Tråkigt att Niklas åker ut, den mest vettigaste personen där inne och den som förtjänade mest att stå i final, inte minst efter mördarveckan och att han lyckats ta sig så långt trots att produktionen tar in folk som han röstat ut eller gång på gång försvårar läget för honom (att ta tillbaka AK till exempel)
Däremot förstår jag rent taktiskt Ainas val, Tobias kommer förmodligen få fler röster i en final än vad Nicklas hade fått, alla tjejer kommer ju rösta på Tobias.
Det var också min spontana tanke, men är det verkligen så att par tävlar mot par under finalveckan? Tänker mig mer att killarna och tjejerna gör upp om en finalplats sinsemellan. Vad jag menar är att det behöver nödvändigtvis inte vara Paow och Jeppe eller Anja och Samir i finalen utan det skulle kunna vara Aina och Jeppe exempelvis. Har jag rätt?
Hon har mycket större chans att vinna med Tobias enligt mig, bokstavligen talat alla tjejer kommer ju ställa sig hos dem, utom möjligtvis AK.
Och om Thobias skulle åkt? Ser inte Paow/Jeppe eller Anja/Samir som mer benägna att vinna än Aina/Niklas. Jag tror att Aina vinner med Thobias, men det tror jag hon hade gjort oavsett vem hon valt, och då känns det mer logiskt att välja Niklas, eftersom hon då har lite "trovärdighet" kvar(även om det såklart bara är ett spel). Men nu är det definitivt game over.
Om man ser till alla som har Aina/Thobias som förstaval nu ser jag inte hur det kan sluta annars. Mia, Emelie, Sebastian, Niklas, Linnea, TH, Magda, Evelina, kanske AK, kanske till och med Niklas och Lenita också. Ryker Samir och Anja ställer sig dom nog också vid Aina/Thobias, och tror att Paow ställer sig bakom dom också.
Sen har vi kanske AK, kanske Björn bakom Samir/Anja. Och bakom Jeppe/Paow kanske "Stockholms"-Emelie, Joppe och Jesper. Med alla tjejer bakom Aina och Thobias och bara några enstaka killar är det inte så svårt att se hur det här slutar, även om det kan bli så att Paow/Jeppe står i final med Samir/Anja(som jag inte tror kommer hända).
Det var också min spontana tanke, men är det verkligen så att par tävlar mot par under finalveckan? Tänker mig mer att killarna och tjejerna gör upp om en finalplats sinsemellan. Vad jag menar är att det behöver nödvändigtvis inte vara Paow och Jeppe eller Anja och Samir i finalen utan det skulle kunna vara Aina och Jeppe exempelvis. Har jag rätt?
I alla andra säsonger så tävlar dem i par.
Det brukar vara så att ett par åker sista dagen så är dem bara två par kvar. Så kommer alla gamla deltagare tillbaka och röstar vilket par som ska vinna.
Sen så gör det paret upp om dem ska dela på pengarna eller ta hela summan själv!
I alla andra säsonger så tävlar dem i par.
Det brukar vara så att ett par åker sista dagen så är dem bara två par kvar. Så kommer alla gamla deltagare tillbaka och röstar vilket par som ska vinna.
Sen så gör det paret upp om dem ska dela på pengarna eller ta hela summan själv!
Okej, tack! Första säsongen jag kollar på så hade inte riktigt koll. Isåfall känns det rätt klart vilket par som är lågoddsaren att vinna.
Senast redigerad av Otrolig 2014-01-29 kl. 17:33.
Absolut, nu säkrar man sin plats på individuell nivå(som vi såg i trailern för nästa vecka), men det kommer fortfarande vara minst 1 par som står nu som kommer vara i final.
Hade jag varit i Ainas kläder hade jag nog valt likadant. Dels för att Thobias är populärare hos dom andra deltagarna och hon känner nog att hon kan lite mer på honom om dom gör upp om pengarna i slutet som det varit andra säsonger.Tror aldrig Thobias skulle vara ego och ta pengarna själv, men Niklas däremot kände hon sig nog lite osäker över.
Hade jag varit i Ainas kläder hade jag nog valt likadant. Dels för att Thobias är populärare hos dom andra deltagarna och hon känner nog att hon kan lite mer på honom om dom gör upp om pengarna i slutet som det varit andra säsonger.Tror aldrig Thobias skulle vara ego och ta pengarna själv, men Niklas däremot kände hon sig nog lite osäker över.
jo, men hur bestäms det sista paret som ska åka egentligen? Har Samir/anja och Paow/Jeppe något med saken att göra så är det självklart att de vill ha ut Thobias (kanske inte uppenbart för Samir/Anja, men jag tror Jeppe kan övertala dem) (själv tror jag Paow/Jeppe vinner och splittar pengarna 50/50 )
Senast redigerad av Oformad 2014-01-29 kl. 18:46.
jo, men hur bestäms det sista paret som ska åka egentligen? Har Samir/anja och Paow/Jeppe något med saken att göra så är det självklart att de vill ha ut Thobias (kanske inte uppenbart för Samir/Anja, men jag tror Jeppe kan övertala dem) (själv tror jag Paow/Jeppe vinner och splittar pengarna 50/50 )
Om de vinner så förvånar det mig inte om Jeppe tar allt själv.
Förra året hade dem tävlingar om jag inte minns fel, där alla skulle svara på olika frågor om respektive partner (alltså Samir om Anja, Aina om Tobias osv.) och de som kunde minst om sin partner åkte ut.
Detta talar kanske lite emot Aina och Tobias i och med att dem inte haft varandra som partner särskilt länge och därmed inte kan lika mycket om varandra som resterade par. (om det nu skulle vara samma i år)