2014-01-29, 20:01
Medlem
mr.demons avatar
Finns många som heter Josefsson osv också.
Citera
2014-01-29, 20:38
Medlem
GW har uttalat sig i ärendet. Han vet att det finns en kraftig överrepresentation av utländska namn bland domarna och att tex SD kan dra nytta av att det faktumet kommer fram i ljuset.

"Kriminologen Leif GW Persson ser uppenbara problem med att uppgifterna nu läckt ut.

– Klart det är problematiskt och en massa integritetsproblem. Det är inte till gagn för någon, möjligtvis för de som fiskar i vissa ”politiska vatten”, säger han till TT."

http://www.dn.se/ekonomi/leif-gw-lackan-ett-integritetsproblem/
Citera
2014-01-29, 20:46
Medlem
fatalists avatar
Bra jobbat med att strukturera upp såhär! Men detta är fruktansvärt, verkligen. Jag personligen trodde inte det kunde vara såhär illa. Hoppas denna slags statistik kan få vanligt folk att helt sluta göra affärer med dessa skojare, och kanske, kanske kan då romerna inse att det finns bättre sätt att tjäna pengar - t.ex. jobba och bidra snarare än snylta och bedraga.
Citera
2014-01-29, 20:51
Medlem
fatalists avatar
Jag gjorde en liten snabb räkning igår och jämförde Tony Andersson med Anders Andersson och fann då, om jag inte minns fel, att Tony Andersson hade överrepresentationen 1.2 (nån kan ju räkna om i fall hen är sugen). Alltså 20%, faktiskt en hel del ändå.

Jag sökte på hitta.se resp. lexbase.
Citera
2014-01-29, 21:34
Medlem
FM-Hilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
HAHA genialt, hur många % är zigienarefternamn? jag kände igen många iaf, men är alla det? möjligtvis det sista som inte är det?

kan du inte köra ett på förnamn också? lär ju få en hel del svenska, men man undrar ju hur högt upp ali och muhammed kommer

Om du läser tråden så får du svar på båda din frågor...
Citera
2014-01-29, 21:47
Medlem
SummaSummarums avatar
Haha det här är ju fakta som de politiskt korrekta nog gärna vill gömma undan. De 9 första efternamnen är alltså zigenarnamn. Att zigenare tenderar att vara kriminella var alltså ingen ogrundad fördom, det ser vi här.
Citera
2014-01-29, 21:49
Medlem
poolos avatar
Känner du för att stega igenom de andra 90 000 namnen så kan du ju alltid tanka dumpen.

https://anonfiles.com/file/2b16ceb6886a817b3dcfef3b6ae68f7d

och hämta namn utifrån personnummer. Vet inte om det är en så sofistikerad lösning, men den funkar .

Konsolapplikation i C#

Citera
2014-01-29, 21:50
Medlem
Gör en körning på 10 vanligaste svenska manliga förnamnen som slutar på -y också och jämför med de tio vanligaste utan så får alla WThatare sin dos. Måste vara lyckligaste dagen i livet för många flashbackare det här.
Citera
2014-01-29, 22:10
Avslutad
10 st????

conny
ronny
tommy
tony
conny
Johnny
Sony
pony?
Citera
2014-01-29, 22:14
Medlem
roskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
10 st????

conny
ronny
tommy
tony
conny
Johnny
Sony
pony?

Bra fantasi där
Ronny
Jimmy
Timmy
Citera
2014-01-29, 22:21
Medlem
Egendomligs avatar
När tog sig zigenarna dessa svenskklingande namn? Naturnamnen upptogs ju av bönderna som lämnade bondeståndet för att antingen flytta till staden eller anamma ett borgerligt yrke i socknen (sent 1600-tal, en del under 1700-talet men främst under 1800-talet). Hur fick resandefolket dessa namn, någon som vet? För övrigt en väldigt talande lista, detta är en bekräftelse på det vi redan misstänkt: att "romregistret" är befogat, många ur den folkgruppen är kriminella.
Citera
2014-01-29, 22:25
Medlem
--locco--s avatar
Hörde senast idag Rosa Taikon gnälla i radio om det omtalade romska brottsregistret.Enligt henne så var den felaktig och rasistisk.
Här får vi svart på vitt att tattare är kriminella och överrepresenterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in