2012-10-31, 18:37
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Fel. I alla fall ur min utgångspunkt.
För det första kan det i många fall bli rätt uppenbart.
Typ: Jag vet att najas i verkligheten driver haket **** vid **** och att de där servrar rutten mat.
Det är då ganska uppenbart att något har nämnts. Om det råder oklarheter kan admin bekräfta att "outning" har skett.

Men jag förstår problematiken också. Det går inte att hålla en god debatt runt något som man inte ser. Fast samtidigt är rättssäkerheten mer hotad om anonyma användare förblir outade för då 120 pers än om en eventuell mod är ute efter att få någon bannad. Det senare upptäcks efter flera överträdelser ändå.

Visst, hade världen varit så uppenbar så hade det funnits en massa olika möjligheter. Tyvärr är det inte så svart-vitt, uppenbart eller enkelt i de flesta fall, vilket gör att det faktiskt krävs en grupp människor som gör bedömningar, diskuterar och röstar om regelbrotten, inklusive 1.06.
Citera
2014-01-30, 20:25
Medlem
katten80s avatar
Jag håller med tycker det är väldigt störande att flasback tar bort inlägg utan att informera om det. Om ett inlägg anses off-topc så är det bra att man får reda på det så man inte gör om samma misstag igen.
Citera
2014-01-31, 04:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Jag håller med tycker det är väldigt störande att flasback tar bort inlägg utan att informera om det. Om ett inlägg anses off-topc så är det bra att man får reda på det så man inte gör om samma misstag igen.
Vad tror du Varningar är till för? Om jag skulle meddela varje användare som får ett inlägg raderat skulle jag inte ha tid att göra så mycket annat.
Citera
2014-01-31, 04:16
Medlem
sedans avatar
Citat:
Så du vill hellre ha varning för varenda inlägg som vi raderar? Är du säker?

Jag delar ut varning på kanske ett av femtio inlägg jag raderar, och då för att användaren tydligt inte vet om att h*n bryter då det är solklart.
Citera
2014-02-01, 22:10
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Så du vill hellre ha varning för varenda inlägg som vi raderar? Är du säker?

Jag delar ut varning på kanske ett av femtio inlägg jag raderar, och då för att användaren tydligt inte vet om att h*n bryter då det är solklart.

Låter otroligt.
Här själv under min FB-karriär ådragit mig 5 varningar + plus en varning som nyligen återkallats av moderatorn efter överklagande, men endast 2-3 st inlägg har raderats utan annan åtgärd. Att en moderator återkallar en varning är ett tydligt tecken på att mods nuförtiden gärna varnar i första hand.
Citera
2014-02-01, 22:29
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Låter otroligt.
Här själv under min FB-karriär ådragit mig 5 varningar + plus en varning som nyligen återkallats av moderatorn efter överklagande, men endast 2-3 st inlägg har raderats utan annan åtgärd. Att en moderator återkallar en varning är ett tydligt tecken på att mods nuförtiden gärna varnar i första hand.
Du har fått runt femtio inlägg raderade utan annan åtgärd.

Att en moderator återkallar en varning är snarare ett tydligt tecken på att vi är medvetna om att vi ibland gör misstag.
Senast redigerad av sedan 2014-02-01 kl. 22:37.
Citera
2014-02-01, 22:52
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Du har fått runt femtio inlägg raderade utan annan åtgärd.

Att en moderator återkallar en varning är snarare ett tydligt tecken på att vi är medvetna om att vi ibland gör misstag.

Är du säker?
De flesta av de inlägg jag skrivit som har försvunnit har, vad jag vet, försvunnit pga. att jag postat i trådar som snabbt hamnat i papperskorgen.

Jag vet inte, men jag börjar misstänka att om en tråd går i korgen så räknas inlägg skrivna där som raderade utan åtgärd, eller?!?

Kan ni skilja på denna statistik så vill jag veta hur många inlägg skrivna av mig som hamnat i korgen.... Tack.
Citera
2014-02-01, 23:03
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Är du säker?
De flesta av de inlägg jag skrivit som har försvunnit har, vad jag vet, försvunnit pga. att jag postat i trådar som snabbt hamnat i papperskorgen.

Jag vet inte, men jag börjar misstänka att om en tråd går i korgen så räknas inlägg skrivna där som raderade utan åtgärd, eller?!?

Kan ni skilja på denna statistik så vill jag veta hur många inlägg skrivna av mig som hamnat i korgen.... Tack.
Nej, jag räknade inte dem.

Du kan själv se dina inlägg i papperskorgen, så det får du lösa på egen hand.

Men för att hålla oss till topic, vi moderatorer raderar ofantliga mängder inlägg utan att smälla på en varning. Skulle vi varna varje användare som fick ett inlägg raderat skulle nog 95% av alla som postar mer än ett inlägg om dagen åka ut för Ohörsamhet.
Citera
2014-02-01, 23:27
Medlem
katten80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad tror du Varningar är till för? Om jag skulle meddela varje användare som får ett inlägg raderat skulle jag inte ha tid att göra så mycket annat.

Det vore inte så svårt att programmera till så att det automatiskt går ut ett PM om att "Ditt inlägg rensad på grund av off-topic"
Citera
2014-02-01, 23:41
Medlem
sedans avatar
Citat:
Det vore inte så svårt att programmera till så att det automatiskt går ut ett PM om att "Ditt inlägg rensad på grund av off-topic"
Och du tror inte användare skulle bli irriterade av att kanske få tjugo sådana PM på en dag? För det händer. Inte sällan.
Citera
2014-02-02, 08:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Då skulle vi istället få sitta hela dagen med att svara på PM om varför just den användarens "fantastiskt välformulerade OnT-inlägg" raderades och liknande.
Citera
2014-02-02, 18:40
Medlem
katten80s avatar
Citat:
Och du tror inte användare skulle bli irriterade av att kanske få tjugo sådana PM på en dag? För det händer. Inte sällan.

Då kanske användaren äntligen lär sig någon gång.

BigFatCone
Så det är den verkliga anledningen till att man inte får någon information. Jag tror att ni redan nu har fult av användare som ska hävda sin rätt hela tiden redan nu. Ni har ingen anledning att behöva svara alla användaren om det ifrågasätter moderingen. Däremot är det inte mycket begärt att man får reda på att man gjort regeltramp. istället för att man ska behöva fundera över "Fick jag verkligen iväg det där inlägget? , "vad är det för hemlig moderator som inte gillar det jag skriver ".

Förövrigt kunde informationen om flashback hårda offtopicregler vara bättre . FB har betydligt hårdare OT-regler än andra forum . Säkert av bra själ men det vore bra om användarna fick reda på det istället för den hårda vägen via "tyst censur",
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in