2014-01-30, 11:48
Medlem
Hajafintens avatar
Kommer köpa Näcken, Sonja BBCS, Sierra och Ten fidy.
Mitt system tar endast in tolv av dom 28 som lanseras på Lördag .
Synd att det mesta var lite dyrt i min smak.

Sen kommer jag väl att köpa det som jag tycker ser spännande ut på plats.
Senast redigerad av Hajafinten 2014-01-30 kl. 11:58.
Citera
2014-01-30, 14:08
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten

Då beställer man! Mitt tar in noll.
Citera
2014-01-30, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten

Antar att du provat Sonja.

Höjt punkten med detta släpp i T5 är ju utan tvekan Jal Alai, jag tycker för övrigt Sonja är riktigt kass.
Citera
2014-01-30, 14:39
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DBLDEUCE
jag tycker för övrigt Sonja är riktigt kass.

Varför? Jag kommer ta hem en flaska i vilket fall som helst eftersom den låter intressant, men det kan ju vara bra att höra vad folk tycker är bra/dåligt med den.
Citera
2014-01-30, 16:11
Medlem
Hej! Gör inga anspråk på att vara någon större ölkännare, inte i närheten. Dock har jag fallit lite för Rodenbach. Den verkar ju ha förpassats till beställningssortimentet nuförtiden, men finns det någon liknande som finns i ordinarie sortiment på systemet? Ja jag är för slö för att gå dit och fråga, så tänkte den samlade expertisen här är det bästa alternativet. Tack på förhand
Citera
2014-01-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.

Sitter och dricker den nu! Den är ljuvlig! Det ända jag har att klaga på är att jästfällningen kunde ha varit lite kraftigare och att priset kunde ha varit ett par kronor billigare.

Testa Sierra Nevadas IPA då du ändå är igång. Ännu mäktigare humleprofil än Sierra Nevada Pale Ale. Fruktigare mäktigare och smakar tallskog. Iom att den är så humlig så tänker man inte på den ens som besk tycker jag. Eller så kanske man gör det är väl individuellt.
Citera
2014-01-30, 16:32
Medlem
Urijahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Sitter och dricker den nu! Den är ljuvlig! Det ända jag har att klaga på är att jästfällningen kunde ha varit lite kraftigare och att priset kunde ha varit ett par kronor billigare. Humlesmaken är så in i helvete god och kraftig. Det smälter liksom i munnen. Den är riktigt besk dom första klunkarna. Man känner verkligen hur gommen drar ihop sig i början, men samtidigt efter ett par klunkar så har gommen vant sig och då är ölet inte speciellt besk längre och man kan fokusera mycket mer på humle smaken, men den är fortfarande lite besk. Ett gott öl, lär plocka på mig den ibland men eftersom jag prioriterar mörk öl framför denna stil så lär det blir mer flat tire i fortsättningen, den är faktiskt också god!

Om du prioriterar mörk öl så borde du prova Sierra Nevadas Stout och Poter. De har också en so heter BigFoot. Väldigt goda också, dock så är den rätt så stark; över tio procent om jag inte minns fel.
Citera
2014-01-30, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matteau
Hej! Gör inga anspråk på att vara någon större ölkännare, inte i närheten. Dock har jag fallit lite för Rodenbach. Den verkar ju ha förpassats till beställningssortimentet nuförtiden, men finns det någon liknande som finns i ordinarie sortiment på systemet? Ja jag är för slö för att gå dit och fråga, så tänkte den samlade expertisen här är det bästa alternativet. Tack på förhand

Rodenbach Vintage 2011 släpptes nyligen. Den går fortfarande att få tag på. Kontakta din lokala butik för att beställa.
Citera
2014-01-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Rodenbach Vintage 2011 släpptes nyligen. Den går fortfarande att få tag på. Kontakta din lokala butik för att beställa.

Några sådana har jag redan lagt beslag på, men finns det något annat? Tack för svaret dock
Citera
2014-01-30, 17:18
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
KÖP ALLA FLASKOR SOM FINNS!
Citera
2014-01-30, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matteau
Några sådana har jag redan lagt beslag på, men finns det något annat? Tack för svaret dock

Liefmans Goudenband är lite liknande typ av öl. Den släpptes för ett tag sedan och finns kvar att beställa. Och kommer även lanseras i beställningssortimentet för styckvis beställning men till ett lite högre pris. Absolut värd att köpa och testa.

Oud Bruin och Flandern Red är ganska ovanliga stilar som tyvärr inte syns så ofta på bolaget. I mars släpps det nån som heter Cuvee de Jacobins Rouge, ingen jag själv testat men tror den är riktigt bra.

Sen finns Lost Abbey Cuvée de Tomme som släpptes nyligen med, tror inte den är slutsåld. Dock ganska dyr, har själv köpt en flaska men inte testat den.
Senast redigerad av ingenperson 2014-01-30 kl. 18:02.
Citera
2014-01-30, 17:59
Medlem
Jag har kommit att bli ett stort fan av ale. Jag startade med Newcastle (som fortfarande är en favorit) och jobbade mig sedan vidare bland hyllorna. Mitt systembolag har inte ett jättespännande utbud, men ibland går där att hitta roliga saker. Tittar ofta in på bolaget i närheten av radiohuset, ett stenkast från Karlaplan i Stockholm där utbudet ofta är bättre.

Jag är på jakt efter både nya sorter, men också systembolag med bra utbud i Stockholm med omnejd. Gärna centralt eller på södra sidan, längs pendeln.

Jag dricker, förutom Newcastle, gärna Epic Armageddon Ipa, St Eriks pale ale, Ipa och Apa, Chimay Blå (i likhet med många här i tråden) och säkert en hel rad annat jag inte kan komma på nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in