2014-01-26, 08:37
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrApple
Intervjun Sigge gör med Sandra Bullock (episod 79 "Sinnen") finns på tuben: http://www.youtube.com/watch?v=VwygFpNtFt0

Sorry om den postats tidigare.
Lite OT kanske, men Sigge Eklund måste ha Sveriges svenskaste Engelska.
Alltså bra Engelska med en tydlig svensk ton.

Detta är inte alls någon kritik, tycker det är ganska patetiskt att i princip alla Svenskar (inklusive jag själv) försöker låta som Amerikaner (och några få Andres Lokko-figurer som försöker låta som Britter).
Att jämföra med t.ex. Fransmän som med stolthet bär upp sin brytning.

Tror han överlag har svårt för uttal, eftersom han alltid säger "Chulman" och inte "Schulman".
Citera
2014-01-26, 09:11
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Finns ju dock inget som säger att deras podcast måste vara till 100% biografi.
Lyssnar man på standup comedy så har man inget krav på att historierna från komikerns liv verkligen har hänt.
Varför är det så viktigt här? Underhållning som underhållning.

DE säger ju det själva, varför det nog kan upplevas som lite provocerande för vissa. Standupkomiker påstår ju sällan att allt de säger är 100% sant.
Citera
2014-01-26, 23:46
Medlem
fishattacks avatar
Tycker podcasten är bra och underhållande. Är dock förbannat trött på Alexs självgodhet och hans berättelser om när han blir kränkt var om varannat. Det är Sigge som bär upp poden i mitt tycke. Känner igen mig mycket i vad han säger och att han pratar lika långsamt som en själv gör att han är väldigt behaglig att lyssna på.
Citera
2014-01-27, 00:41
Medlem
B´stards avatar
Har vi nån siffra på hur långt upp deras bruntungor är i Guillos röv?
Citera
2014-01-27, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivrankan
Intressant iakttagelse! Det stämmer nog, det där med skrattet. Jag har tänkt på det ibland. Främsta minnet från ett forcerat skratt från Alex var när Sigge berättade anekdoten från mönstringen där psykologen ropade efter honom "Konsten! Tappa den aldrig." Varpå Alex skrattade på ett så ansträngt vis att det var direkt plågsamt att lyssna på. Det var ju inte ens roligt, det tyckte inte Alex heller. Anledningen till att han skrattade på det viset var för att Sigge att höjt förväntningarna otroligt mycket inför sin berättelse då han sa att det alltid blir skratt när han berättar den på middagar osv.

Sigge skrattar inte lika mycket, men på honom märker man när han verkligen skrattar på riktigt. Han går upp typ åtta tonarter högre i skrattet än när han pratar - riktigt härligt att lyssna på.
Man får väl ändå säga något om konsten i att låta den andre skina. Alex är ju faktiskt bra på det.

Jag förstår inte alls fascinationen av Sigge och ogillandet av Alex. Sigge anstränger sig för att komma med genomtänkta saker som för all del är uppskattat, han är också ganska bra på att vara kvick. Men när man ser instaflödet kring hur folk imponeras av hans "intellekt" när han kommit med någon basal tankegång (av vilka en del saker ibland direkt är felaktiga givetvis) av typen man hade i skolåldern förvånas man ju lite. Han vågar säga sånt man tänker, det är bra, men det är också allt. Det är inget fel på Sigge men hans fanbase verkar gravt underbegåvad.

Alex gör sitt bästa för att ge lite liv och fart åt utläggen. När han hade sin storhetstid på Megapol var han hur rolig som helst. Hans problem är dåligt självförtroende och att han verkar tro att han måste "leverera" varje vecka. Oftast när de sätter igång ett ämne som de grunnat på märker man ju direkt att nu blir det segt i tio minuter. Ingen lyssnar på en podcast för att ta till sig briljans, det är väl tydligt när folk sväljer FFs podcasts som ibland är åttio procent reruns. Önskar Alex kunde gå in en vecka och uteslutande dräpande kommentera kändisnyheter.
Citera
2014-01-29, 14:51
Medlem
Bedrövligt hur Sigge försöker slira sig ur från att prata om konflikter och pinsamheter i hans vardagsliv. Samtidigt är han jävligt snabb på att utnyttja Alex när han "blottar sig".

Tex. senaste avsnittet när Alex tog upp Sigges 100+ twitter tjafs med andra kändisar dagarna innan. Sigge var fullständigt ointresserad av att disskutera det. Istället tog han upp någon helt värdelös spån om kulturen och politiken...som endast var utfyllnad...

Eller tex. när Sigge följde med sin rika bror till Italien...på någon absurd resa där brodern betalade lyxhotell åt alla sina vänner! Alex började fråga om det (lär ju funnits mängder av historier) men Sigge bytte ämne direkt....

Uppenbart hur Sigge är mindre bjussig på sig själv...fast poddens roligaste och bästa ögonblick är just vardagshistorierna m. intriger etc.

Förövrigt var ju sigge fruktansvärt otrevlig mot Alex när han pratade om att han börjat skriva igen. Sigge närmast hånade ju allt Alex sa om sin nya bok...för att sedan föra fram något värdelöst spån om Marsresan...fy fan då stängde jag av...

Sigge är ofta bäst men ibland kan jag bli jävligt irriterad när han flamsar till podden med helt värdelösa och långdragna improvisationsskämt...

Det märks iaf. att Sigge hela tiden beaktar vad han säger utifrån vad han tycker passar för podden just för dagen...med Alex ät mer ärlig och snarare ser den som en bikt...
Citera
2014-01-29, 15:00
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamabamaobama
Det märks iaf. att Sigge hela tiden beaktar vad han säger utifrån vad han tycker passar för podden just för dagen...med Alex ät mer ärlig och snarare ser den som en bikt...
Tycker dock det ger bra dynamik till podden. Hade inte varit speciellt kul att lyssna på två personer som pratar om anekdoter om sin barndom. De är som bäst när de blandar högt och lågt.
Citera
2014-01-31, 10:01
Medlem
Min kärlek bara växer och växer för sigge nu när han har börjat öppna upp sig i podden<3

Förut va det oftast alex som prata om sig själv men nu börjar sigge också !
Citera
2014-01-31, 14:16
Medlem
omahafittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mynameisalf
Min kärlek bara växer och växer för sigge nu när han har börjat öppna upp sig i podden<3

Förut va det oftast alex som prata om sig själv men nu börjar sigge också !

Jag tycker dagens avsnitt var piss. Sjukt irriterande när sigge pratar om det där twitterbråket utan att berätta vad som hände
Citera
2014-01-31, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omahafittan
Jag tycker dagens avsnitt var piss. Sjukt irriterande när sigge pratar om det där twitterbråket utan att berätta vad som hände
LOL, ja hände? Inte så mycket, ett par vändor fram och tillbaks bland mediefolket, sjukt trist, inget av vikt som vanligt när någon av de självutnämnda uttalar sig. Varför inte kolla twitter själv om du är intresserad?
Vill du inte slösa bort din tid gör något viktigare som t.e.x. gå och töm magen eller ta en nattmacka eller vad som helst egentligen. Sjukt ointressant.
Senast redigerad av retro1234 2014-01-31 kl. 20:32.
Citera
2014-01-31, 20:54
Medlem
snillet_1s avatar
Om man ponerar att Alex ljuger om Katrin och Prins Albert - kan han bli stämd för det? Att förtala en prins gör man knappast ostraffat.

Den polska judinnan är ju förresten ruskigt ful.
Citera
2014-02-01, 12:40
Medlem
Grim_Reapers avatar
Jag funderade snarare på om han inte borde förvänta sig en anmälan om förtal från Katrin. Jag skiter fullständigt i Katrin Zytomierska men när han drog den där anekdoten så var det inte tal om något annat än den billigaste formen av hämnd. Notera att det inte behöver vara en lögn för att han ska kunna bli åtalad för förtal, så länge syftet med berättelsen var att utsätta Katrin för missaktning (vilket jag definitivt uppfattade det som) så kan han anses som skyldig.

Jag vet inte hur stor chansen är att Schulman faktiskt skulle komma att dömas för förtal men det känns ändå som att han borde tänkt över det där några gånger extra innan de släppte det senaste avsnittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in