Citat:
Ursprungligen postat av
johnny_vicious
Nu har vi daltat runt det här ett par timmar, jag tänkte att vi kanske kan lyfta frågan som många kommer ställa under dagen:
Kan Jimmie Åkesson sitta kvar efter detta?
Historiskt sett har både partiledare och ministrar fått sparken efter betydligt lindrigare saker. Stegö Chiló fick ju gå på grund av att hon inte betalade tv-avgiften!
Så: Om en kulturminister måste avgå för att hon inte stöttar kulturen, måste då bidragsfuskarnas baneman avgå för att han också är en bidragsfuskare?
Jimmie Åkesson kan sätta sig och bajsa på mitt på Sergels Torg utan att behöva oroa sig.
Det är nog svårt för utomstående att förstå hur stor Jimmie är för Sverigedemokraterna och den dryga miljonen anhängare som partiet har.
Han behandlas som någon "skvaller-rockstjärna" i media, men för hundratusentals människor är han den enda politikern som man har tillit till. Det finns ingen svensk politiker som sitter lika säkert som J.Å. Lägg på det till att inget som Aftonbladet/Expressen skriver biter på SDare, de kan skriva vad som helst ingen bryr sig ändå, som du kanske kan se här i tråden?
Jag tror till och med att SDare hade tyckt det var bra att för en gångs skull vara de roffar åt sig, om det nu hade stämt vilket det inte verkar göra.
En minister eller några random riksdagsledamöter spelar i en helt annan liga, de har inga väljare i ryggen helt enkelt. Juholt, Reinfelt eller Löfven är ljusår bakom Jimmie, det går inte ens att jämföra.