2014-01-28, 17:21
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Blazsykowski (stavning?) blev väl allvarligt skadad strax innan juluppehållet så visst tror jag han kan bli en förstärkning. Annars är det ju en helt okej truppspelare att ha.

Hoppas Capoues går igenom då de kanske öppnar för Inler till Liverpool
Visst har du rätt, Dortmunds ledning har sagt exakt det du skriver, dvs att man ska försöka panikvärva en mittfältare nu när Kuba blev långtidsskadad t o m juli. Sedan om det blir Holtby eller någon annan är osagt, är inte så många dagar kvar på fönstret.

(Har du problem att stava till Blaszczykowski? Lättstavat lag detta Dortmund med Piszczek, Aubameyang, Mkhitaryan, Papastathpoulos samt honom. )

Annars ryktas det att Luuk de Jong (€12M-killen som Hrgota petat i M’Gladbach) ska vara på medicincheck i Newcastle.
2014-01-28, 17:56
Medlem
LuaLuas avatar
Ryktas en hel del nu att Rooney har signat nytt till 2019. Det trodde jag verkligen inte, om det nu stämmer. Vad jag tycker om det har jag nog redan klargjort vid det här laget.
2014-01-28, 18:01
Medlem
anteri17s avatar
Lek med tanken att Arsenal signar tillbaka RvP. Hur stor sannolikhet är det tror ni? Vad skulle ni Gunners tycka? Jag skulle vara för det. Makalöst bra spelare sett till vårat spelsätt.

Med Rooney nysignad och Mata köpt så ter sig en RvP flytt inte helt omöjlig.
2014-01-28, 18:08
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Lek med tanken att Arsenal signar tillbaka RvP. Hur stor sannolikhet är det tror ni? Vad skulle ni Gunners tycka? Jag skulle vara för det. Makalöst bra spelare sett till vårat spelsätt.

En snart 31 årig skadebenägen anfallare som är på väg utför i karriären, nej tack. BÄttre att satsa på någon lite yngre. Helt klart fortfarande en av världens bästa anfallare när han är frisk.

Men skulle ha svårt för att se honom i Arsenal tröjan igen, flytten till United svider fortfarande.
2014-01-28, 18:11
Medlem
Valvantos avatar
Citat:

Personligen tror jag aldrig det kommer ske. Skulle dock inte bli missnöjd om han gick, så länge vi har en god ersättare som plan B. Han är ju extremt skadebenägen (no shit) och blir äldre. Skulle gärna sälja honom medan man fortfarande kan få någorlunda i pengaväg.
2014-01-28, 19:23
Medlem
Untouchables avatar
Citat:

Spelmässigt hade han varit i det närmaste optimal, men i fråga om allt annat (ålder, skadehistorik, det faktum att han är en fitta) så blir det nej. Ett rungande nej.
2014-01-28, 19:28
Medlem
Skranks avatar
Citat:

Tror sannolikheten för en sådan affär vore ungefär 0% av så många olika anledningar. Wengers ovilja att köpa gamla spelare, Uniteds ovilja att sälja till rivaler (man vägrar sälja Rooney med utgående kontrakt till Chelsea. Varför skulle man då sälja Van P till Arsenal helt plötsligt?)

Finns fler anledningar. Vore det egentligen rätt väg att gå för Arsenal också? Känns mer logiskt att titta framåt och ta in någon ung lovande spelare.

Men det blir ju lite av ett lyx-dilemma i United om Rooney skulle signa nytt. Med Van Persie skadefri och i form så ser jag honom som helt given i startelvan före Rooney på strikerpositionen. Frågan är om Moyes kommer spela Rooney som släpande och Mata på kanten när alla tre är tillgängliga eller om någon kommer bänkas.

Det optimala vore kanske om Van Persie i framtiden fick en lite mer tillbakadragen roll där han kanske inte spelar varje match för att undvika skador. Börjar dessutom komma upp i åldern. Frågan är om han accepterar en sådan roll.
2014-01-28, 19:40
Medlem
Valvantos avatar
Milan tar över Fulhams lån av Adel Taarabt. Zaccardo anländer istället till Fulham. Blir intressant med Balotelli och Taarabt i samma lag.
2014-01-28, 19:49
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Milan tar över Fulhams lån av Adel Taarabt. Zaccardo anländer istället till Fulham. Blir intressant med Balotelli och Taarabt i samma lag.

Frågan är vad en självisk Taarabt ska åstadkomma i Milan.
2014-01-28, 19:59
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Frågan är vad en självisk Taarabt ska åstadkomma i Milan.

Det jag menar. Ser framför mig att Taarabt blir fälld i straffområdet, sedan bråkar han och Balo om vem som ska ta den. Eller hur många gånger Balo skäller på honom för att han inte passar. Men vet vem, dom kanske blir bästa vänner!
2014-01-28, 20:08
Medlem
Spinnacers avatar
Inget är klart än angående Taarabt. Vill inte ha den sopan. En lat offensiv mittfältare med skit-attityd är det sista Milan behöver.

Citat:
@Milanello: Galliani is currently in a meeting with Parma's sporting director at a hotel in Milano.

Låt det vara Biabiany! Paletta hade också varit ok.
2014-01-28, 20:14
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Inget är klart än angående Taarabt. Vill inte ha den sopan. En lat offensiv mittfältare med skit-attityd är det sista Milan behöver.

Låt det vara Biabiany! Paletta hade också varit ok.

Cerci hade varit perfekt för Milan, men lär bli svårt att läsa i Januari.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in