2014-02-03, 01:35
Medlem
Tjena.

Jag har nu sedan november känt av att det liksom klickar till i halsen.
Lite svårt att förklara, men känner jag med fingrarna utanpå halsen (strupen, så långt man kan komma under hakan) så ger det ett klickljud, samt att man känner det med fingrarna att det klickar till.
Har varit hos säkert 4 olika läkare.
En har sagt att han tror att det är tungbenet som skaver mot struphuvudet, och borde släppa inom kort. Men det är mer än en månad sedan man hörde det.
Dom andra läkarna har inte en aning, och det hjälper ju inte direkt när dom sitter och "gissar" sig fram.
Den första läkaren som tror att det är tungbenet, var för övrigt den enda läkaren som sa något efter att själv ha känt efter.(Dom andra kände bara efter då jag bad dom att göra det)
Dom har även tryckt ner ett endoskopi (tror jag det heter) genom näsan och ner mot svalget, men ingen har sett något.

I förra veckan var jag och gjorde en datormografi röntgen på halsen. Har dock inte fått svar ännu.
Men nu sedan 3-4 dagar har man ju börjat bli ännu mer nojig då jag fått en mild hosta och lite heshet.

Någon här som haft eller har samma besvär?

Om det är värt att tillägga så är jag 24år, rökare och snusare. Men kämpar med att bli av med rökningen! Går rätt bra än så länge!
Citera
2014-02-03, 02:19
Medlem
Sitkins avatar
Menar du när du lägger fingrarna på adamsäpplet och sväljer så känns det som det klickar till? Isåfall känner jag samma och har gjort det i ett halvår om inte mer. Jag märkte det när jag själv var hypokondrisk och trodde det var något fel med halsen.

Själv röker jag inte.
Citera
2014-02-03, 02:50
Medlem
magzzs avatar
Är 21 år, har märkt av samma sak den senaste tiden. Först såg jag att adamsäpplet sitter väldigt snett och sedan har jag börjat känna mer och mer eftersom det känns som ett tryck ligger på mot halsen vilket resulterar i en obehagskänsla att det blir svårt att andas.. Ska till läkaren imorn och titta på halsen och se om något är fel..
Citera
2014-02-03, 02:55
Medlem
Jafan89s avatar
Samma här, antog att det var normalt för har helt enkelt inte hört motsattsen.
Citera
2014-02-03, 10:10
Medlem
S-cups avatar
Kan också få klickningar om jag trycker på halsen, ibland klickar det även när jag andas. Det kanske klickar i varje andetag under fem minuter och slutar sedan (jävligt irriterande om man ska somna).

Men jag har bara antagit att det är något i halsen/svalget som flyttar lite på sig. Tror inte det är något att oroa sig över.
Citera
2014-02-03, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Menar du när du lägger fingrarna på adamsäpplet och sväljer så känns det som det klickar till? Isåfall känner jag samma och har gjort det i ett halvår om inte mer. Jag märkte det när jag själv var hypokondrisk och trodde det var något fel med halsen.

Själv röker jag inte.

Det är snarare över adamsäpplet det klickar till, och det klickar ju inte enbart när jag håller fingrarna där.
Det är dessvärre konstant klickande vid varje gång jag sväljer
Citera
2014-02-03, 22:08
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeman
Det är snarare över adamsäpplet det klickar till, och det klickar ju inte enbart när jag håller fingrarna där.
Det är dessvärre konstant klickande vid varje gång jag sväljer
Jo förstår det men du känner att den klickar när du lägger fingrarna där Det är som att ställa frågan om trädet faller om man inte hör det. Klart den gör, likaså med min och din hals. Hursomhelst tycker jag inte du ska oroa dig men det är ju alltid bra att gå till en läkare om man har funderingar över sin kropp.
Citera
2014-02-03, 23:50
Medlem
Citat:
Jo förstår det men du känner att den klickar när du lägger fingrarna där Det är som att ställa frågan om trädet faller om man inte hör det. Klart den gör, likaså med min och din hals. Hursomhelst tycker jag inte du ska oroa dig men det är ju alltid bra att gå till en läkare om man har funderingar över sin kropp.

Okej. Men gick du till läkare då när det började för dig? Och vad sade dom i så fall?
Citera
2014-02-04, 00:27
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Okej. Men gick du till läkare då när det började för dig? Och vad sade dom i så fall?
Nej gjorde aldrig det. Tyckte jag överreagerade pga min hypokondri jag hade under den tiden.
Citera
2014-02-04, 23:41
Medlem
Citat:
Nej gjorde aldrig det. Tyckte jag överreagerade pga min hypokondri jag hade under den tiden.

Okej. Får hoppas att beskedet från röntgen är positivt i alla fall. Uppdaterar om detta, då ni har liknande problem och kanske vill veta!
Citera
2014-02-05, 00:50
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Okej. Får hoppas att beskedet från röntgen är positivt i alla fall. Uppdaterar om detta, då ni har liknande problem och kanske vill veta!
Ja gör det gärna
Citera
2014-03-18, 11:41
Medlem
Hade glömt att skriva här såg jag.
Fick röntgen beskedet för några veckor sedan och det visade inte mer än att det är en svullnad i halsen.
Sedan en remiss av läkaren, väl där så gick han ner med kamera för att kika ner i halsen igen. Såg inget konstigt förutom det röntgen visade.
Dock så ska jag in och göra en gastroskopi (tror jag det heter), och denna gång sövd, då dom ska ta lite cellprover på denna svullnad.
Han sa att han inte var orolig över svullnaden osv. Men något fel är det ju.
Det tar ju rätt hårt psykiskt när man gått med detta så länge

Fortfarande ingen som känner igen sig med liknande besvär?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in