Citat:
Ursprungligen postat av
hängballen
Jag tycker fan att Mats ska gå vidare nu och börja må bra igen. Det som hänt har hänt och det går ju inte att ändra på. Byt namn och åk till Norge och arbeta så har du ett bra liv sen Mats.

Det må jag säga är en ganska märklig inställning.
Varför ska han må bra när han vägrat ta ansvar för sin gärning och erkänna vad han gjort
mot Linda? Hon kan aldrig må bra längre för hon finns inte till mera i detta jordeliv och
det är tack vare just Mats Alm och ingen annan.
Han har smitit undan sin SKULD och det tycker jag är oacceptabelt och därför ska han inte
heller kunna må riktigt bra förrän den dag han går till polisen och lämnar ett erkännande
till slut så att han får möjlighet att sona sitt allvarliga brott i ett fängelsestraff.
Det räcker nämligen inte med att han bara fick några ynkliga månader för överbevisat
griftefridsbrott.
"Det som hänt har hänt", skriver du. En överslätande attityd ger sig där till känna och den
må du ha men jag delar den däremot inte. Det har hänt och det kan inte göras ogjort, nej,
men det innebär inte att skulden avtar bara för att åren går. Den består. Den viker inte.
Mats Alm ska inte ha något riktigt bra liv så länge han inte tar sitt ansvar alltså för
att ha bragt Linda Chen om livet och det vet vi allesammans att det var absolut ingen
annan än just han som gjorde!