2014-01-30, 13:24
Bannlyst
Undrar om inte Axwell och ingrosso är rätt mycket mindre än Avicii som var headliner inom elektronisk musik förra året. Fast jag lyssnar inte på sådan musik, men har ändå hört Avicii har aldrig hört dem där två pojkarna
Citera
2014-01-30, 13:27
Medlem
Marquesos avatar
Känns väl inte helt konstigt att de att huspojkarna kan vara headliners. Stora namn i en populär genre. Det som överraskat mig är att många klagar på bokningen, men det kanske är så att mainstream-house nu är det töntigaste som finns och att nu ska man bara lyssna på jätteundergroundindiehipstermusik som trance (läs AvB för det är allt folk känner till).
Citera
2014-01-30, 13:33
Medlem
Tyckte släppen var bra. Man kan inte förvänta sig bättre! Det lär ju komma någon mer hård/djup/trance/underground eller hur ni vill säga senare.

Det jag undrar nu är på vilken dag Alla artister lirar? På hemsidan är de spaltserade. Är det först torsdag-fredag-lördag ? Alltså House pojkarna på lördag och alesso på torsdagen?
Citera
2014-01-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Det jag undrar nu är på vilken dag Alla artister lirar? På hemsidan är de spaltserade. Är det först torsdag-fredag-lördag ? Alltså House pojkarna på lördag och alesso på torsdagen?

Förra året var det så, så det är nog väldigt möjligt.
Citera
2014-01-30, 13:42
Medlem
Imperishables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Undrar om inte Axwell och ingrosso är rätt mycket mindre än Avicii som var headliner inom elektronisk musik förra året. Fast jag lyssnar inte på sådan musik, men har ändå hört Avicii har aldrig hört dem där två pojkarna

De är 2/3 av Swedish House Mafia som du nog har hört talas om.
Citera
2014-01-30, 13:45
Medlem
Nä nu får dem ta och boka lite hårdrock åt oss som gillar det! Än så länge är det ju bara Maiden som dem har bokat.. BMTH och dem där är ju inte direkt hårdrock
Citera
2014-01-30, 14:10
Medlem
Andy90s avatar
Helt okej släpp! Jag är själv bara intresserad av house-akterna som kommer.

Nu kommer det väl fler inom denna genrer men utöver Ingrosso och Axwell tycker jag att de andra är lite "onödiga".
Tycker personligen det är roligare med holländska/belgiska dj's då de spelar lite hårdare musik och brukar bjuda på bättre shower överlag. Alesso, Otto Knows, Adrian Lux och Style of Eye klarar jag mig utan, och är för mig bara pengar i sjön från festivalens sida, även om jag nu kommer att se dem ändå eftersom de ändå kommer dit.

Ingrosso, Axwell och sen nån till av exempelvis Dimitri Vegas & Like Mike, Hardwell (svårt att hoppas på), R3hab, Martin Garrix eller Blasterjaxx. Då hade det enligt mig räckt med tre houseakter!

Om inte annat så hade de kunnat slänga med lite mindre kända utländska dj's istället för bara svenska akter för variationens skull.

Då hade det blivit 5/5!

Citera
2014-01-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy90
Helt okej släpp! Jag är själv bara intresserad av house-akterna som kommer.

Nu kommer det väl fler inom denna genrer men utöver Ingrosso och Axwell tycker jag att de andra är lite "onödiga".
Tycker personligen det är roligare med holländska/belgiska dj's då de spelar lite hårdare musik och brukar bjuda på bättre shower överlag. Alesso, Otto Knows, Adrian Lux och Style of Eye klarar jag mig utan, och är för mig bara pengar i sjön från festivalens sida, även om jag nu kommer att se dem ändå eftersom de ändå kommer dit.

Ingrosso, Axwell och sen nån till av exempelvis Dimitri Vegas & Like Mike, Hardwell (svårt att hoppas på), R3hab, Martin Garrix eller Blasterjaxx. Då hade det enligt mig räckt med tre houseakter!

Om inte annat så hade de kunnat slänga med lite mindre kända utländska dj's istället för bara svenska akter för variationens skull.

Då hade det blivit 5/5!

Haha Martin Garrix är ju nya Avicii i princip. Skit dålig live. Tror att de släpper bara utländska djs sen då de har släppt "Svenska house vågen" nu. R3hab lär inte komma då han är bokad till Summerburst likaså Hardwell.
Citera
2014-01-30, 14:18
Medlem
tvantenns avatar
Rätt så bra akter i dagens släpp måste jag ändå säga. Riktigt grymt med Axwell ^ Ingrosso.
Men, att släppet var så pass förutsägbart drar ändå ner betyget endel känner jag. Sällan nu för tiden man blir riktigt förvånad över Bråvallas släpp.
Citera
2014-01-30, 14:19
Medlem
Andy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Haha Martin Garrix är ju nya Avicii i princip. Skit dålig live. Tror att de släpper bara utländska djs sen då de har släppt "Svenska house vågen" nu. R3hab lär inte komma då han är bokad till Summerburst likaså Hardwell.

Jag vill ha bra musik, ingen super-turntableist. Martin Garrix drar folk, säkerligen yngre, pga sitt namn.
Ja, de är klara för sb, återigen, det var exempel..
Citera
2014-01-30, 14:33
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Rätt så bra akter i dagens släpp måste jag ändå säga. Riktigt grymt med Axwell ^ Ingrosso.
Men, att släppet var så pass förutsägbart drar ändå ner betyget endel känner jag. Sällan nu för tiden man blir riktigt förvånad över Bråvallas släpp.

Kanske just för att det är väldigt sällan som dom faktiskt släpper band ö.h.t
Citera
2014-01-30, 14:34
Medlem
Hade hoppats på annan dancemusik, såsom Daft Punk (känns dock som en nästintill omöjlig bokning) ,Madeon och Deadmau5. Tycker all house låter rätt identiskt med varandra. Vill ha mer unikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in