Jag håller helt med dig TS, det är en larvig trend vi ser nu i en tid där kroppsfixeringen egentligen är större än någonsin och där folk egentligen mer än aldrig förr strävar efter den perfekta kroppen samtidigt som snacket om att ''man är fin som man är'' diskuteras allt flitigare.
Ibland kommer det en våg där folk börjar yttra en åsikt som man egentligen inte står för. Det har blivit lite av en trend att hylla överviktiga personer och påstå att just deras kropp är idealet när det i själva verket inte alls är vad dom eller folk över lag tycker.
Om vi tar ett exempel från ett fall i somras som fick stor uppmärksamhet på framförallt facebook..
http://www.tornebohm.com/WP/wp-content/uploads/2012/07/Snap_2012.07.26_18h14m08s_009.jpg Kvinnan på bilden är uppenbart överviktig och visst, det finns garanterat dom som tycker att det där är en fin kropp MEN det är knappast idealet och det är definitivt inte den kropp som den genomsnittlige kvinnan drömmer om att visa upp eller majoriteten av oss män attraheras av.
Att vara kurvig har ingenting med fetma att göra, det är en fråga om skelettets struktur och genetik. det betyder att det absolut finns överviktiga kvinnor med fina kurvor men likaså att det finns överviktiga kvinnor helt utan kurvor och likaså smala kvinnor med kurvor. Det är överlag den sistnämnda som anses vara den idealiska kroppen dvs den smala och kurviga.
Det är synd att den här trenden med avseende att stärka självförtroendet hos kvinnor (eller?) istället får kvinnor med din kroppsbyggnad att må dåligt. Det är bara att försöka ignorera allt detta prat och sträva efter den kroppen DU vill se dig själv med. Vad du tycker om dig själv och vad jag tycker om mig själv kommer alltid att vara viktigare än vad andra tycker för oss som personer det må låta en aning klyschigt men det är definitivt så det är.