2014-01-30, 11:02
Medlem
Eken10Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
vem är det ni köper och konsol?=)
IF Marquinhos. PS3
Citera
2014-01-30, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eken10Larsson
IF Marquinhos. PS3
va drar ni hem honom för och säljer för? Satt nämligen också o budade på lite marquinhos igår..(PS4)
Citera
2014-01-30, 11:11
Medlem
Kouyates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Har precis upptäckt FIFA Ultimate Team. ALLTID spelat FIFA, men jag jag har trott att UT var något man behövde slänga in egna pengar för att få klara ha kontrakt osv. Att det skulle vara jobbigt att uppehålla sitt lag.

Sen jag köpte FIFA i december har jag inte spelat något annat på FIFA än UT, sjukt sköj!

Denna tråd va ju galet stor... orkar inte sätta mig in o läsa allt

Har börjat komma in i det mer & mer. Insett att det går att tjäna pengar på att köpa billigt o sälja till ett högre pris. Tar dock oerhört mycket tid... sitter i mobil-appen, webbläsare osv. Sambon är la inte allt för glad att telefonen är uppe ständigt

Finns de några allmänt bra tips på att tjäna coins? Har haft ett spelare jag köper o säljer, tjänar kanske 200-900 per spelare. Köper lite kontrakt, arenor osv och tjänar småpengar på det. Men det blir inte så mycket jag tjänar totalt... Fortsätta på samma stil? Ibland blir ja änna sugen på att köpa fifa-coins men känns lite fusk, skulle dock få mycket tid över till annat "viktigare".

Laget jag kör på är PL-spelare och inriktning på Belgare. Två belgare som är utanför PL (Mertens och Courtois), men kör en belgisk tränare med PL-kort. Så får bra kemi på nästan alla spelare och 100 på laget. Roterar en del på Mertens/Podolski och Vertonghen/Vermaelen/Koscielny.
Laget: http://www.futhead.com/14/squads/5985474/

Tror jag förstått mycket av byggandet av lag med mera. Men om ni har en del bra tips som ni orkar nämna eller länka till så uppskattas det googlat och kollat ganska mycket själv.

Blir nog aktiv här i forumet framöver!
På återseende!

För att tjäna mycket på trading måste man ha ett startkapital går givetvis att trejda upp till en ok summa men det är som du säger ganska segt. Det jag kan rekommendera är att köpa discard-value-IFs. (Svarta kort som går för 10-11k) när de är i TOTW, de brukar oftast stiga med 2-5k när de går ur packs. Se till så att de är spelbara eller populära också. Jag menar spelare som Lichtsteiner som kan ha ett värde för vissa, inte typ Fazio i Sevilla som är dålig på allt och ingen vet vem det är

Sen gällande ditt lag kan jag knappast tro att det är värt att spela med Mertens på 7 kemi. Använd Benteke på topp och typ De Bruyne som CAM + nån Belgisk vänsterback eller strunta i Dries helt. Annars såg väl laget okej ut
Citera
2014-01-30, 11:19
Medlem
Linkaans avatar
Någon mer än jag som provat IF Moutinho och tycker att han suger riktigt hårt? Han tappar boll konstant och levererar inte alls för mig.
Citera
2014-01-30, 11:32
Medlem
Domesticators avatar
Hur är IF Balotelli egentligen? Har läst en del recensioner och det är väldigt blandade känslor verkar det som. Någon som testat honom och jämfört mot NIF?
Är han värd de ca 320K han kostar på PS?
Citera
2014-01-30, 11:34
Medlem
Tror ni detta duger?

http://www.futhead.com/14/squads/5902996/
Citera
2014-01-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HestEtaGres
Tror ni detta duger?

Byt ut Fabregas mot Song annars tror jag du får problem på mitten med de WR på Fabregas och Ramires
Citera
2014-01-30, 11:37
Medlem
Domesticators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestEtaGres
Tror ni detta duger?

Skulle nog bytt ut Fabregas mot en mer defensiv pjäs, typ Song.
Själv gillar jag Ramires men han kan kännas lite klen och vara väl offensiv ibland. Sandro eller Lucas Leiva vore bra ersättare om du märker att Ramires inte funkar.

Men Fabregas som CDM, njae...

EDIT: Tvåa, som vanligt.
Citera
2014-01-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domesticator
Hur är IF Balotelli egentligen? Har läst en del recensioner och det är väldigt blandade känslor verkar det som. Någon som testat honom och jämfört mot NIF?
Är han värd de ca 320K han kostar på PS?

Spelar med han just nu! I början var jag lyrisk över honom men nu är han bara bra! Han är relativt snabb har ett bra skott och gör en del nickmål! Jag är dock mest besviken på hans styrka. Han lyckas inte trycka bort försvararna så som jag hoppats på och detta är pga hans otroligt dåliga balans! Han känns som Bambi på hal is ibland och man blir bara frustrerad!

Han blandar och ger även när det gäller dribblingar. Tycker hans nif oftare får med sig bollen iaf..

Skulle ge han 7/10 i betyg så han är fortfarande en bra anfallare..
Har gjort 15 mål och 6 assister på 25 matcher!
Citera
2014-01-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Spelar med han just nu! I början var jag lyrisk över honom men nu är han bara bra! Han är relativt snabb har ett bra skott och gör en del nickmål! Jag är dock mest besviken på hans styrka. Han lyckas inte trycka bort försvararna så som jag hoppats på och detta är pga hans otroligt dåliga balans! Han känns som Bambi på hal is ibland och man blir bara frustrerad!

Han blandar och ger även när det gäller dribblingar. Tycker hans nif oftare får med sig bollen iaf..

Skulle ge han 7/10 i betyg så han är fortfarande en bra anfallare..
Har gjort 15 mål och 6 assister på 25 matcher!

tror NIF Balotelli funkar bra för de flesta..har inte provat hans IF kort men hans NIF har gjort 15 mål och 7 assists på 13 matcher för mig
Citera
2014-01-30, 11:42
Medlem
Woooqes avatar
jag håller på och trejdar med den metoden där man "floodar" marknaden med spelare till överpris och det går ibland bra och ibland dåligt.
det jag undrar är om någon som lyckas väldigt bra på det skulle kunna säga hur dom gör så att man vet om det är nåt man kan göra bättre?

tex
-om det blir bättre om man har väldigt många spelare eller om effekten blir omvänd för så känns det för mig men det kanske bara är en tillfällighet?
- hur mycket högre än billigaste BIN man ska lägga sig? (om det spelar nån roll egentligen?)
- ska alla spelare ha samma BIN eller ska det vara runt ett visst pris?

det va det jag kom på nu, hade varit kul att få svar på tack på förhand!

svara här eller i PM
Citera
2014-01-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Byt ut Fabregas mot Song annars tror jag du får problem på mitten med de WR på Fabregas och Ramires

Citat:
Ursprungligen postat av Domesticator
Skulle nog bytt ut Fabregas mot en mer defensiv pjäs, typ Song.
Själv gillar jag Ramires men han kan kännas lite klen och vara väl offensiv ibland. Sandro eller Lucas Leiva vore bra ersättare om du märker att Ramires inte funkar.

Men Fabregas som CDM, njae...

EDIT: Tvåa, som vanligt.
Mja, ska nog testa Fabbe först men ska ta det ni sagt "into consideration". Har glömt vad de heter på svenska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in