2014-01-26, 09:21
Medlem
NotReally...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Skall ta antingen 450 mg tramadol idag eller 80mg oxy. Funderar på att spara oxyn till nästa dag
Vad ville du göra med ditt inlägg? Starta en diskussion? Få hjälp om vilken du ska välja? Skriv gärna en fråga med ditt inlägg nästa gång...
Citera
2014-01-26, 15:09
Medlem
goldielocs avatar
Tjena mors! Jag har trammat till och från med lite pauser här och där i ca 1.5 år, jag ligger på en dos runt 300-500 mg. Tramadol fungerar utmärkt på mig och jag är en av de personer som älskar just den här drogen.. Det är en av mina favoritdroger efter ecstasy. Kan jag därav dra slutsatsen att anti-depressiva läkemedel hade hjälpt mig med vardagen pga min kärlek till seretoninhöjande droger? Eller är detta en felaktig hypotes?
Citera
2014-01-26, 17:20
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldieloc
Tjena mors! Jag har trammat till och från med lite pauser här och där i ca 1.5 år, jag ligger på en dos runt 300-500 mg. Tramadol fungerar utmärkt på mig och jag är en av de personer som älskar just den här drogen.. Det är en av mina favoritdroger efter ecstasy. Kan jag därav dra slutsatsen att anti-depressiva läkemedel hade hjälpt mig med vardagen pga min kärlek till seretoninhöjande droger? Eller är detta en felaktig hypotes?
Tänker i samma banor, jag blir så mycket mer levande av tramadol.
Självklart får man lida av lite biverkningar och avtändningar ibland.

Men just den antidepressiva effekten är helt underbar på doser mellan 100-150mg.
Första intaget på över en månad nu och fan vad bra man mår.

Skulle en SSRI/SNRI medicin fungera för mig? Har förmodligen depression iom att jag märker sådan skillnad i välmåendet på en så låg dos tramadol. Den opioda effekten känner jag knappt av på dessa låga doser.
Citera
2014-01-26, 20:28
Medlem
who-s avatar
En polare har käkat 400mg tramadol kl 18:00 idag och undrar om det är lugnt att ta 1mg flunitrazepam om 1-2 timmar?

Mvh
Citera
2014-01-26, 20:32
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotReally...
Vad ville du göra med ditt inlägg? Starta en diskussion? Få hjälp om vilken du ska välja? Skriv gärna en fråga med ditt inlägg nästa gång...

Kommer inte ihåg syftet med inlägget.
Citera
2014-01-26, 23:23
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
En polare har käkat 400mg tramadol kl 18:00 idag och undrar om det är lugnt att ta 1mg flunitrazepam om 1-2 timmar?

Mvh
Be honom och hålla sig till 1 mg bara.
Citera
2014-01-28, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Jag har varit fri från T i lite drygt en månad nu och jag kan säga nu i efterhand att jag inte ångrar att jag slutade det minsta, slutade tvärt ingen nedtrappning eller annat. I sju dagar trodde jag skulle bli tokig och att det skulle hålla i sig bra mycket längre med tanke på att jag har legat på en dos på 400-500 mg/dag i c a 5 års tid.

En panik utan dess like - fick t om kramper och annat jävulskap.

Men sedan en morgon, kan ha varit sjunde eller åttonde dagen var ångesten och värken som "bortblåst", kände mig normal, skämtar inte. Nu säger jag inte att det är så här för alla som råkar fastna på dom men det är konstigt att det står i Fass att beroende & abstinens är en mycket sällsynt biverkning som drabbar kanske 1/10000 eller vad det stod!

Dom har ju faktiskt funnits sedan -95...
Kanske är annorlunda, började T när jag fick diskbrock och smärtan försvann till 90% vilket läkarn tyckte va skitbra för väntetiden till operation va ca ett år. Han skrev ut recept på löpande band och klart jag mådde kanon, skulle ta 2*50 mg vid behov och det funkade, efter ett år tog jag 10-20 i stöten ett par ggr per dygn. Nu fattar jag varför jag låg på iva tre dagar efter op. Har käkat T fler omg sedan dess och lärt mig att ta 6-7 dagar med nedtrappning, det är svårt sista dagarna när man har tab och inte ska ta mer än en 50 mg/dag när man känner att man bara vill trycka i sig ett lass och må bra. Slipper må dåligt och det måste man ha med sig i huvet . Har slutat tvärt också och är skittkass i 5-7 dagar och sen vakna och känna mig hur bra som hellst.
Citera
2014-01-28, 16:15
Medlem
hoppidoppis avatar
Tjena.

Jag undrar - kan man bli "maxad" på tramadol depot.
Jag brukar i vanliga fall äta 500mg kapslar på en gång och då börjar jag nodda.
Tänkte om man kanske kunde bli ganska skev på att äta typ 3st 200mgare som dem är.
Annars har jag börjat gilla smaken av tramadol, men hade varit nice att ha ett mer utdraget rus faktiskt. Om det är möjligt att ha det som alternativ till omedelbar frisättning dvs.

Jag är inte efterbliven, min frågetecken knapp fungerar inte
Citera
2014-01-28, 18:31
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi
Tjena.

Jag undrar - kan man bli "maxad" på tramadol depot.
Jag brukar i vanliga fall äta 500mg kapslar på en gång och då börjar jag nodda.
Tänkte om man kanske kunde bli ganska skev på att äta typ 3st 200mgare som dem är.
Annars har jag börjat gilla smaken av tramadol, men hade varit nice att ha ett mer utdraget rus faktiskt. Om det är möjligt att ha det som alternativ till omedelbar frisättning dvs.

Jag är inte efterbliven, min frågetecken knapp fungerar inte
Ett tips är att du krossar/tuggar två av depottabletterna och sväljer den sista hel.
Snabb frisättning med starkt rus samt utdraget.
Citera
2014-01-29, 18:28
Medlem
hoppidoppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Ett tips är att du krossar/tuggar två av depottabletterna och sväljer den sista hel.
Snabb frisättning med starkt rus samt utdraget.

Tack, mannen/kvinnan.
Citera
2014-01-30, 20:54
Medlem
johnthedickholmess avatar
Hur mycket morfin motsvarar 200 mg Tramadol eller 4 stycken 50 mg Tramadol tabletter?
Citera
2014-01-30, 21:56
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Hur mycket morfin motsvarar 200 mg Tramadol eller 4 stycken 50 mg Tramadol tabletter?
Har för mig att tramadol är 1/10 så potent som morfin, så 200mg borde då vara 20mg morfin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in