Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Tycker de är väldigt fina de där, och imperial är riktigt prisvärda. Att färga om mörka skor är inte det lättaste (särskilt inte om det är anilinfärgad läder, vilket jag tror det där är) oavsett vilket proffs som gör det. Går bara att ändra marginellt, och även för det krävs rätt hård åtgång på skorna vilket sliter på lädret, och kanske inte gör det värt det.
Grymma!
Vill passa på att tacka såväl dig som Hoodog för att ni assisterar oss amatörer.
Jag har svårt att uttala mig om huruvida Imperial är prisvärda, åtminstone ur ett konkurrenshänseende. De dyker sällan upp på reor och den presumtiva konsumenten är ofta en påläst skofascist som hellre ögnar på C&J HG eller AS Exclusive och kanske t.o.m. EG eller G&G. Samtliga går att finna mer prisvärda än ett köp av en sko i Imperial vid ordniarie pris. Tänker mig exempelvis reor på AFPOS (AS Exclusive), Edwards of Manchester (C&J, EG) eller på Bespoke-England (G&G). Detta är bara axplock av konkurrenter som går lite längre i sitt försök att kränga skor. Att linjen Imperial är välkomponerad och i mitt tycke innehåller
vissa,(inte alla), ikoniska modeller, det håller jag helt med om.
Skorna jag har länkat till är ett par 'Earls row'. Förmodat en utgången modell. Även om det inte finns någon officiell märkning så skulle jag vilja hävda att dessa är andrahandssortering alternativt dålig kvalitetskontroll hos Cheaney. Runt snörningen blir vecken/rynkorna så pass distinkta att det ser ut som om lädret ska spricka. Jag betalade visserligen bara ±2200kr för dem ifrån Sausages på Ebay och jag får, i detta fallet, acceptera att det är skavanker.