2014-01-29, 01:44
Medlem
Hej,
Problem med bagageluckan, går inte att öppna och lampan på instrumentpanelen lyser
'' visar att bagageluckan är öppet ''

Bil skoda Superb 2003 sedan ''äldre modellen'' sätten går inte att fälla ner hur ska jag göra ?
Citera
2014-01-29, 09:58
Medlem
Larseverts avatar
Det sitter mikrobrytare i låskistan sm inte fungerar, troligen. Byta låskistan antar jag.
Citera
2014-01-29, 12:57
Medlem
tack, det är väl den som låser ? kan inte öppna bagaget och de måste jag göra för att byta ut den ?
Citera
2014-01-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JR1987
tack, det är väl den som låser ? kan inte öppna bagaget och de måste jag göra för att byta ut den ?

Kolla i handboken, går att öppna från insidan via ett lock i luckan haft samma fel på jobb bilen (octavia scout)

kontrollera sedan om det ser skadat eller snett ut när du har fått upp luckan, kan vara så att något har kommit i kläm å böjd brytarn.
Citera
2014-01-30, 12:27
Medlem
Citat:
Hej,
Problem med bagageluckan, går inte att öppna och lampan på instrumentpanelen lyser
'' visar att bagageluckan är öppet ''

Bil skoda Superb 2003 sedan ''äldre modellen'' sätten går inte att fälla ner hur ska jag göra ?

Precis som Mitotta säger, borde det gå att glida in via baksätet till "lastutrymmet" och öppna inifrån. Kan även vara som så att du försökt öppna bakluckan, men att den frusit fast. Prova att ställa den inomhus ett par timmar innan du kör till verkstaden.
Citera
2014-01-30, 13:42
Medlem
tack tack för alla svar, den går att öppna nu utan att jag har gjort nåt eller kört till verkstad.

jävligt sjuk måste jag säga Skoda superb är en utav de bästa jag har kört men väldigt besviken nu för det hade vart tufft och fixa till detta som 'spökade' pga baksäten går inte och fälla ner då kmr man inte in i bagageluckan från isidan fram till 04 då det går att fälla ner. SUPERB =) SUPER BRA BIL ANNARS
Citera
2014-01-30, 14:05
Medlem
Citat:
tack tack för alla svar, den går att öppna nu utan att jag har gjort nåt eller kört till verkstad.

jävligt sjuk måste jag säga Skoda superb är en utav de bästa jag har kört men väldigt besviken nu för det hade vart tufft och fixa till detta som 'spökade' pga baksäten går inte och fälla ner då kmr man inte in i bagageluckan från isidan fram till 04 då det går att fälla ner. SUPERB =) SUPER BRA BIL ANNARS

Vad gjorde du då? Tryckte du växelvis på öppna/stängknappen på nyckeln eller frös den fast?
Citera
2014-01-30, 15:18
Medlem
nej, aldrig haft problem med den, öppnade och lasta in lite sedan när jag skulle lasta av gick det fin och öppna,

stängde igen o på vägen såg jag att en 'lampa säger till bagaget öppet' då jag ville öppna o stänga igen gick inte så den var 'halv stängd' försökte med fjärrdosan knappen inne vid dörren också,

men nu dagen efter så gick det o öppna, den har stått i kylan under kvällen också, konstigt,
Citera
2014-01-30, 15:48
Medlem
Citat:
nej, aldrig haft problem med den, öppnade och lasta in lite sedan när jag skulle lasta av gick det fin och öppna,

stängde igen o på vägen såg jag att en 'lampa säger till bagaget öppet' då jag ville öppna o stänga igen gick inte så den var 'halv stängd' försökte med fjärrdosan knappen inne vid dörren också,

men nu dagen efter så gick det o öppna, den har stått i kylan under kvällen också, konstigt,

Detta har hänt mig också, fast med höger framdörr. Slutade med att jag fick plocka bort inredningen och dra i vajern för att få upp dörren. Visade sig att det var vajern i låskistan som hade blivit slapp, helt enkelt. Drog åt det hela och det har hållt sen dess.
Citera
2014-01-30, 20:01
Medlem
ok, bra att de är fixat, fick panik som sagt över bagaget pga mina säten inte går o fälla ner,
annars har jag pillat till de på en volvo s40 och skoda octavia men denna superb är så fram till 2004
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in