2014-01-29, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad är poängen med dina spammande, debila tjatinlägg hela dagen?
Vad har det för relevans när pengarna användes om SD har rätt till stålarna oavsett vad de kallar sin kvinnogrupp (vilket ordföranden i partibidragsnämnden fastslagit)? Något bedrägeri har inte förekommit.

Jag har aldrig sagt att det har någon relevans vad de kallar sig.

Som i inlägget du citerar så frågar jag om någon i SD anmält Assai för förtal.

I övrigt så är det väl enbart det som är intressant. Det om dokumenten är förfalskade. Har Assai skapat alla dessa mejl och gått ut med dem så borde SD anmäla dem. Kommer det att göra det om de inte redan har gjort det?
Citera
2014-01-29, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Okej. Vad är det Carina Hernstedt säger om stadgar på förra årsmötet?

Assai menar ju att inget årsmöte skett och då kan inte stadgar ha bestämts där heller.

Hans ord? Jag tror hellre på 10 andra vettiga människor än på en brottsling.
Citera
2014-01-29, 01:26
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att det har någon relevans vad de kallar sig.

Som i inlägget du citerar så frågar jag om någon i SD anmält Assai för förtal.

I övrigt så är det väl enbart det som är intressant. Det om dokumenten är förfalskade. Har Assai skapat alla dessa mejl och gått ut med dem så borde SD anmäla dem. Kommer det att göra det om de inte redan har gjort det?
Men mejlen ger ju inte Assai rätt? Har du ens läst dem?

Du börjar bli ganska tjatig och jobbig. Det är väll bara att inse att SD inte gjort något fel över huvud taget och Assai är en bitter utesluten man med brottsligt förflutet som nu försöker smutstala SD.
Citera
2014-01-29, 01:34
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Viktigt tillägg. Om du ser noga vid 09:09 med dokumentet där det står Sverigedemokraternas Kvinnoförbund så ser du att man har kryssat i alternativ 2 som avser en sammanslutning. Detta till skillnad från alterntiv 1 som avser Kvinnoorganisation enligt punkt 1.

Hmm

Du har faktiskt en väldigt bra poäng där. Jag får kanske ta tillbaka mitt tidigare inlägg där jag utgick från att man kört någon 'sök först, fixa sen'-strategi.

Det verkar onekligen utveckla sig till en riktig luftbubbla till "skandal" det här.

Att sedan också Aftonbladet/SVT låter en man angripa en organisation som arbetar för kvinnors stärkta roll i politiken och samhället är en ny intressant företeelse.
Citera
2014-01-29, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick1989
Men mejlen ger ju inte Assai rätt? Har du ens läst dem?

Du börjar bli ganska tjatig och jobbig. Det är väll bara att inse att SD inte gjort något fel över huvud taget och Assai är en bitter utesluten man med brottsligt förflutet som nu försöker smutstala SD.

Ja att de ska se till att hitta rätt kvinnor till styrelsen och absolut se till att Anna Hagwall inte får någon plats.

Är det vanligt att män lägger sig i vilka kvinnor som ska vara med i kvinnoförbunden i SD?

Gallrar SD-männen fortfarande ut vilka som får väljas till styrelsen?
Citera
2014-01-29, 01:49
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Hmm

Du har faktiskt en väldigt bra poäng där. Jag får kanske ta tillbaka mitt tidigare inlägg där jag utgick från att man kört någon 'sök först, fixa sen'-strategi.

Det verkar onekligen utveckla sig till en riktig luftbubbla till "skandal" det här.

Att sedan också Aftonbladet/SVT låter en man angripa en organisation som arbetar för kvinnors stärkta roll i politiken och samhället är en ny intressant företeelse.
Ja det spelar ingen roll vad man kallar sig i ansökan så länge man kryssar i att man faktiskt söker som en sammanslutning, vilket SD-kvinnor de facto varit sedan 2007.
Citera
2014-01-29, 01:52
Medlem
Här är förklaringen! Carina vet att hon skrev fel datum.

Citat:
Eskilstuna-Kuriren söker Carina Herrstedt för en kommentar. I Aftonbladet medger hon att årsmötesprotokollet hon skrivit under är feldaterat:
– Det var någon som skrev fel datum på handlingarna. Jag vet faktiskt inte vilket det rätta datumet var.

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.2085895-carina-herrstedt-anklagas-for-forfalskning-av-protokoll
Citera
2014-01-29, 01:59
Medlem
Intressant!
Lista över politiska kvinnoförbund från Wikipedia:
Centerpartiet - Centerkvinnorna
Folkpartiet liberalerna - Liberala kvinnor (LK)
Kristdemokraterna - Kristdemokratiska Kvinnoförbundet
Miljöpartiet de Gröna - Miljöpartiet de grönas jämställdhetskommitté (Kommittén är inte ett egentligt kvinnoförbund, men arbetar med likartade frågor)
Moderata Samlingspartiet - Moderatkvinnor (Moderata Kvinnoförbundet)
Nationaldemokraterna - Nationella kvinnoförbundet
Sverigedemokraterna - SD-Kvinnor
Socialdemokraterna - Sveriges socialdemokratiska kvinnoförbund (SSKF, även kallat S-kvinnor)
Vänsterpartiet - Har aldrig haft något (se dock Svenska Kvinnors Vänsterförbund)

Bidrag 2012 till riksdagspartiernas kvinnoorganisationer:
Sveriges Socialdemokratiska kvinnoförbund - 3 197 330 kr
Moderatkvinnorna - 3 100 630 kr
Miljöpartiet de Grönas Jämställdhetskommitté - 1 514 750 kr
Liberala kvinnor - 1 495 410 kr
Centerkvinnorna - 1 476 070 kr
Sverigedemokraternas kvinnoförbund - 1 418 050 kr
Kristdemokratiska kvinnoförbund - 1 398 710 kr
Vänsterpartiets kvinnopolitiska utskott - 1 398 710 kr

Miljöpartiet och Vänsterpartiet saknar kvinnoförbund men får bidrag. När kommer en granskning av Vänsterpartiets kvinnopolitiska utskott? Det är tydligen inte ett registrerat kvinnoförbund.

(om detta redan har tagits upp så ber jag om ursäkt har inte läst hela tråden)
Senast redigerad av ewmpe 2014-01-29 kl. 02:06.
Citera
2014-01-29, 02:16
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Här är förklaringen! Carina vet att hon skrev fel datum.

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.2085895-carina-herrstedt-anklagas-for-forfalskning-av-protokoll
Förklaring på vad? Hon säger att någon skrivit fel datum och att hon inte vet vilket det rätta datumet var. Det framgår inte när hon blev varse att det var fel datum, redan vid signeringstillfället eller senare. Även Paula Bieler säger att det dokumentet är fel och skulle inte ha undertecknats

Hur som helst ligger inte dokumentet till grund bidragsansökan och det har ingen betydelse för det utbetalda bidraget eftersom man i ansökan kryssade i att man sökte stödet för en sammanslutning, vilken har funnits sedan 2007.
Senast redigerad av Kloss 2014-01-29 kl. 02:24.
Citera
2014-01-29, 02:39
Medlem
Varför ändrade ni rubriken?
Citera
2014-01-29, 03:30
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Varför ändrade ni rubriken?

Kanske för att aftonhoran ljög, och att vänstern är den skyldige.
Citera
2014-01-29, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Kanske för att aftonhoran ljög, och att vänstern är den skyldige.

Bevis på att dom ljög?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in