Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Ja, det är en klar möjlighet att det var FS som vittnet LJ såg; i så fall hög som ett hus och helt förvirrad och skärrad efter skottet i sovrummet och allt blod i sängen. - Minst av allt tyder LJ:s iakttagelser på att FS skulle ha haft någon sofistikerad brottsplan.
Jag för min del är benägen att verkligen tro på att det var just så; ingen förväxling med
någon annan utan Fredrik Svensson i egen "hög" person som var ute och agerade stirrigt
och flackigt på typiskt missbrukarvis.
Och jag är också ganska övertygad om att missbruket förutan så hade kanske aldrig det
här dådet behövt ske. Det har spelat in i hög grad, det har påverkat en redan från början
labil personlighet och som artikeln jag nyss länkade så tydligt visade finns det
oerhört mycket negativt med cannabismissbruk som med givetvis allt annat i drogväg
som kan göra så mycket med våra känsliga hjärnor. Utlösa psykoser med mera.
Akuta störningar under cannabisruset uppkommer av att missbrukaren fått i sig för mycket cannabis (t.ex. rökt en för stark beredning), blivit störd av yttre skeenden eller varit orolig inför ruset. Resultatet kan bli en mycket obehaglig förvirring (s.k. ”snedtändning”) med kraftig ångest, förföljelseidéer och aggressivitet.
Hon påpekade särskilt att ”det lömska med cannabis är den långsamt smygande, obevekligt nedbrytande effekt det har på personligheten”.
"Vår man" hade ju på sin födelsedag uppträtt väldigt instabilt med aggressionsutbrott
och förorsakat Marina "en helvetes dag" och gett henne ett allt annat än bra mående.
Hon litade inte på honom. Hon hade sett hans oberäknelighet alltför gånger.
Synd att ingen hann hjälpa henne i tid. Hjälpa henne ut ur det fängelse hon levde i
tillsammans med sin blivande mördare Fredrik Svensson.