måste förses med bidrag, år ut och år in.

De gamla vänder sig mer och mer till SD. Kanske börjar de tröttna på att de hur lätt som helst går att ta fram tiotusentals platser på boenden för Migrationsverket (hotell, vandrarhem mm). Samtidigt låter man inte ens rullstolsbundna 86-åringar få plats på ålderdomshem. Denna generation har dock inte tillgång till Flashback utan är fortfarande marinerade i statspropagandans lögner. De tror att SD är dödsknarkarnazzizzter och fortsätter att rösta på alla(h)-skall-hit-Centerpartiet, KD mm.
Citera
2014-02-04, 11:58
Medlem
mattekilles avatar
Kan säga som så att Moderaternas officiella linje inte har något stöd hos kärnväljarna och vanliga medlemmar (de äldre, främst). Vänta bara tills M torkar valet och Reinfeldt-falangen åker ut, då blir det ordning på partiet igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in