2014-01-28, 08:53
Medlem
När jag gick ut på datorn i morse och såg rubriken AFTONBLADET AVSLÖJAR så sa jag till mig själv "nu har de något nytt skit om SD". Bläddrade ett steg neråt och som sagt...förutsägbart.
Citera
2014-01-28, 08:53
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Sd kvinnor som de kallade sig bildades redan 2006 men de kanske inte var ett fristående förbund utan mer en sammanslutning. Svårt att veta när de blev formellt ett förbund och om de skötte formalia p¨å ett korrekt sätt. Men ansvaret för att ha misskött det åvilar dessa kvinnor, inte partiledningen.
Citera
2014-01-28, 08:54
Medlem
Fobias avatar
”Paula Bieler på Sverigedemokraternas kvinnoförbund SD-kvinnor håller inte med om att de ska ha myglat till sig pengar till ett förbund som inte fanns. ”

http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-kvinnor-har-funnits-hur-lange-som-helst
Citera
2014-01-28, 08:55
Medlem
Deliras avatar
Så SDs statsministerkandidat har alltså medverkat till att fiffla till sig 1,4 miljoner... Vilket jävla liv det hade varit på er om det varit Reinfeldts kråka på det där dokumentet. Kan ju vara värt att fundera på för SDarna.

Men, men, fram med popcornen och avnjut en demonstration i fokusförflyttningens, halmgubbarnas och bortförklaringarnas ädla konst. För det är vad denna tråd kommer att resultera i.

Lättlurade stackare är vad SD-väljare är.
Citera
2014-01-28, 08:55
Medlem
Ovanligt att SD är i farten igen. Vad gör dom för nytta egentligen?
Jag har dock inte hört nått vettigt dom har gjort någonsin.
Kanske skall dom lägga ner lattjo lajban partiet.
Verkar ju uppenbarligen inte gå bra för dom......
Citera
2014-01-28, 08:56
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fobia
”Paula Bieler på Sverigedemokraternas kvinnoförbund SD-kvinnor håller inte med om att de ska ha myglat till sig pengar till ett förbund som inte fanns. ”

Assai såg lite gnällig och bajsnödig ut, så jag antog att det var någonting lurt i hans berättelse.
Citera
2014-01-28, 08:59
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fobia

Hon menar alltså att partibidragsnämnden har fel. Är hon dum i huvudet?

Sedan vet jag inte varför hon inte vill godkänna Vänsterpartiets kvinnopolitiska utskott? Någon som har information kring varför den organisationen inte skulle uppfylla kraven för bidrag?
Senast redigerad av johnny_vicious 2014-01-28 kl. 09:05.
Citera
2014-01-28, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Självklart har de det, de förlitar sig på en ryktesspridare. Är du dum i huvudet?
Citera
2014-01-28, 09:03
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Men nej, jag tror inte att JÅ kommer avgå, men jag tror att de flesta andra partiledare hade gjort det efter en sån här skandal.
Det här är inte första gången ett politiskt parti har lite skumma affärer för sig och hittills har ingen partiledare mig veterligt avgått på grund av något sådant. Möjligen skulle man kunna peka på Juholt men där var det snarare en intern maktstrid än några (som det senare visade sig falska) anklagelser om ekonomiska oegentligheter som låg bakom. Vi har även Sahlin men hon var inte partiledare när hon försnillade pengarna (den så kallade tobleroneaffären) utan hon blev partiledare senare. Notera att hon lyckades bli partiledare trotts att hon hade en ekonomisk skandal i bagaget.
Citera
2014-01-28, 09:04
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Så SDs statsministerkandidat har alltså medverkat till att fiffla till sig 1,4 miljoner... Vilket jävla liv det hade varit på er om det varit Reinfeldts kråka på det där dokumentet. Kan ju vara värt att fundera på för SDarna.

Men, men, fram med popcornen och avnjut en demonstration i fokusförflyttningens, halmgubbarnas och bortförklaringarnas ädla konst. För det är vad denna tråd kommer att resultera i.

Lättlurade stackare är vad SD-väljare är.

Det är du som är pinsamt lättlurad, går på varenda liten fint från rännstenspressen.
Som Pula Bieler säger:

– Vi har haft ett nätverk hur länge som helst, minst ett antal år innan. Ingen har hymlat med att möjligheten att få bidrag bidrog till att vi formaliserade det till ett kvinnoförbund, men det har såklart inte bara handlat om pengarna, säger Paula Bieler, förbundssekreterare på SD-kvinnor, till SVT.

Hon menar att de haft ett kvinnonätverk som de i samband med riksdagsplatserna valde att formalisera och göra till ett regelrätt förbund, och att det gjordes vid ett interimstyrelsemöte i oktober 2010.

– Det kändes naturligt när vi ändå kom in i riksdagen, så vi körde igång hyfsat snabbt efter detta. Men verksamheten hade funnits länge.
Citera
2014-01-28, 09:08
Medlem
Citat:

Sedan vet jag inte varför hon inte vill godkänna Vänsterpartiets kvinnopolitiska utskott? Någon som har information kring varför den organisationen inte skulle uppfylla kraven för bidrag?

Enligt Bieler så har ju kommunisterna fått bidrag på liknande sätt , utan formella årsmötesprotokoll och utan att ha en fristående organisation så varför skulle inte SD då kunna få det?
Citera
2014-01-28, 09:08
Medlem
Dr_Kronas avatar
Undrar hur mycket den sk "avhopparen" fick betalt av aftonbladet för det här.
En okänd källa vars uppgifter tas som obestridlig fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in