2014-01-29, 15:07
Medlem
Pellejonsons avatar
Trodde domarna läckt ut, det här var ganska värdelöst. Detta kunde man redan se på deras hemsida gratis.
Citera
2014-01-29, 15:11
Medlem
RascarCapacs avatar
Spännande, 12,8 % i filen är medborgare i annat land.

Jag importerade filen i Excel för att enkelt kunna sortera på postnummer eller annat.
Citera
2014-01-29, 15:13
Medlem
mjohan84s avatar
Som vanligt överdriver aftonhoran
Citera
2014-01-29, 15:13
Medlem
Jag tycker detta är en big deal. OM detta är alla domar från en viss period kan man nu göra statistisk analys, även förbjuden sådan. T ex mängden brott kopplad till medborgarskap och med lite jobb även etnicitet. Det är inte så lyckat, för resultatet kan sedan övertolkas av rassar och andra idioter. Ni som inte vet hur ni ska använda filen, är kanske inte målgruppen för den heller.

Men en positiv sak är att lexbase affärsidé grundar sig på att det är bekvämt att beställa domarna från deras sajt ist. för att kontakta TR, och dessutom vet man som tidigare noterats i den här tråden inte alltid vilken tingsrätt man ska kontakta. Det här slår alltså förmodligen mot deras lönsamhet. Dessutom har de ju betalat pengar för att få vissa domslut vad jag förstår, så har vi riktig tur går de inte ens med vinst pga detta.
Citera
2014-01-29, 15:14
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RascarCapac

Jag importerade filen i Excel för att enkelt kunna sortera på postnummer eller annat.

Känns som en hel del statistik skulle kunna komma ur det här. Men nu är väl man inte nödvändigtvis dömt för något om man förekommer i det här registret om jag förstod det rätt.
Citera
2014-01-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RascarCapac

Du kanske känner för att ladda upp excelfilen?
Citera
2014-01-29, 15:21
Medlem
H8erfisternators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFrisse
Inte i den filen som ligger på anonfiles.

I filen på Mega.co finns det namn
Citera
2014-01-29, 15:22
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
I filen på Mega.co finns det namn

Kan du ladda upp den?
Citera
2014-01-29, 15:23
Medlem
Kind.Statt.Grosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz
Känns som en hel del statistik skulle kunna komma ur det här. Men nu är väl man inte nödvändigtvis dömt för något om man förekommer i det här registret om jag förstod det rätt.

28% i min stad hade ett uppenbarligen utom-europeiskt namn. Det är minst dubbelt så många procent utom-europeiska invandrare som totalt bor i staden.
Citera
2014-01-29, 15:27
Medlem
RascarCapacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz

Jo, det finns mycket statistik att få ut från detta vilket kan vara ganska spännande, men som sagt så betyder det inte så mycket egentligen om man förekommer i registret.

3,7 % är finländska medborgare såg jag till exempel
Citera
2014-01-29, 15:40
Avslutad
En hel del personnummer är felaktiga.. Plötsligt fanns det fler än 31 dagar i vissa månader. :/

https://anonfiles.com/file/2b16ceb68...cfef3b6ae68f7d
Citera
2014-01-29, 15:42
Medlem
knarkamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
En hel del personnummer är felaktiga.. Plötsligt fanns det fler än 31 dagar i vissa månader. :/

https://anonfiles.com/file/2b16ceb68...cfef3b6ae68f7d

Funkar inte. Någon som kan fixa filen eller?+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in