2014-01-28, 20:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Inte på det här sättet. Detta är unikt.

Precis.

Detta fall är ett av de värre i svensk historia.

Fattar inte vad du menar, skulle det vara mindre unikt att dra av ett hagelskott i ansiktet på sitt ex än det här?
Citera
2014-01-28, 20:56
Medlem
mjohan84s avatar
Det är så slående att fs enbart har kollat upp JEs bil, men inga andra... i förhör säger han att han brukar kolla upp bilar som blinkar på honom, men det finns bara med en förfrågan eller två, och det är på JEs bil bägge gångerna... "Nu bryter vi här" "Du rör ingenting" Måste bara ha ljudband/film på fredriks agression
Citera
2014-01-28, 21:34
Medlem
Titianas avatar
2010-02-27 verkar Fredrik ha en dejt med någon
SMS till dejtdamen senare på kvällen uppenbarligen efter en middag.
"Puss....längtar tills vi ses igen*Puss vackra kvinna"
12 minuter senare
"Lyckost, Låter trevligt de. Åååååå...längtar massor efter dig redan. Hoppas du får sova gott.Puss underbara kvinna"

och dagen efter SMS till Marina som är på väg hem med flyget

"Jag ska duscha om det är så att du ringer och jag inte svarar. Har koll på tiden så jag kommer när jag ska. Puss"
Citera
2014-01-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
12 minuter senare
"Lyckost, Låter trevligt de. Åååååå...längtar massor efter dig redan. Hoppas du får sova gott.Puss underbara kvinna"

"Jag ska duscha om det är så att du ringer och jag inte svarar. Har koll på tiden så jag kommer när jag ska. Puss"
Vem är Bella som han smsar med 2010-02-26 12:59 och 17:07?
Citera
2014-01-28, 22:15
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
12 minuter senare

Ja, men alla sms är väldigt intressanta, hur han verkar köra bil lite överallt fast han inte kör in i city, det säger han i förhör pga han saknar körkort...

Se även fortsättningen på alla kärleksfulla sms ifrån marina, men även hur ofta hon frågar om fs är arg... Han verkar ha varit arg ofta med tanke på sms i stil med "Är det något fel?"
och vidare hur ofta hon ska förklara sig vart hon är någonstans, typ med sin pappa eller syster...
Fs verkar vara en mästare på att kontrollera.
Citera
2014-01-28, 22:19
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Vem är Bella som han smsar med 2010-02-26 12:59 och 17:07?

jag tolkar detta som ett försök från FS att vara lite italiano "ciao bella" och kvinnan kan vara densamme som han dejtade. Svårt att veta och retsamt med dessa tuschsteck

EDIT: läste det igen...hon heter nog Bella. undrar om hon har gott om pengar?
Senast redigerad av Titiana 2014-01-28 kl. 22:26.
Citera
2014-01-28, 22:22
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ja, men alla sms är väldigt intressanta, hur han verkar köra bil lite överallt fast han inte kör in i city, det säger han i förhör pga han saknar körkort...

Se även fortsättningen på alla kärleksfulla sms ifrån marina, men även hur ofta hon frågar om fs är arg... Han verkar ha varit arg ofta med tanke på sms i stil med "Är det något fel?"
och vidare hur ofta hon ska förklara sig vart hon är någonstans, typ med sin pappa eller syster...
Fs verkar vara en mästare på att kontrollera.

Det verkar dock som det saknas mess, kanske kunde inte alla återskapas eller att FS svarar via SMS på en fråga ställd tex via chatt, för det hänger riktigt ihop alla gånger.
Citera
2014-01-28, 22:36
Medlem
Citat:
jag tolkar detta som ett försök från FS att vara lite italiano "ciao bella" och kvinnan kan vara densamme som han dejtade. Svårt att veta och retsamt med dessa tuschsteck

EDIT: läste det igen...hon heter nog Bella. undrar om hon har gott om pengar?
Sedan en annan reflektion är att han har ett uppehåll enligt listorna mellan 22/4-11/6, sedan ett uppehåll till 18/6, det verkar ju konstigt eller kunde det inte återskapas under dessa tidsperioder? eller är det så enkelt att FS hade en smygmobil?
Citera
2014-01-28, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sedan en annan reflektion är att han har ett uppehåll enligt listorna mellan 22/4-11/6, sedan ett uppehåll till 18/6, det verkar ju konstigt eller kunde det inte återskapas under dessa tidsperioder? eller är det så enkelt att FS hade en smygmobil?
Vem smög han för då i så fall?
Citera
2014-01-28, 23:01
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Ja jävlar, det förklarar ju en hel del. Smygmobilen var Freddes
Jag tror att avbrotten kan handla om att han har inte så mycket pengar på mobilen helt enkelt....men vips efter en liten sväng på banken den 29:e lite underligt klockan 10:17 är det dags att ladda mobilen

vem gjorde det då när han garanterat enligt egen utsago låg och sov? den alternativa gm kanske tänkte göra detta också för att skuldbelägga Freddan,

Konstigt att han inte laddade mobilen innan med alla 500-lappar som han släpat runt sen skatteåterbäringen 2009

Edit: Missade +2 timmars påslag då blir det 12:17 istället för 10:17, förändrar dock inte i övrigt mina funderingar.
Senast redigerad av Titiana 2014-01-28 kl. 23:39.
Citera
2014-01-28, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja jävlar, det förklarar ju en hel del. Smygmobilen var Freddes
Jag tror att avbrotten kan handla om att han har inte så mycket pengar på mobilen helt enkelt....men vips efter en liten sväng på banken den 29:e lite underligt klockan 10:17 är det dags att ladda mobilen

vem gjorde det då när han garanterat enligt egen utsago låg och sov? den alternativa gm kanske tänkte göra detta också för att skuldbelägga Freddan,

Konstigt att han inte laddade mobilen innan med alla 500-lappar som han släpat runt sen skatteåterbäringen 2009
Jaha, och om FS hade en smygmobil, vilken mobil messade han och Marina varandra med under uppehållen i vanliga mobilen? Smygmobilen?
Citera
2014-01-28, 23:46
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jätteintressant!

Notera dock edit i tidigare tillägg. ändrad tid 12:17. Bra påpekande av Quaerel missade det. Detta förändrar ju i sig ingenting. Om han var hemma och hans konto var tomt hur lyckades han att ladda mobilen? En sväng på banken med Marinas kort och sen på macken så det det avklarat.

Hade han haft pengarna sen skatteåterbäringen så hade nog mobilen laddats mycket tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in