2014-02-04, 02:47
Medlem
vasaduellers avatar
1. Gödel är ett super-intellekt.
2. Gödel åt Gödel-knödel.
3. Men den var äclig.
4. Så han åt ingen Gödel-knödel.
5. Gud är eclig.
6. Gud är en Gödel-köndel

Nä men för faan kan det vara dags att gå och lägga sig...?
Citera
2014-02-04, 02:58
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
Bevisen finns i CTMU !!!

Gud finns inte och bevisen finns i stjärnorna.

Nå, vad säger du nu då?
Citera
2014-02-04, 03:45
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
På vilket sätt gör han det ??? !!!

Han baserar sin åsikt på sin egen fantasi, bara för att man vill att något ska vara sant gör det varken mer sant än osanning. Småbarn lär sig vid tidig ålder hur detta fungerar.

Om det finns ett agenda bakom hans åsikt är upp till honom, dumma personer hör bara det de vill höra, och ser bara det de vill se, vill han tjäna pengar på att skrämma folk? Eller vill han ha en debatt? Bara han vet vilka dunkla motiv som driver honom att utnyttja de svagaste individerna i samhället.
Senast redigerad av AlfaQhard 2014-02-04 kl. 03:50.
Citera
2014-02-04, 04:25
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Testa rök lite DMT så har ni ert bevis där. Tro mig, det är ett riktigt bevis. DMT öppnar upp verkligheten och visar er en större del av sanningen.
Citera
2014-02-04, 04:31
Medlem
JagHarAtitPannkakas avatar
Ni som skriker om bevis läs detta:

"Science generally does not count as "real" anything that can't be measured or detected. But although you can't measure or see a mathematical principle, scientists need mathematics to conduct their work. In other words, scientists have a problem on their hands: They rely on numbers even though the question of whether or not numbers are real has not been resolved."

http://www.megafoundation.org/CTMU/Press/PopularScience/PopSciArt.pdf

I övrigt sitter han på en av fyra möjliga poster för de med högsta tänkbara IQ, statistiskt sett med nuvarande befolkningsstorlek på jorden. Dessa fyra platser är fyllda och han skriver saker som de övriga inte fattar riktigt. De klarar heller inte att konstruera ett IQ-test som kan uppmäta gränsen för hans IQ, bara konstatera att den är över vad någon någonsin har uppmätt.
Citera
2014-02-04, 05:48
Medlem
asdyaos avatar
Circulus in probando mina herrar. Detta och en rad andra logiska felslut genomsyrar det så kallade beviset. Beklagligt att 'världens smartaste' inte kan tänka längre än tre steg utan att slå knut på sig själv.
Citera
2014-02-04, 05:51
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Sorry, han är inte världens smartaste. Det är jag. Efter mycket funderande osv så har jag kommit fram till att något som skulle kunna kallas gud är väldigt osannolikt existerar och att det därför inte finns någon anledning att tro att en sådan faktiskt existerar.

Mitt resonemang orkar jag i detalj inte lägga fram och du skulle ändå inte förstå det, ingen skulle göra det eftersom det inte finns någon som är lika smart som jag är.

Så, DoÅ har fel osv. Är du ateist nu igen?

Nej, jag är inte ateist. Är agnostiker. Kul att ateistsektmedlemmarna får för sig att jag tror på Gud och att jag är 100 % seriös i allt jag skriver. Tyckte det var uppenbart att jag var en aning ironisk i många av mina inlägg. Tydligen inte! Starta tråden för att se vad ni tycker om CTMU.
Citera
2014-02-04, 05:55
Medlem
capture7s avatar
Jasså?

Gud är en ide, en tanke, och precis som alla tankar och idéer är dom verkliga om man tror på dom, alltså, gud är verklig om du tror på iden, tanken, gud är inte verklig om du inte tror på iden, tanken.
Citera
2014-02-04, 07:05
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capture7
Jasså?

Gud är en ide, en tanke, och precis som alla tankar och idéer är dom verkliga om man tror på dom, alltså, gud är verklig om du tror på iden, tanken, gud är inte verklig om du inte tror på iden, tanken.

har tänkt likadant sen första gången jag såg den enda ärliga versionen disney`s Peter Pan .
http://www.babylovingmama.com/wp-content/uploads/2013/02/Disney_PeterPan_Believe.jpg

Så jag håller med dig och TS angående det här. genom att tro bygger du din egna värld *
Senast redigerad av Michael-ScarN 2014-02-04 kl. 07:26.
Citera
2014-02-04, 07:20
Medlem
capture7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
har tänkt likadant sen första gången jag såg den enda ärliga versionen disney`s Peter Pan .
http://aimg.disneystore.com/content/ds/skyway/2012/category/full/cp_FWB_peter-pan_20121113.jpg

Så jag håller med dig och TS angående det här. genom att tro bygger du din egna värld *

Ja, sen kan man ju fråga sig själv om gud är någon man vill tro på. Jag personligen vill inte tro på gud, för han/hon/den låser in mig i ett mentalt fängelse och gör illa mig, tvingar mig ner på golvet och in i massa konstiga byggnader.

Gudinnor däremot tror jag på, gudinnor ger mig så mycket mer än vad gud någonsin kan göra, gud ger mig ingenting, inte ett skit, har provat att tro på han/hon/den, han/hon/den gör mig illa.
Citera
2014-02-04, 09:10
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej, jag är inte ateist. Är agnostiker. Kul att ateistsektmedlemmarna får för sig att jag tror på Gud och att jag är 100 % seriös i allt jag skriver. Tyckte det var uppenbart att jag var en aning ironisk i många av mina inlägg. Tydligen inte! Starta tråden för att se vad ni tycker om CTMU.

Du som gillar att hävda din förträfflighet, har du hört talas om Poe's lag?
Citera
2014-02-04, 09:20
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Stämmer väl in här, man kan debattera om guds existens hur mycket som helst men INGEN vet om han finns eller inte.
Så om jag säger att det finns liv på baksidan av en planet hundra ljusår från jorden som vi människor inte kan se så innebär det att de kanske finns eftersom ingen kan bevisa motsatsen?

Har aldrig förstått logiken bakom att de som inte tror på en sak ska bevisa att det inte existerar. Det borde självklart vara tvärtom men då faller ju alla typer av religion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in