2014-01-29, 09:30
Medlem
HamWorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasisme
En bättre partiledare än Jimmie Åkesson kan SD knappast önska sig. Varför skulle någon inom Partiet vilja ersätta honom? :s

Det är ju pk-kommunistälskande infiltrörer från tex SSU, vars komplott utan saklig grund söker efter minsta detalj att klaga på Jimmie Åkesson.
Citera
2014-01-29, 09:32
Medlem
I grund och botten måste man komma ihåg att bidragsreglerna för politiker är skriva av politiker och tolkas av politiker. De är avsiktligt skriva på ett så luddigt och tvetydigt sätt så att det går att tolka reglerna precis som man vill. Expressen skriver om detta i dag och jag är faktiskt benägen att hålla med om det som skrivs.

"Grädde på moset-lagen är extremt generös. Det räcker för några riksdagskvinnor att sätta sig i cafeterian i riksdagshuset och plita ihop en liten programförklaring om att man jobbar "för att stärka kvinnors ställning i samhället" och snickra ihop ett protokoll."

http://www.expressen.se/ledare/skrota-bidraget-for-kvinnoorganisationer/

Det är faktiskt så det går till i praktiken och jag skulle vilja säga att det inte bara berör kvinnoförbunden. Det finns en mängd halvsuspekta politiska organisationer där det går ut på att resa t.ex. till Italien under våren för att studera vad f-n som helst.

Helt riktigt som Expressen skriver. Bort med bidragen rent generellt. En bärkraftig idé klarar sig ekonomiskt på egna meriter. De behöver inte dopas med pengar som i.st skulle kunna användas betydligt mer rationellt på andra håll och kanter.
Citera
2014-01-29, 09:35
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
I grund och botten måste man komma ihåg att bidragsreglerna för politiker är skriva av politiker och tolkas av politiker. De är avsiktligt skriva på ett så luddigt och tvetydigt sätt så att det går att tolka reglerna precis som man vill. Expressen skriver om detta i dag och jag är faktiskt benägen att hålla med om det som skrivs.

"Grädde på moset-lagen är extremt generös. Det räcker för några riksdagskvinnor att sätta sig i cafeterian i riksdagshuset och plita ihop en liten programförklaring om att man jobbar "för att stärka kvinnors ställning i samhället" och snickra ihop ett protokoll."

http://www.expressen.se/ledare/skrota-bidraget-for-kvinnoorganisationer/

Det är faktiskt så det går till i praktiken och jag skulle vilja säga att det inte bara berör kvinnoförbunden. Det finns en mängd halvsuspekta politiska organisationer där det går ut på att resa t.ex. till Italien under våren för att studera vad f-n som helst.

Helt riktigt som Expressen skriver. Bort med bidragen rent generellt. En bärkraftig idé klarar sig ekonomiskt på egna meriter. De behöver inte dopas med pengar som i.st skulle kunna användas betydligt mer rationellt på andra håll och kanter.

Det du skriver låter absolut rimligt. Men är inte denna diskussion värd en egen tråd kan jag undra? AB är fortfarande lika kassa som sysslar med förtal oavsett om bidraget är bra eller dåligt.
Citera
2014-01-29, 09:51
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Och ännu en gång fick rasist-anhängarna rätt.
Det finns ett fint gammalt Svenskt ordspråk som lyder, man skall inte kasta stenar i glashus.

Hur tycker du att det implementerar på den här "skandalen"?

Citera
2014-01-29, 10:17
Medlem
pramuss avatar
De från vänstern och resterande stollar som var här inne och skrev från början, gottade sig osv samt kallade personer för white trash, skydda SD till varje pris osv osv. Vem av er ska bli den första som kommer ut och börjar förstå, erkänner för sig själv att det finns en agenda hos AB för hantering av SD.

Någonstans i era hjärnor så måste det finnas ett litet uns av intelligens som kanske säger "Jag kanske borde kolla upp mer ingående" eller?
Citera
2014-01-29, 10:22
Medlem
Herrstedt skyller på Åkesson

"Riksdagsledamoten Carina Herrstedt (SD) svär sig fri från miljonbidraget för partiets kvinnoförbund.
– Jag har inte ens skickat någon ansökan. Det är Jimmie Åkesson själv som har skrivit under den, säger hon till Helsingborgs Dagblad."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18259117.ab
Citera
2014-01-29, 10:29
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
Herrstedt skyller på Åkesson

"Riksdagsledamoten Carina Herrstedt (SD) svär sig fri från miljonbidraget för partiets kvinnoförbund.
– Jag har inte ens skickat någon ansökan. Det är Jimmie Åkesson själv som har skrivit under den, säger hon till Helsingborgs Dagblad."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18259117.ab

Haha, Aftonbladet är desperata nu. Den nya rekordkorta artikeln upprepar samma ovidkommande text som man skrev igår morse. Carina Herrstedt skickade inte in någon anmälan själv… och vadå?
Citera
2014-01-29, 10:33
Medlem
Andrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pramus
De från vänstern och resterande stollar som var här inne och skrev från början, gottade sig osv samt kallade personer för white trash, skydda SD till varje pris osv osv. Vem av er ska bli den första som kommer ut och börjar förstå, erkänner för sig själv att det finns en agenda hos AB för hantering av SD.

Någonstans i era hjärnor så måste det finnas ett litet uns av intelligens som kanske säger "Jag kanske borde kolla upp mer ingående" eller?

Att SD-folk är White Trash står jag fast vid.
Klart som fan det finns en agenda hos AB, agendan är att skapa rubriker som folk läser och på så sätt få in reklampengar. Thats it, att AB skulle vara en vänster- eller höger- tidning är bara skitsnack, de vill bara skapa läsare utifrån tabloider.
Däremot gällande SD, Det fanns ingen "Sverigedemokraternas kvinnoförbund" när de ansökte om bidraget, möjligen en kommité eller förening av någon sort, vilket inte spelar någon roll. Ansökan avsåg bidrag till "Sverigedemokraternas kvinnoförbund" och inget annat och det förbundet existerade inte när man sökte bidrag.
Vad som händer händer, alltingen visar en utredning att SD agerat fel eller så läggs det ner. Oavsett är SD ett parti av idioter för idioter.
Citera
2014-01-29, 10:39
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andree
Klart som fan det finns en agenda hos AB, agendan är att skapa rubriker som folk läser och på så sätt få in reklampengar. Thats it, att AB skulle vara en vänster- eller höger- tidning är bara skitsnack, de vill bara skapa läsare utifrån tabloider.
Däremot gällande SD, Det fanns ingen "Sverigedemokraternas kvinnoförbund" när de ansökte om bidraget, möjligen en kommité eller förening av någon sort, vilket inte spelar någon roll. Ansökan avsåg bidrag till "Sverigedemokraternas kvinnoförbund" och inget annat och det förbundet existerade inte när man sökte bidrag.
Vad som händer händer, alltingen visar en utredning att SD agerat fel eller så läggs det ner. Oavsett är SD ett parti av idioter för idioter.

Du har uppenbarligen inte läst ledarna i aftonhoran ser jag.
Citera
2014-01-29, 10:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andree

På vilket sätt påverkas fallet av att SD skrev "Sverigedemokraternas kvinnoförbund" mot bakgrund att det inte spelar någon roll vad kvinnogruppen kallar sig?
Det har igår framkommit att man är berättigad av bidraget oavsett namn på gruppen.
Citera
2014-01-29, 10:42
Medlem
Ännu en PK blamage.
Inte ens Expressen tyckte att detta var någonting att skriva om..och hur det hela nu utvecklar sig visar att de hade rätt.
Aftonslaskblaskan försöker kraftlöst att peta tillbaka tandkrämen till den urkramade tuben,men misslyckas rejält.

Oerhört svag uppföljning idag,och inga andra har nappat på den felagnade kroken.En ickenyhet som bara kommer att lämna den unkna doften av falsk AB agenda efter sig.

Det är dödgrävare Helin som luktar mest lik.
Citera
2014-01-29, 10:45
Medlem
Gullegubbens avatar
SD lär sig att vara ett parti som de andra i detta avseende:

"Låt oss då se bakom den där mediebilden av ett parti [Moderaterna] söndersponsrat av Djursholmsmiljonärer. Av partiets totala intäkter på 163 miljoner kronor stod privata givare för 687 000 kronor. Det motsvarar 4 promille! 2011 var det 1,1 procent.

Moderaterna är - precis som övriga svenska partier - extremt beroende av olika offentliga bidrag och enbart det statliga partistödet motsvarar 75 procent av intäkterna. Partierna har alltså gjort sig finansiellt oberoende av att ha medlemmar. Av Socialdemokraternas intäkter är endast 2,8 procent medlemsavgifter.

Lite mer av arbetslinje hos partierna för att skramla ihop pengar från sina sympatisörer skulle faktiskt inte skada."

Min fetning.

http://www.expressen.se/ledare/eric-erfors/de-ar-skenheliga-bidragstagare/

Undra hur de andra partierna reagerar när SD-framgångarna minskar pengainflödet till deras anställda? Jag gissar att de kommer att förespråka nya bidrag som inte grundas på valresultat utan på politiskt budskap.
Senast redigerad av Gullegubben 2014-01-29 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in