2014-01-21, 16:20
Medlem
DrApples avatar
Intervjun Sigge gör med Sandra Bullock (episod 79 "Sinnen") finns på tuben: http://www.youtube.com/watch?v=VwygFpNtFt0

Sorry om den postats tidigare.
Citera
2014-01-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrApple
Intervjun Sigge gör med Sandra Bullock (episod 79 "Sinnen") finns på tuben: http://www.youtube.com/watch?v=VwygFpNtFt0

Sorry om den postats tidigare.

"Me... you... wow ..." va ju inte med heheheh
Citera
2014-01-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mynameisalf
Eftersom det segmentet är fabricerat av Sigge i efterhand
Citera
2014-01-21, 22:44
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tror inte ett dugg på att Alex Tivo spelat in "Älska mig", snarare handlar det om att Alex ville få en chans att berätta att föreställningen fortfarande finns på SVT Play och uppmana folk att se den.
Åhfan. Det tror du.
Citera
2014-01-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tror inte ett dugg på att Alex Tivo spelat in "Älska mig", snarare handlar det om att Alex ville få en chans att berätta att föreställningen fortfarande finns på SVT Play och uppmana folk att se den.

Så jävla svårt att lyssna på den här podcasten när man i huvudet får ifrågasätta allt som sägs. Så fruktansvärt osexigt i deras, främst Alex kanske sätt att förbereda påhittade berättelser och anekdoter i förväg.

Nae Alex, jag tyckte du var en rolig prick förr som gjorde oväntade saker och det är synd att du söker uppmärksamhet som en helt omvänd karaktär nu. Men jävlar vad enerverande du är nu. (Antar att A läser här).
Citera
2014-01-22, 06:21
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Så jävla svårt att lyssna på den här podcasten när man i huvudet får ifrågasätta allt som sägs. Så fruktansvärt osexigt i deras, främst Alex kanske sätt att förbereda påhittade berättelser och anekdoter i förväg.

Nae Alex, jag tyckte du var en rolig prick förr som gjorde oväntade saker och det är synd att du söker uppmärksamhet som en helt omvänd karaktär nu. Men jävlar vad enerverande du är nu. (Antar att A läser här).
Finns ju dock inget som säger att deras podcast måste vara till 100% biografi.
Lyssnar man på standup comedy så har man inget krav på att historierna från komikerns liv verkligen har hänt.
Varför är det så viktigt här? Underhållning som underhållning.
Citera
2014-01-22, 21:56
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Finns ju dock inget som säger att deras podcast måste vara till 100% biografi.
Lyssnar man på standup comedy så har man inget krav på att historierna från komikerns liv verkligen har hänt.
Varför är det så viktigt här? Underhållning som underhållning.

Nja men om någon berättar en historia om något hen varit med om är det i alla fall viktigt för mig att det är sant. Viss mindre kryddning kan väl tillåtas för att spica upp historien men inga direkta lögner. Jag slutade väl vid avsnitt trettio ungefär för att det ljögs så mycket.
Citera
2014-01-23, 10:38
Medlem
h0b0ch1cs avatar
Haha, är ni allvarliga? Ni låter som barn som precis upptäckt att Tomten inte finns.
Underhållning och berättande kryddas och förstärks av oss alla just för berättarvärdets skull. Skulle ni föredra om de drog igenom veckans anekdoter rakt som de var? Då har ni missat poängen med humor och underhållning. Gå och läs Reuters i stället, och jag lovar att sanningen vinklas där med. Jag säger inte att allt A&S säger är fabricerat, men att det är en självklarhet om de ibland väljer att berätta en bättre och vassare version av en händelse, för dramaturgisk effekt.

"Never let the facts get in the way of a good story"
Citera
2014-01-23, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h0b0ch1c
Haha, är ni allvarliga? Ni låter som barn som precis upptäckt att Tomten inte finns.
Underhållning och berättande kryddas och förstärks av oss alla just för berättarvärdets skull. Skulle ni föredra om de drog igenom veckans anekdoter rakt som de var? Då har ni missat poängen med humor och underhållning. Gå och läs Reuters i stället, och jag lovar att sanningen vinklas där med. Jag säger inte att allt A&S säger är fabricerat, men att det är en självklarhet om de ibland väljer att berätta en bättre och vassare version av en händelse, för dramaturgisk effekt.

"Never let the facts get in the way of a good story"

Det är en viss skillnad på bra humor och A&S podcast. Bra humor spetsar till en story för att komma fram till en humoristisk slutpoäng. A&S har en fabricerad story som hela det humoristiska inslaget...

"Höhö, alltså, i Thailand hade vi en sexfingrad servitör, höhö... och alltså, vet du vad Sigge. Charlie blev kär i honom... höhö. Och så gav hon honom en teckning med en sexfingrad streckgubbe..." ??

Jämför med denna story, som uppenbarligen är tillspetsad, men som har en underliggande politisk och samtidigt humoristisk poäng:
http://www.youtube.com/watch?v=F3c_-dde-wo
Citera
2014-01-24, 11:58
Medlem
W355l4ns avatar
Citat:

Nu klipps det ju precis i slutet så man kan ju inte utesluta att det faktiskt hände
Citera
2014-01-24, 16:28
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Men man såg ju att hon faktiskt blev förvånad även om man inte fick se hela reaktionen, tvekar inte på att det Sigge sagt i podden om hennes reaktion inte är sant
Citera
2014-01-24, 17:31
Medlem
Reggaemans avatar
Nu blir det tyvärr dubbelpost men kan inte redigera mitt förra inlägg

Alex och Sigge må krydda sina historier, det är underhållande ändå så det gör mig inte så mycket.

En person som jag däremot skulle vilja ha direkta bevis på att han finns är Sigges "kompis" som han träffat titt som tätt genom åren, "Simplicity" snubben.

Hade velat se en ärlig ouppstyrd intervju med den snubben när han är hög på kola haha, bara som bevis för att han faktiskt finns och att han har den personlighet som Sigge påstår att han har
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in