2014-02-04, 06:19
Medlem
mckillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulShouter
Intressant hur många av kriterierna Jeppe uppfyller för att klassificeras som psykopat.

De tjugo frågeområdena i Hares psykopatikriterier

Vid användning av Hares lista över kriterier för psykopati tilldelas patienten eller brottslingen 1 poäng för de egenskaper som överensstämmer väl med personligheten och 2 poäng för de som överensstämmer mycket väl. Summan av dessa poäng kan bli som mest 40. Gränsen för psykopati går vid ett sammanlagt poängtal på 30 eller mer.

- Talför/ytlig charmig
- Förhöjd självuppfattning/grandios
- Behov av spänning/blir lätt uttråkad
- Patologiskt lögnaktig
- Bedräglig/manipulativ
- Saknar ånger och skuldkänslor
- Flackt, ytligt känsloliv
- Kall/bristande empatisk förmåga
- Parasiterande livsstil
- Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet
- Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
- Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder)
- Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt
- Impulsiv
- Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef
- Tar inte ansvar för sina handlingar
- Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden
- Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder)
- Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission
- Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig)

Jeppe har ju inte direkt gjort ett bättre intryck IRL av allt man läst/sett/hört - utan snarare verkar hans personlighet densamma som i Paradise Hotel. Helt ärligt så påminde han mig om Patrick Bateman från American Psycho redan efter de första avsnitten. Enda skillnaden är väl att Bateman var betydligt mer sympatisk. Och hade bättre musiksmak.

Grundar sig i ett enormt cannabismissbruk som startade i väldigt tidig ålder och idag är extremt.

Jeppe om du läser detta ta en månad eller två utan cannabiset så kommer du att vakna mannen, cannabis är fantastiskt men man får personlighetsförändringar om man är stenad varje dag.
Senast redigerad av mckillah 2014-02-04 kl. 06:29.
Citera
2014-02-04, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckillah
Grundar sig i ett enormt cannabismissbruk som startade i väldigt tidig ålder och idag är extremt.

Jeppe om du läser detta ta en månad eller två utan cannabiset så kommer du att vakna mannen, cannabis är fantastiskt men man får personlighetsförändringar om man är stenad varje dag.

Hur vet du att han röker cannabis? Inte för att det direkt skulle förvåna mig, men kan du styrka detta på något sätt?
Citera
N3ss3s avatar

Moderatormeddelande

Postat av N3ss3 2014-02-04, 08:14
Medlem

Massor av OT raderat.
Diskussioner om när avsnitten kommer upp på viaplay är inte topic i tråden.
Serien skall diskuteras inte diverse streamtjänster. Upprepande av detta kommer att resultera i varningar för 0.03
/mod
2014-02-04, 08:23
Medlem
mckillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Hur vet du att han röker cannabis? Inte för att det direkt skulle förvåna mig, men kan du styrka detta på något sätt?

Inget direkt bildbevis men bob marley tatueringen och tror jag sett nån instagram bild tidigt i tråden också, och hans resa till Jamaica känns ju ganska given för stoner.

Utgår bara från mig och mitt eget missbruk och känner igen mig i hans sätt att vara, psykologer måste älska att titta på Paradise då detta är som säkert en grundkurs för dom om hur människor beter sig i grupp.

Med det vill jag säga att jag tror inte Jeppe spelade ett helt spel utan han förstärkte bara sin personlighet och det som faller naturligt för honom ute i verkligheten blev ett vinnande koncept. Däremot tror jag han klarar sig väldigt bra ute i verkligheten för han har lite hela paketet och vill man komma nånstans i världen gäller det att gå över lik.

Jämför då också med t ex Morgan från en stark resa på kanal 5 som antagligen aldrig har rökt cannabis nånsin i sitt liv vem klarar sig bäst ute i världen?
Senast redigerad av mckillah 2014-02-04 kl. 08:28.
Citera
2014-02-04, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 901an
Jag stör mig mer på dem som stör sig på Jeppes beteende, än Jeppe själv. Svårt att inse att det är ett spel och han spelar spelet väldigt bra...

Tycker Samir är riktigt skön, men alla Samir-lovers är sjukt störande #drabara.

Visst är det ett spel, men IMO är han ändå en skithög Men sen vet jag inte om han faktiskt är en bra spelare? Det är inte meningen att vi tittare ska bli charmade då det inte är vi som röstar...
Citera
2014-02-04, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lendita
Sjukt konstigt hur folk blir så jävla upprörda av att någon spelar i ett SPEL. Jävla nötter alltså. Jeppe är fan bäst. Nicklas kunde också spela. Resten är bara ett gäng muppar som tror att de är på något kompisläger och blir upprörda av minsta lilla, återigen det är ett SPEL.

Men hur bra spelar man om man får sina medspelare att hata en? Det är ju DE som röstar!
Citera
2014-02-04, 08:58
Medlem
Xaviniesta1899s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747

Han la upp en bild på instagram häromdagen, där det stod Relax More sex Good weed No stress.
Så han är nog en tvättäkta stoner.
Citera
2014-02-04, 10:54
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vilken härlig kille Samir är. Så långt ifrån spännblatte (a la Farmen-Rimon) man kan komma. Jag skäms nästan att jag så snabbt klassade honom som just en sån Det var innan säsongen börjat och man bara hade sett bilderna på deltagarna.

Samir förtjänar all respekt. Han har skött sig riktigt snyggt i PH. Synd att Anja är så grinig mot honom bara. Han förtjänar någon bättre.

Niklas har hela tiden varit min vinnare. Men efter idag är Samir inte långt efter.
Synd att produktionen låter det värsta bottenskrapet av existens vinna (vilket jag tror).

Ta det lite lugnt med superlativen vänner, det är fortf rätt så trasiga, sorgliga själar vi har att göra med. Bottenskrapet, framtidens D-kändisskap som byggs. Vad ska gänget göra om ett par år? När alla flyttat till Sthlm och tröttnat på sina café- och butiksjobb och det är dags att växa upp så har dom nog fyllt verktygslådan med ganska lite innehåll. Så tråkig och gammal är jag helt enkelt.
Citera
2014-02-04, 11:15
Medlem
elgecys avatar
Men vänta, diskuteras det helt utan ironi att Jeppes fullkomligt fruktansvärda manipulativa personlighet (ja, jag tror som tidigare talare att han bara förstärkt sin riktiga person och inte alls behövt spela särskilt mycket..) och psykopatiska drag skulle bero på cannabis-rökande? Skärp er. Och jag hoppas det finns en moderator som är aktiv här just nu!
Citera
2014-02-04, 11:35
Medlem
mckillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Men vänta, diskuteras det helt utan ironi att Jeppes fullkomligt fruktansvärda manipulativa personlighet (ja, jag tror som tidigare talare att han bara förstärkt sin riktiga person och inte alls behövt spela särskilt mycket..) och psykopatiska drag skulle bero på cannabis-rökande? Skärp er. Och jag hoppas det finns en moderator som är aktiv här just nu!

Menar inte att det skulle vara enda orsaken men säkert en bidragande faktor till att han kan bete sig helt empatilöst. Var det en öm tå att säga nåt negativt om CB din nyfrälste fjomp!
Citera
2014-02-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy

Det finns goda skäl att diskutera om hans personlighet i PH kan ha påverkats av ett eventuellt cannabisbruk. Jag tror inte det själv, utan jag tror snarare det här är hans riktiga personlighet, men det är skitsvårt att avgöra när man inte känner honom. Om det här är hans riktiga personlighet så tycker jag uppriktigt synd om killen, han kan inte ha det lätt.
Citera
2014-02-04, 11:44
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrogadProfet
Haha jävla Jeppe, så jävla skön när han sitter o knaprar nötter och snackar skit med bartendern! Och när han står och softar med ciggen när paow kommer upp och får se sin bild hahaha!! Man ser även hur nöjd han blir när han fått Samir och Tobias att börja bråka om vem som ska bli vald, sitter och flinar gott och ser på haha.. Jeppe är jävligt ond haha men fan vad han är underhållande och i dagens avsnitt briljerade han på en ny nivå!

Håller helt och hållet med! Fram tills gårdagens avsnitt var jag en "jeppe-hater", tyckte han bara snackade om all kaos han skulle göra, men aldrig gjorde. Han och Paow var de absolut sista jag ville se som vinnare..
Men efter att ha sett avsnittet igår kan man inte annat än älska honom Jag vänder helt på klacken och ser mer än gärna kongen Jeppe som ENSAM SEGRARe AV PH13
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in