2014-02-02, 15:49
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är väl ungefär så adv. H resonerar - fast i andra riktningen: Risken finns ju att stråna tillhör FS.

DÅ borde ju sannerligen polisen gått till botten med det eller hur? Dom vill ju kunna binda FS till brottet med bevis. Vad hindrar dom?
Citera
2014-02-02, 15:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är väl ungefär så adv. H resonerar - fast i andra riktningen: Risken finns ju att stråna tillhör FS.
Ja, risken finns, alltså är det bättre för försvaret att analyserna inte blir gjorda. Då kvarstår tvivlet.
Citera
2014-02-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Advokater i Sverige utreder inte. Du har sett för mycket på Berry Mason.

Advokaten har rätt att begära rimliga utredningar för att kunna fria sin klient. Om källaradvokat Hansson inte begärt en sådan, eller om den inte varit rimlig, vet jag inte. Vet du?

Om inte, finns det nämligen inte så mycket för dig att gnälla på om det.
Citera
2014-02-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ja, risken finns, alltså är det bättre för försvaret att analyserna inte blir gjorda. Då kvarstår tvivlet.

Jo, för den strategin är han nog nöjd med idag, när klienten är dömd och riskerar livstid...
Citera
2014-02-02, 15:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jo, för den strategin är han nog nöjd med idag, när klienten är dömd och riskerar livstid...
Det hängde nog inte på håret att han blev bedömd skyldig.

Jag tror att han inte blev trodd om vad han gjorde kyrkogårdsnatten, och hade en olöst förklaringsbörda.
Citera
2014-02-02, 16:02
Medlem
En fråga till de som inte är helt nöjda med att FS blivit dömd. Hur många år tror ni han kommer att få, och vad tycker ni att han borde ha om han nu ska bli dömd för detta? Vad har ni för tankar kring detta?
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej du påstår att han fått behålla pengar från skattemyndigheten trots skulder hos KFM. Det fungerar inte så. Tro mig.
Han får behålla det som återstår av skatteåterbäringen sedan ev. skulder har reglerats.
Citera
Medlem
Citat:
Det hängde nog inte på håret att han blev bedömd skyldig.

Jag tror att han inte blev trodd om vad han gjorde kyrkogårdsnatten, och hade en olöst förklaringsbörda.

Tänk, jag håller med dig i hela inlägget!
Vill dock lägga till paketets innehåll och det återskapade sms:et som nycklar till en fällande dom.
Citera
2014-02-02, 16:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tänk, jag håller med dig i hela inlägget!
Vill dock lägga till paketets innehåll och det återskapade sms:et som nycklar till en fällande dom.
Jag kan inte se att paketet eller SMS bidrog, däremot tror jag att om han hade berättat vad jag tror är sanningen om natten hade han haft större chans att klara sig.
Citera
2014-02-02, 16:05
Medlem
Citat:
Han får behålla det som återstår av skatteåterbäringen sedan ev. skulder har reglerats.

Precis så kvittrar fåglar att det gick till också. Att han fick behålla en del.
Om det är sant vet jag inte.
Citera
2014-02-02, 16:06
Bannlyst
Citat:
Advokaten har rätt att begära rimliga utredningar för att kunna fria sin klient. Om källaradvokat Hansson inte begärt en sådan, eller om den inte varit rimlig, vet jag inte. Vet du?

Om inte, finns det nämligen inte så mycket för dig att gnälla på om det.

Du har missuppfattat advokatens roll.
Advokaten behövde inte begära utredningar förra TR/HR, för att vinna målet.

Den enda avgörande faktan mellan TR/HR då & nu är SMSet som belade FS med förklaringsbörda.
Till en mindre del kroppen eftersom den inte binder FS till brottet.

Jag kan möjligtvis ge Svenkvist berömmet att han också, vad det verkar, spelade an på de kvinnliga lagmännens fiolsträngar mer framgångsrikt än MH.
Jag är inte säker på att Svenkvist han hade haft lika mycket framgång hos manliga ?
Läs fakta vs. känslor / män är från Mars, kvinnor från Venus.
Citera
2014-02-02, 16:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nej, något tvivel kvarstår inte - just för att försvaret inte gör dessa analyser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in