2014-02-04, 03:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tanken har inte slagit dig att där kanske inte finns några vilda djur överhuvudtaget i
området ifråga?
Okej..Bara möss och insekter i Spekeröd.
Var hittar man detta underlag på djurliv i Spekeröd?
Citera
2014-02-04, 03:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det gjorde dom men du menade att de granar som låg på va de enda från början. Det kan du inte veta.
Och du har inte underlaget för fyndplatsen heller förstår jag eftersom du påstår att en yxa i en sjö fanns.
Ett yxhuvud återfanns på en brännplats invid fyndplatsen utan fingeravtryck. Och en plats för kabelbrännare. Så du har inte minsta aning om paketet och dess skick. Inte heller fynden runt fyndplatsen.
Enligt faktaunderlag så hittades det en yxa i närliggande sjö där fingeravtryck går att avgöra.
Varför skickar polis då denna yxa till SKL?
Citera
2014-02-04, 03:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Enligt faktaunderlag så hittades det en yxa i närliggande sjö där fingeravtryck går att avgöra.
Varför skickar polis då denna yxa till SKL?

Överst i den askhög som fanns på vändplanen låg ett rostigt yxhuvud (10).
Askan genomsöktes med avseende på ev. spår eller gods som kunde anses vara relevanta för fyndet.

(10) G147, till SKL för analys vad gäller färg-jämförelse o. verktygsspår-us. med G150 o. G151.
01/3836-10 10 (14) K126753-10

Sammanställningar av undersökningar och resultat
Efter beslut av koordinator, kriminaltekniker Enar Gustavsson, skickades följande till SKL för analys av färgavsättning och verktygsspårundersökning:
• Yxhuvud, G147
• Nio st. granstamändar, G150
• Bitar från tre st. granstubbar, G151
Följande skickades till SKL för DNA-analys:
• Petflaska, G148
• Två plastsprutor, varav en med kanyl, G149
SKL:s svar redovisas separat.
• De avhuggna granarna har legat minst ett år för att få det utseende de har
• Vit presenningsöljett, G155, som hittades på marken under den paketerade kroppen har samma utseende som de som finns på den presenning som kroppen var packad i. Mycket talar för att den härrör från denna presenning
• Tygfragment, G144, läggs i TR-arkiv
• Grön plastbit, G145, som hittades på den plats där den paketerade kroppen le-gat, härrör med stor sannolikhet från den presenning som vi, kriminaltekniker, lade på marken som skydd efter det att kroppen transporterats iväg. Presenning¬en togs ur sin förpackning och det finns plastfragment från tillverkningen i för¬packningen
• Våtservettliknande material, G146, läggs i TR-arkiv
• Repbit, G156, läggs i TR-arkiv
• Detalj från bilinredning, G152, läggs i TR-arkiv

Jag har vidare resultaten från SKL och undersökningen av presenningen som då är detaljerad och uppdelad i bokstaverade områden. En öljett hade släppt och låg bredvid.
Allt är undersökt varenda jävla millimeter.

OBS! Den gröna plastbiten är från teknikerna. Så den ska inte fabriceras och fabuleras om.

Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-04 kl. 03:42.
Citera
2014-02-04, 03:42
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
.
Visst denna brända yxhuvud finns med i undersökningen över vad som hittats i eldstaden vid fyndplats. men det finns en till yxa som hittades i en närliggande sjö där fingeravtryck fanns på till spårregister.
Har du missat det?
Citera
2014-02-04, 03:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Visst denna brända yxhuvud finns med i undersökningen över vad som hittats i eldstaden vid fyndplats. men det finns en till yxa som hittades i en närliggande sjö där fingeravtryck fanns på till spårregister.
Har du missat det?

I vilken sjö då och hur har den relevans i den här utredningen?
Hur långt ifrån är sjön? Och varför är inte den med i beslagsprotokollet från fyndplatsundersökningen?

Citat:
Det finns inte ens hår på repet efter något viltdjur.

Hur förklarar du att inget djur ens vart och sniffat på paketet där M låg i 2 år?
Det kan vare sig du eller jag veta om ett djur sniffat.
Inte heller vet man hur många granar det fanns från början på paketet. Han packade bra i en presenning på över 5 meter lång och över tre meter bred. Och rep med knutar runt så det riktigt va stabilt. Bäddmadrasser, kudde, filt lakan och en gigantisk presenning, och du talar om djurhår?
I två år har det blåst, regnat, snöat varit sol så tänk lite är du vänlig.

Det man vet är att Fredrik dumpade henne på plasten i alla fall. Och hur emballaget såg ut efter två år. Örhängena vid öronhöjd och halsband vid halsregionen indikerar på att hon legat på samma plats hela tiden.

Hittade man inget i Ålevatten eller Häradsvatten också?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-04 kl. 03:53.
Citera
2014-02-04, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Ja, du är ju expert på otrevliga svar. Jag har absolut ingen lust att stilla din nyfikenhet.

Var någonstans görs den rättspsykiatriska undersökningen?
Citera
2014-02-04, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Här ser vi hur Megalomanin har slagit ut i all sin blom! Jisses, Mkt. mer insatt i ärendet efter 3,5 år än vad HR har kunnat bli på ca sju dagar! Dessa orden är värd en upprepning!!! Tänk vad några rader på ett forum kan avslöja! Psykos eller personlighetsstörning? Misstänker det sistnämnda!

Nej du, Q! Det finns inte på kartan att du är insatt i utredningen av mordet på Marina Johansson! Däremot är du i allra högsta grad insyltad av lögner och alla möjliga och omöjliga villospår från en mördare och hans tyvärr duperade flickvän.

En vecka av rättspsyks undersökning har fs genomlidit. Undrar hur pass samarbetsvillig han är? Under denna månad som undersökningen pågår, är besök av anhörig tillåtet?

Citat:
4.5 Vistelsen och vården på undersökningsenheten
Undersökningsenheten skall beträffande häktade i fråga om säkerhet fungera som ett häkte enligt lagen (1976:371) respektive förordningen (1976:376) om behandling av häktade och anhållna m.fl. Det innebär att enheten skall vara låst och att den som skall undersökas får hållas åtskild från andra som vistas på enheten av annan anledning än för RPU. Den intagne skall hindras från att obehörigen lämna undersökningsenheten. När han vistas utanför enheten, t.ex. för provtagning, skall erforderliga bevakningsåtgärder vidtas.

Citat:
Åklagaren kan besluta om restriktioner rörande en häktads vistelse tillsammans med andra häktade liksom om inskränkningar beträffande telefonsamtal, brev, andra försändelser och besök samt i rätten att se på TV, höra på radio och läsa tidningar.
http://www.socialstyrelsen.se/sosfs/1996-14/
Senast redigerad av granved 2014-02-04 kl. 07:34.
Citera
2014-02-04, 07:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
http://www.socialstyrelsen.se/sosfs/1996-14/
Varför brukar åklagare begära restriktioner, och domstol beslutar om åklagaren kan besluta själv? Om domstolen har beslutat om restriktioner kan åklagaren besluta om vilka restriktioner som ska gälla. I det här fallet har inte domstolen beslutat om restriktioner.
Citera
2014-02-04, 07:44
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inte skrivit att FS är min vän, och jag försvarar honom inte. Jag skriver av intresse, och jag anser att det finns rimligt tvivel.Ja, det får du. Hur kan jag vara jävig?I det här fallet är det bättre att skyldiga går fria än att personer döms på otillräckliga bevis.I alla fall jag.Nej, teorierna är så dåliga att de inte är värda att bemöta. Som sagt, inget av det du skriver talar för att skott har avlossats mot Marina.Vandrade krutrester ut ur kranium och sängkläder?

Du gjorde dig dock omaket att sammanställa vad jag skrivit under kvällen och tillsammans med tulpanpernilla försökte ni torpedera saken men misslyckades. På vartenda ett av era svar har jag slagit ett klädsamt hål. Tulpanpernillas frågor skall vi bara inte nämna, hon var mycket osammanhängande igår.

Polis, åklagare samt SKL hävdar bestämt att skott avlossats. Som jag sade till Tulpanpernilla men du svarade på: "Ser du inte elefanten i rummet?"
Citera
2014-02-04, 07:54
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När hävdade polis och SKL bestämt att ett skott avlossats mot Marina?
Flera ställen i FUP framkommer detta samt den där Dansken, vad denne nu heter, menar att kulhålet i nacken visar tydliga/klassiska tecken på skada från kula. Stod det inte också så i gärningsbeskrivningen från åtalets sida?
Citera
2014-02-04, 08:10
Moderator
blomvattnares avatar
OT, tjafs och upprepningar raderade. Varningar utdelade.

/Mod
Citera
2014-02-04, 08:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Flera ställen i FUP framkommer detta samt den där Dansken, vad denne nu heter, menar att kulhålet i nacken visar tydliga/klassiska tecken på skada från kula. Stod det inte också så i gärningsbeskrivningen från åtalets sida?

Namnen är Lena Ström Rättsläkare i Göteborg
Peter J.T. Knudsen Speciallge i retsmedicin
Och sist men inte minst Tarja Formisto Forensic Anthropologist.
De här två anser att skottets ingång är i ögat och Formisto ingång av skott i bakhuvudet med utgång genom ögat.

Så det är alltså inga tveksamheter vad det gäller skottet i huvudet. Vem vet bäst?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-04 kl. 08:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in