2014-01-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det tycker jag inte. Om hon hade varit rädd för honom hade de fortsatt att dela sovrum, eller så hade hon flyttat ner i källaren eller annan sovplats.
Jag tycker det är ett fegis-sätt att liksom "glida ur långsamt" eftersom hon är rädd för ett utbrott om hon talar i klartext.
Men vem vet.
Citera
2014-01-31, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har det hittats en syl i Övre Röra, som inte undersökts av SKL? Ok.

Nej, rättsläkaren säger att skadan kan komma från en syl som Polisen inte letade upp och sålunda inte skickat till SKL.

Jag ställde en hypotetisk fråga du inte har besvarat, var den svår ?
Citat:
Tänk om sylen i ÖR bar spår av MJs blod och samma fingeravtryck som återfanns i sängen. Hade HR fällt FS då ?
Citera
2014-01-31, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Ja ,när jag läste det där i fup:en förstod jag att det är ett riktigt avskyvärt exemplar av de sk hustrumisshandlarna som man ofta läser om i media.
Men den här göken, Marinamannen, kommer att gå till historien som ett av de värsta svinen i svensk kriminalhistoria.
Han började sin karriär med att lustbetonat döda katter och hundar på olika avskyvärda sätt:

Han kallades för Fidde-hundknullare i Allingsås, han var känd för att hata och döda kattor och hundarna brukade han knulla, därav öknamnet.

Ett vittne säger att Fredrik erkänt för Marina att han dödade Emelys båda katter med glykol osv.
Ett riktigt praktsvin, dessutom en mördare som ska hållas inlåst, eller hur?

Jag har hört att de andra fångarna skaffar sig stenkoll på de nyintagna. De kommer nog ha en och annan åsikt om FS och hans bravader.
Citera
2014-01-31, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarnatt
Jag har levt ett antal år med en man vars beteende påminde en hel del om F´s (vad jag kunnat läsa mig till). Mitt ex hade en förkärlek för cannabis och var en hejare på verbal (och senare även fysisk) misshandel.

Jag var stark innan jag träffade honom men han lyckades bryta ner mig bit för bit. Eftersom jag var livrädd för honom tog det nästan tre år att få honom ur mitt hem, det lyckades först när jag hade tur och han åkte in för misshandel

Det är inte helt enkelt att bara slänga ut någon när personen ifråga hotar att ha ihjäl en.
En nära vän hade det likadant, eftersom vi var jobbarkompisar kunde vi snacka utan honom, annars var han alltid med trots att han inte var delaktig när vi sågs utan bara satt och såg uttråkad ut... Hon lämnade honom lååååångsamt, tror det tog två år innan de separerade.
Ändå satt han bara i "sitt" rum och rökte hela dagarna...
Så varför var det så svårt? Tänker man som utomstående.
Man vill inte lägga sig i men hör "gnället" varje dag. Man borde kanske lägga sig i. M borde haft någon som la sig i.
Citera
2014-01-31, 20:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Man skickar inte hela kudden till SKL för det första. Och inte alla sängkläder heller.
Så nästa påhittiga postning kan sorteras till ovidkommande påstående. Däremot är det klart i skuldfrågan vem som ska dömas för mordet på Marina Johansson. En övertygad HR anser att han är skyldig till mord. Det som inte framgått här utan mer fantasier om krut och papper.

Lakan och tyger i presenningen är verkligen söndertrasat så nä, papper?

Ialla fall så har jag själv gått igenom hela akten som finns, och som jag sa så finns det ingenting om något papper. Akten va ca 3 decimeter hög. Så medan man hittar på så tänk gärna på att jag kan när som helst lägga upp dokument som styrker det jag säger. Dessutom har många i tråden tagit del av det jag har i fallet av dokumenten. Fråga gärna dom andra hur det såg ut då man packade upp Marina på rättsmedicinska i Göteborg och förvarade innehållet i larmat låst garage.

Som vanligt kommer man på felaktigheter i sakförhållandet som man gjort tidigare. Jag tänker på alla som påstått sig vara den och så är det och det är Hansson, och det är både ditten och datten
I dag vet man att inget har stämt i sak, så fallet är uppklarat han fälls och sagan är slut.-
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-31 kl. 20:57.
Citera
2014-01-31, 20:57
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nej, rättsläkaren säger att skadan kan komma från en syl som Polisen inte letade upp och sålunda inte skickat till SKL.

Du har fortfarande inte kunnat producera fram fakta att det de facto existerar en syl längre än
ca 22cm eller mer ( skaftet borträknat) eller nu hur djup Marinas skalle var....så du kanske kan ta och lägga ned detta...jag och andra skulle vara oerhört tacksamma för att alla tramsinlägg med teorier helt utan saklig grund försvann...det skulle i alla fall jag vara.
Citera
2014-01-31, 20:58
Medlem
Citat:

Är det så relevant att ställa hypotetiska frågor, som motsäger fakta, nu när dom fallit?
Men det är klart. Det enda sättet att fantisera om FS oskuld, är just att skapa falska omständigheter.
Citera
2014-01-31, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Brevet vittnar ju med sån skrämmande tydlighet om hur en person kan bryta ner en annan så
att denne blir nästan tillintetgjord, helt sig olik, förminskad och berövad sin livskraft
i allt väsentligt och det görs medvetet, någon gör så med vilja mot en annan för att
tillskansa sig makt över dennes liv och det är bra vidrigt alltsammans. Och det pågår mest
hela tiden. Folk far illa. Man skapar helveten åt andra att leva i. Överallt.

Fredrik tog sönder henne bit för bit och fick henne antagligen så rädd innerst inne att hon
bara inte VÅGADE göra det som situationen påkallade: sparka ut den människa som
ville förstöra hennes liv. Nu blev det en halvmesyr av det istället; han var ju kvar, nerskickad
i källaren men likväl inte BORTA. Han fanns där och var nog inte lätt att bli av med.

Rädslan. Den gör mycket med människor. Den förlamar och hejdar oss.

Jag mår för dåligt och jag kan inte fortsätta att utsätta mig för psykiskt lidande som tar sig fysiska uttryck längre.

Du gör att jag mår så dåligt psykiskt att det får fysiska uttryck. Mitt hjärta bankar så hårt att det gör ont i bröstet. Jag biter ihop käkarna så hårt att jag får spänningshuvudvärk. Du gör mig så ledsen med ditt sätt, exempelvis rökningen att du får mig att må illa. Jag sover inte bra. Jag ligger och vänder och vrider mig, oroar mig, känner mig dum och utnyttjad. Det är inte meningen att jag skall känna så här. Jag känner i kroppen att jag vill gråta, men det kommer väldigt sällan tårar. Jag känner mig så otroligt dum och utan hopp. Du ger mig inget att tro på. Det gör mig ledsen.

Bra skrivet

En annan person är enligt vänner, arbetskamrater och familj stark och tuff men har ändå
-efter mycket kort tid med en galen man, suttit på knä och lirkat och bett, vädjat framför mannen som varit rasande över småsaker som ingen annan skulle kunna förstå.
Det har funnits hot och hållhakar, det har upplevts som livsfarligt att lämna.

Så det kan man sällan se utifrån hur det är innanför dörren hos folk.
Man kan aldrig gissa var eller hur förrän det är för sent, när det gått för långt syns det men då finns ofta inga hjälpande händer kvar.

Det handlar också om skam.
Det är nästan ett högre fall om man aldrig behövt hjälp tidigare.
Ett stort steg att visa vad som döljer sig, väldigt stort steg till och med.
Citera
2014-01-31, 21:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har det hittats en syl i Övre Röra, som inte undersökts av SKL? Ok.

Nej tre experter är överens om att hon sköts i huvudet inget annat. En säger kan vara av en syl, men det är inte det han prioriterar i sitt utlåtande som första val. Och han tillägger att det kan röra sig om en 9mm dessutom, så det handlar lite om tolkningsförmågan då det gäller uttalandet.

Slutsatsen av den danska rättsläkaren är solklar.
Citera
2014-01-31, 21:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag citerar ur dokumentet från SKL
Citat:
Under örngottet ser man papper och delar av kudden.
Det är lite pinsamt de här osanningarna om att man inte sökt efter krutrester, eller att det inte skall finnas papper, eller bilder på kulhålets placering på skallen. Du har inte allt materiel, bara en bråkdel skulle jag tro. Mycket är säkert maskat dessutom.
Det är ett skriv- eller hörfel. - Det bör i stället stå:
Citat:
Under örngottet ser man puppor och delar av kudden.
Citera
2014-01-31, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Är det så relevant att ställa hypotetiska frågor, som motsäger fakta, nu när dom fallit?
Men det är klart. Det enda sättet att fantisera om FS oskuld, är just att skapa falska omständigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej tre experter är överens om att hon sköts i huvudet inget annat. En säger kan vara av en syl, men det är inte det han prioriterar i sitt utlåtande som första val. Och han tillägger att det kan röra sig om en 9mm dessutom, så det handlar lite om tolkningsförmågan då det gäller uttalandet.

Slutsatsen av den danska rättsläkaren är solklar.

Eftersom det skapar en känslostorm att diskutera avsaknaden av undersökning av en syl, eller för all del papper som finns i SKLs material, så är jag numera helt säker på att det är en brist i undersökningen.

Jag undrar vad känslorna blir om jag säger att Polisen hittade ett par suspekta herrunderkläder bland MJs, och dessa inte undersöktes eller gavs rätt beslagsnummer ?
Citera
2014-01-31, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det vittnar andra om hur nertryckt hon blir efter tiden som går i deras förhållande. Hans tidigare x är bra vittnen då det gäller att tala om vilken typ Fredrik Svensson är. Hans CV säger en del också. Det är alltså ett förhållande där en vanligtvis stark tjej blir mer och mer kuvad. Han är och förblir en obehaglig typ. Just nu är han väl på RPK:

Han ströp modern till hans barn och lät henne ligga på en sidoväg i Värmland då han åkte från platsen. Hon fick bara stryk ibland och örfilar då och då.
Ja herregud det är ju det värsta i det här, att vissa helt förbiser ett kriminellt liv i social katastrof, missbruk, djurplågeri, våldtäkt, kvinnomisshandel (mordförsök rent av?), misshandel, barnmisshandel, döda djur, förskingring/stöld, mytomani, psykisk misshandel och fan vet vad mer..
Det förbiser man och för allt för att få den störda karln fri.
Why?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in