Citat:
Jag kan tycka att sådär beniga tjejer som man kan se i typ fashionshows och liknande kan vara riktigt osexiga, en tränad tjej däremot har jag inget emot, tvärtom, en tränad tjej är för mig ett tecken på intelligens. Man kan se om en kvinna har en livsstil för att vara smal, och man kan se när en kvinna har en livsstil för att vara tränad och hälsosam.
Fast man kan vara naturligt smal trots att man varken tränar eller på något sätt svälter sig, men det är det folk inte verkar förstå. Alla smala catwalk-modeller är inte anorexi-offer. Många av dem är så smala till naturen.
Citat:
Jag håller helt och hållet med dig. Något jag har märkt är att tjockisar ofta ska få massa beröm för att dom är så fina med sina valkar överallt medans det nästan anses vara tabu nu för tiden att som jättesmal lägga ut bilder på sig själv.
Det har som också blivit okej för folk att skriva ''men gud vad smal du är, ät människa!'' utan att det anses som elakt. Ofta kan dom här personerna bara vara väldigt smala och faktiskt ha svårt för att gå upp i vikt. Men säg om man skulle skriva till en tjockis ''men gud vad fet du är, banta människa!'' så skulle det bli ett jävla ramaskri.
EDIT: kom att tänka på den här tjejen på facebook som för ett tag sen laddade upp en vågad strandbild som det blev en jävla massa skriverier om i varenda medie och man såg den där bilden i nyhetsflödet på facebook hela tiden med folk som hejade på. Alla tjatade om att det bara var ''kurvor'', men den här tjejen i fråga var FET. Det var inga kurvor någonstans. Det var fetma vi pratade med valkar som man brukar kalla för ''änglavingar'' (hajjar ni?). Folk hejade på den här tjejen att fortsätta sin ohälsosamma livsstil med att sitta i soffan och äta chips för att hon var ju ''fin som hon var''.
Det har som också blivit okej för folk att skriva ''men gud vad smal du är, ät människa!'' utan att det anses som elakt. Ofta kan dom här personerna bara vara väldigt smala och faktiskt ha svårt för att gå upp i vikt. Men säg om man skulle skriva till en tjockis ''men gud vad fet du är, banta människa!'' så skulle det bli ett jävla ramaskri.
EDIT: kom att tänka på den här tjejen på facebook som för ett tag sen laddade upp en vågad strandbild som det blev en jävla massa skriverier om i varenda medie och man såg den där bilden i nyhetsflödet på facebook hela tiden med folk som hejade på. Alla tjatade om att det bara var ''kurvor'', men den här tjejen i fråga var FET. Det var inga kurvor någonstans. Det var fetma vi pratade med valkar som man brukar kalla för ''änglavingar'' (hajjar ni?). Folk hejade på den här tjejen att fortsätta sin ohälsosamma livsstil med att sitta i soffan och äta chips för att hon var ju ''fin som hon var''.

Exakt. Folk tror att bara för att personen i fråga är smal så är det plötsligt helt okej att kommentera vikten och skriva en massa negativt skit. Läste ett inlägg i Kenzas blogg där hon visade ett antal kommentarer folk hade skrivit om en bild på henne i bikini. Alla var negativa kommetarer om hennes vikt och om hur äckligt smal hon var och att ingen vill väl se ut så där osv. Folk får för sig att de gör en god gärning för samhället som kritiserar en smal kropp och inte propagerar för "sjuka kroppsideal".
Läste ett annat inlägg som bloggerskan Victoria Törnegren hade skrivit om att en bild på henne hade hamnat grund för en artiken som berörde ämnet "thinspiration". Detta trots att även hon är naturligt smal och aldrig på något sätt tagit till metoder för att svälta sig själv eller på något sätt gå ner i vikt.
Det här är ju verkligen bara att vända på problematiken. Istället för att få alla kvinnor att må bra över sina kroppar höjer man den kurviga kroppen till skyarna samtidigt som man försöker intala folk att en smal kropp är en mindre attraktiv kropp.
Senast redigerad av Trololdeg 2014-02-02 kl. 19:24.
Senast redigerad av Trololdeg 2014-02-02 kl. 19:24.

Skillnaden är väl att det är ohälsosamt att vara ''överviktig'' och därför är mer tabu att påpeka detta men håller med om att det kan va lika svårt för en människa att gå upp i vikt som för en annan att gå ner och att det kan va lika sårande för en smal människa att ständigt få höra om sin vikt. Jag har svårt att någonsin se människor som fula och att påpeka överlag att nått skulle va finare än det andra är bara trams. Alla människor tycker olika.