2014-02-02, 22:12
Medlem
Tiderna ändras.
Tjocka hämnas genom att kliva fram i rampljuset och hylla sig själva.

Svarta ska få hjälp för att det är synd om dom, som retaliation för slaveriet i USA.
Etc... etc. Ni förstår grejen.

EDIT: Föredrar mulliga personer framför pinnsmala.
Även så fick vi/jag med lite etnicitetstrams i denna tråden.
Citera
2014-02-02, 22:19
Medlem
Jag håller helt med dig TS, det är en larvig trend vi ser nu i en tid där kroppsfixeringen egentligen är större än någonsin och där folk egentligen mer än aldrig förr strävar efter den perfekta kroppen samtidigt som snacket om att ''man är fin som man är'' diskuteras allt flitigare.

Ibland kommer det en våg där folk börjar yttra en åsikt som man egentligen inte står för. Det har blivit lite av en trend att hylla överviktiga personer och påstå att just deras kropp är idealet när det i själva verket inte alls är vad dom eller folk över lag tycker.

Om vi tar ett exempel från ett fall i somras som fick stor uppmärksamhet på framförallt facebook.. http://www.tornebohm.com/WP/wp-content/uploads/2012/07/Snap_2012.07.26_18h14m08s_009.jpg Kvinnan på bilden är uppenbart överviktig och visst, det finns garanterat dom som tycker att det där är en fin kropp MEN det är knappast idealet och det är definitivt inte den kropp som den genomsnittlige kvinnan drömmer om att visa upp eller majoriteten av oss män attraheras av.

Att vara kurvig har ingenting med fetma att göra, det är en fråga om skelettets struktur och genetik. det betyder att det absolut finns överviktiga kvinnor med fina kurvor men likaså att det finns överviktiga kvinnor helt utan kurvor och likaså smala kvinnor med kurvor. Det är överlag den sistnämnda som anses vara den idealiska kroppen dvs den smala och kurviga.

Det är synd att den här trenden med avseende att stärka självförtroendet hos kvinnor (eller?) istället får kvinnor med din kroppsbyggnad att må dåligt. Det är bara att försöka ignorera allt detta prat och sträva efter den kroppen DU vill se dig själv med. Vad du tycker om dig själv och vad jag tycker om mig själv kommer alltid att vara viktigare än vad andra tycker för oss som personer det må låta en aning klyschigt men det är definitivt så det är.
Citera
2014-02-02, 22:26
Bannlyst
Problemet är att du läser för mycket. Bara osäkra människor bryr sig om kroppsideal och påpekar andras utseende. Var inte en av dem.
Citera
2014-02-02, 22:36
Medlem
Tjocka kvinnor och lata kvinnor känner sig sexuellt underlägsna smalare tjejer som är mer attraktiva. Därför försöker de bestämma och nedvärdera smalare så tjejer så att männens åtrå sprids mer jämnt istället för att de smala får nästan all uppmärksamhet.
Citera
2014-02-02, 22:39
Medlem
goran744s avatar
Den dagen man trivs med sig själv och inte bryr sig längre om vad alla miljarder människor på denna planet tycker eller anser eller vill eller kräver.
Den dagen kan man klara av att stå framför spegeln och smälla till sig själv på rumpan som endera gungar fem minuter efter smällen eller stannar där den är utan någon reaktion och man kan skratta åt sig själv och säga: Fan vad jag tycker att du är häftig kärring!
Och virvla runt i sin lägenhet och slänga sig raklång på golvet och leva livet utan att vilja slå spegeln i tusen bitar eller slå någon på käften.
Då har man hittat sin egen idealkvinna inom sig. Med eller utan fettvalkar.
Citera
2014-02-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
Jag håller helt med dig TS, det är en larvig trend vi ser nu i en tid där kroppsfixeringen egentligen är större än någonsin och där folk egentligen mer än aldrig förr strävar efter den perfekta kroppen samtidigt som snacket om att ''man är fin som man är'' diskuteras allt flitigare.

Ibland kommer det en våg där folk börjar yttra en åsikt som man egentligen inte står för. Det har blivit lite av en trend att hylla överviktiga personer och påstå att just deras kropp är idealet när det i själva verket inte alls är vad dom eller folk över lag tycker.

Om vi tar ett exempel från ett fall i somras som fick stor uppmärksamhet på framförallt facebook.. http://www.tornebohm.com/WP/wp-content/uploads/2012/07/Snap_2012.07.26_18h14m08s_009.jpg Kvinnan på bilden är uppenbart överviktig och visst, det finns garanterat dom som tycker att det där är en fin kropp MEN det är knappast idealet och det är definitivt inte den kropp som den genomsnittlige kvinnan drömmer om att visa upp eller majoriteten av oss män attraheras av.

Att vara kurvig har ingenting med fetma att göra, det är en fråga om skelettets struktur och genetik. det betyder att det absolut finns överviktiga kvinnor med fina kurvor men likaså att det finns överviktiga kvinnor helt utan kurvor och likaså smala kvinnor med kurvor. Det är överlag den sistnämnda som anses vara den idealiska kroppen dvs den smala och kurviga.

Det är synd att den här trenden med avseende att stärka självförtroendet hos kvinnor (eller?) istället får kvinnor med din kroppsbyggnad att må dåligt. Det är bara att försöka ignorera allt detta prat och sträva efter den kroppen DU vill se dig själv med. Vad du tycker om dig själv och vad jag tycker om mig själv kommer alltid att vara viktigare än vad andra tycker för oss som personer det må låta en aning klyschigt men det är definitivt så det är.

Vansinnigt oattraktiv kropp på den kvinnan. Kan hon ens springa 100m eller göra 1 armhävning?, snacka om att visa sina inre lata och mentalt svaga sidor med utsidan.
Citera
2014-02-02, 22:50
Medlem
salty-sailors avatar
Började väl med att folk skulle "accepteras" och "allas like värde", sedan spårade det ur totalt i vanlig ordning. Numera är ju vanliga människor privilegierade för att dom inte är svinfeta enligt SJW brigaden. Är inte alls ovanligt att tanter med klinisk fetma gnäller över att atleter och andra vältränade (ej spinkiga) kvinnor är för undernärda för att skaffa barn, medan dom själva är exemplaret för fosternäring och hälsa.

Förtvivlad blir man
Citera
2014-02-02, 23:08
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Tjocka kvinnor och lata kvinnor känner sig sexuellt underlägsna smalare tjejer som är mer attraktiva. Därför försöker de bestämma och nedvärdera smalare så tjejer så att männens åtrå sprids mer jämnt istället för att de smala får nästan all uppmärksamhet.
Ja så är det, pinsamt att folk kan påstå siga vara stolt över att vara tjock
Citera
2014-02-02, 23:36
Medlem
naknaindianens avatar
Jag håller med OP.
Nu är jag inte kvinna men jag har varit smal hela mitt liv och det har aldrig ändrats vad jag än har gjort.

Det känns som folk har förfärliga komplex över sin kropp och måste ta ut detta på folk som är för smala. Detta tillsammans med folk som anstränger sig för att vara PK. Ärligt talat är det hela dumt.

Självklart gillar jag kvinnor som jag tycker har resonabla kroppsproportioner. Varken för smal eller för fet är ju snyggt.
Senast redigerad av naknaindianen 2014-02-02 kl. 23:52.
Citera
2014-02-03, 00:13
Medlem
cybergrodans avatar
När är man ens smal/fet då? Om en tjej väger 75 kg och är 170 cm lång, är hon fet då? Man är ju inte heller smal vid den vikten/längden.
Citera
2014-02-03, 00:27
Medlem
Du har kommit in på en av feminismens hjärtefrågor. Kroppsfixeringen och objektifieringen av kvinnokroppar. Detta att människor, både män och kvinnor, tar sig rättigheten att bedöma kvinnokroppar. Att gradera dessa efter sina egna preferenser och basunera ut det för omgivningen. Du ser, redan i denna tråd har det uppstått diskussioner huruvida det är snyggt eller fult med hur människor ser ut. Lite halväcklande uttalanden följer:

''Tjocka kvinnor och lata kvinnor känner sig sexuellt underlägsna smalare tjejer som är mer attraktiva''

''Ja så är det, pinsamt att folk kan påstå siga vara stolt över att vara tjock''

Att det på något sätt är ett feministiskt agenda att hylla lite större kvinnor är rent skitsnack. Tvärtemot kämpar många, om inte alla, feminister för att folk ska ge fan i andra människors utseende. Man ska helt enkelt få se ut som man vill, från fetaste fet till smalaste smal; och inte behöva få höra saker som att man är ''sexuellt underlägsen'' pga det. Människor måste helt enkelt sluta ta sig friheten att cementera sina estetiska preferenser som om de vore sakpåståenden.
Citera
2014-02-03, 00:29
Medlem
naknaindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
När är man ens smal/fet då? Om en tjej väger 75 kg och är 170 cm lång, är hon fet då? Man är ju inte heller smal vid den vikten/längden.
Det är upp till var man att bestämma. Men om du snackar under/övervikt så finns det ju klara definitioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in